2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
انتقاد بزیک از کالدرون: نمی‌تواند از پتانسیل پرسپولیس استفاده کند

انتقاد بزیک از کالدرون: نمی‌تواند از پتانسیل پرسپولیس استفاده کند

ادموند بزیک یک پرسپولیسی دو آتشه است. او هم مانند بقیه هوادران پرسپولیس با شکست تیمش به شدت آشفته می‌شود. بزیک حالا کالدرون را آماج حملات قرار داده و اشتباهات بزرگ اقای سرمربی را یادآور می‌شود.

دوات آنلاین-باخت پرسپولیس در خانه مقابل نفت مسجدسلیمان فرصت امیدواری این تیم را برای حضور در رده‌های بالاتر جدول از آنها گرفت. شاید مهم‌ترین تفاوت بازی شاگردان کالدرون نسبت به گذشته خلق فرصت‌های متعدد گلزنی بود.

 

ایران ورزشی نوشت: ادموند بزیک مهاجم مطرح سال‌های نه چندان دور پرسپولیس مدعی است که بازیکنان این تیم تمرکز لازم را ندارند و از همه پتانسیل این تیم استفاده نمی‌شود.

 

*پرسپولیس با اینکه در نیمه دوم مقابل نفت مسجدسلیمان فوتبال قابل قبولی را به نمایش گذاشت اما بازی را واگذار کرد.

 پرسپولیس نسبت به فصل گذشته تقویت شده و در این بازی برخلاف بازی‌های گذشته که نمی‌توانست خیلی فرصت گل ایجاد کند اما به دفعات صاحب موقعیت شد که از آنها استفاده نکردند.

 

شاید بعضی‌ها بگویند که حریف دفاعی بازی می‌کرد اما به هر حال این هم یک شیوه است و باید راه مقابله با آن را بلد باشیم و از حداقل فرصت‌ها بهره ببریم چون همین حداقل‌ها گره بازی را باز می‌کند.

 

*البته چند فرصت خوب را هم به حریف‌شان دادند.

 این موضوع کاملاً طبیعی است. وقتی شما برای رسیدن به دروازه حریف به بازی‌تان سرعت می‌دهید نباید هم از خط دفاعی‌تان غافل شوید اما باز هم برای لحظاتی تمرکزتان را از دست می‌دهید. ما که از بارسلونا بهتر نیستیم؛ آنها هم به حریف‌شان فرصت می‌دهند اما باید طوری بازی را تمام کنیم که برنده از زمین خارج شویم. به هر حال شکست تلخی بود چون پرسپولیس روی کاغذ بازی‌های سختش را انجام داده بود و شخصا خیلی امیدوار بودم که تا نیم فصل حتی به صدر جدول هم برویم.

انتقاد بزیک از کالدرون: نمی‌تواند از پتانسیل پرسپولیس استفاده کند

*شما اشکال کار را کجا می‌بینید؟

 من جای مربی نیستم اما اگر بخواهم کلی بگویم آنها نمی‌توانند از پتانسیل تیم استفاده کنند. من فکر می‌کنم بچه‌ها تمرکز لازم را ندارند وگرنه نوراللهی و عبدی نباید آن فرصت‌ها را از دست می‌دادند. البته بهترین مهاجمان دنیا هم فرصت گل را از دست می‌دهند اما سرنوشت بازی به همین توپ‌ها بستگی دارد.

 

*یکی از انتقادهایی که بعد از این بازی به کالدرون گرفته شد، این بود که تعویض‌هایش را دیر انجام داد.

 ببینید پرسپولیس پتانسیل بالایی دارد اما در خط حمله عملکردش ضعیف است و تمام‌کننده ندارد. من هم با شما موافقم که تعویض‌ها دیر انجام شد. شاید اگر در همه هفته‌های گذشته فرصت‌هایی که به جونیور دادیم را به عبدی می‌دادیم الان خیال‌مان راحت بود که بازیکنی برای تعویض داریم که می‌توان روی آن حساب کرد.

شک نکنید اگر عبدی تا امروز بیشتر بازی کرده بود اعتماد به نفسش خیلی بالا رفته بود. این خیلی اهمیت دارد که سرمربی بداند اگر روزی ادموند بزیک آماده نیست، گزینه‌ای دارد که روی آن حساب می‌کند. درباره تعویض‌ها هم یک نکته‌ای بگویم.

 

جای خالی سیامک نعمتی

*بفرمایید.

 محمد انصاری در بازی با نفت مسجدسلیمان آماده نبود اما شاید بهتر بود که سیامک نعمتی با وحید امیری تعویض می‌شد.

 

چرا؟

 چون وقتی انصاری بیرون آمد و نادری به دفاع چپ رفت دیگر فرصت نفوذ را پیدا نکرد. اگر نادری سر جایش بازی می‌کرد قدرت هجومی پرسپولیس بعد از تعویض‌ها خیلی بیشتر می‌شد.

 

*بعد از پایان بازی هم عده‌ای از تماشاگرها برانکو را تشویق کردند و از انصاری‌فرد خواهان برکناری کالدرون بودند.

 به نظر من تماشاگران حق دارند چون در سال‌های اخیر به برانکو عادت کردند اما در شرایط فعلی باید ببینیم چه چیزی به نفع تیم و چه چیزی به ضررش است.

 

پرسپولیس اگر همین بازی را یک - صفر برده بود یا در بازی با ماشین‌سازی پنالتی‌شان گل شده بود همه به‌به و چه‌چه می‌کردند. پرسپولیس در همین دو بازی پنج امتیاز نگرفت و سه امتیاز هم از دست داد.

 

*به خط حمله پرسپولیس اشاره کردی. شما خودتان که از بهترین مهاجمان فوتبال ما بودید چطور آمادگی‌تان را حفظ می‌کردید؟

 شما لطف دارید. من این حرف را جایی نزدم اما وقتی به پرسپولیس آمده بودم روزی دو ساعت جداگانه تمرین می‌کردم و در حیاط خانه‌مان هم تمریناتم را ادامه می‌دادم چون می‌دانستم بازی در تیمی که میلیون‌ها هوادار دارد سخت است و نیاز به آمادگی جسمانی دارد.

 

*تیم ملی دو بازی حساس را واگذار کرد. شما شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 به نظر من تیم ملی بیشتر از آنکه به تمرین نیاز داشته باشد به انگیزه احتیاج دارد. من بر اساس شنیده‌ها می‌گویم اینکه مربی بعد از چند ماه به مرز استعفا می‌رسد قطعاً بی‌دلیل نیست.

 

 ویلموتس مربی حرفه‌ای است. وقتی پولش را نمی‌دهیم و برایش در فیفادی بازی نمی‌گذاریم کاملاً مشخص است که تمرین را تعطیل می‌کند. شما دقت کنید در روزهای اول و حتی بازی با کره جنوبی ویلموتس چقدر انگیزه داشت اما وقتی وعده‌های فدراسیون عملی نمی‌شود چه انتظاری از او داریم. 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.