2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
نحوه تمیز کردن انواع لباس‌های چرم در خانه

نحوه تمیز کردن انواع لباس‌های چرم در خانه

لباسهای چرم بسیار زیبا و خاص هستند ودر پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرند اگر لباس چرم را به درستی استفاده و تمیز کنید می‌توانید از این نوع لباس که هرگز از مد نمی‌افتد برای سالها استفاده کنید

دوات آنلاین-کت چرم یک لباس پاییزی و زمستانی بسیار شیک و بادوام است که اگر راههای مراقبت از آن را بدانید می‌توانید برای سالها از یک کتک استفاده کرده و ظاهری جذاب و شیک داشته باشید.

 

برخلاف دیگر لباس ها،نمیتوانید به سادگی کت چرمی تان را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید، به این خاطر که این عمل سبب چروک شدن، ایجاد ترک و پیچ و تاب خوردن کت میشود.

نحوه تمیز کردن انواع لباس‌های چرم در خانه

استفاده از آب و صابون

نمناک نوشت: یک محلول صابونی نرم درست کنید. مقدار کمی آب گرم در یک ظرف بزرگ به آن اضافه کنید. حدود دو قاشق چای خوری مایع ظرف شویی در آن بریزید و تا وقتی که صابون به خوبی حل شود، محلول را هم بزنید.

 

هدف این است که یک محلول بسیار ملایمی درست شود که شما بتوانید بدون آسیب رساندن به کت آن را تمیز کنید. استفاده بیش از حد از مواد شوینده میتواند باعث خراب شدن چرم شود و رنگ آن را از بین ببرد و منجر به داشتن ظاهری بی روح و رنگ پریده شود.

 

استفاده از یک حوله یا اسفنج نرم و مرطوب

حوله یا اسفنج را در محلول صابونی بگذارید و بعد آن را فشار دهید، تا مایع اضافه از آن خارج شود. از حوله یا اسفنج نباید آب بچکد، فقط باید کمی مرطوب باشد. اگر اسفنج خیلی خیس باشد، آب در چرم اشباع میشود و به طور بالقوه ای میتواند آسیب های بیشتری نیز به چرم وارد کند.

 

در صورت دقت نداشتن،استفاده از پارچه های سفت ممکن است خراش هایی بر روی چرم ایجاد کند.

 

قسمت بیرونی کت را بشویید

دستمال مرطوب را در حرکات نرم و طولانی بدون فشار روی چرم بکشید. توجه ویژه ای به لکه های به جا مانده آب, قسمت های رنگ پریده و چربی و کثیفی های جمع شده روی چرم داشته باشید و بعد کل سطح چرم را تمیز کنید.

 

در صورت نیاز حوله را دوباره مرطوب کنید. محلول صابونی را از روی کت پاک کنید و به آرامی خشک کنید. دوباره با آب تمیز کت را بشویید، تا باقی مانده های صابون از روی کت پاک شوند.

 

هرگز چرم را در آب غوطه ور نکنید. مطمئن شوید که قطرات آب بر روی کت باقی نمانده باشند. به آرامی با یک حوله خشک،روی چرم بکشید تا کاملا خشک شود. کت را روی چوب لباسی بیاندازید و در کمد آویزان کنید تا کاملا خشک شود.

 

گرمای مستقیم میتواند برای چرم بسیار مضر باشد به خصوص که اگر آن را مرطوب کرده باشید بنابراین همانطور که در بخش نکات خانه داری نمناک گفته ایم چرم را در خشک کن ماشین یا دستگاه های خشک کن نیاندازید.

نحوه تمیز کردن انواع لباس‌های چرم در خانه

استفاده از تمیز کننده مخصوص چرم

یک تمیز کننده چرم تخصصی بخرید که شامل مواد اولیه ای باشد که کثیفی ها و لکه ها را پاک کند و یک روغنی که برای سالم و نرم نگه داشتن چرم موثر باشد.

 

پاک کننده های چرم را میتوانید در فروشگاه های بزرگ یا جاهایی که با چرم سر و کار دارند پیدا کنید.یک قوطی از محلول تمیز کننده چرم تنها چند هزار تومان بیشتر هزینه نمیبرد و تا چند سال دوام دارد.

 

محلول مخصوص را روی چرم بریزید. به اندازه یک سکه از شستشو دهنده را روی قسمت کثیف چرم اسپری کنید.بعضی از تمیز کننده های چرم به صورت ژل،اسپری یا شبیه به قالب صابون هستند.

 

در صورت استفاده از هر نوع از این پاک کننده ها همیشه با حداقل مقدار پاک کننده شروع کنید و در صورت نیاز بیشتر استفاده کنید.محلول پاک کننده را بر روی چرم بمالید.

 

یک حوله تمیز و نرم بردارید و پاک کننده چرم را بر روی سطح کت بمالید و به آرامی به شکل دایره وار به سمت بیرون بکشید تا استفاده از پاک کننده باعث شود تا تمامی کثیفی ها و لکه های خشک شده آب از روی چرم پاک شوند.

 

تا زمانی که پاک کننده به طور کامل جذب شود مالش را ادامه دهید . اضافی محلول را پاک کنید. از یک حوله جداگانه برای پاک کردن باقی مانده پاک کننده چرم بر روی کت استفاده کنید.

 

با استفاده از یک اسپری پلیمری سیلیکون یا یک اسپری کپلیمر اکریلیک زمانی که کارتان تمام میشود کت باید تمیز و براق شده باشد.

 

پس از آن،کت شما نو به نظر میرسد و چرم باید مرطوب نگه داشته شود و از آن محافظت شود، که در این صورت کت برای ماه ها در شمایل خوبی باقی میماند.

 

از آن جایی که طوری طراحی شده که پس از شستشو باید خشک شود, چرم ترک خورده،پس از استفاده از پاک کننده نیازی به آبکشی ندارد.

 

پاک کننده های چرم برای آسانی کار با تلاش کمی فرموله شده اند, اما اگر کت شما خیلی کثیف باشد، باید چندین بار از این پاک کننده ها استفاده کنید.

 

اهمیت دادن به کت چرمی تان

دستور العمل تولید کننده را مطالعه کنید.برچسب های داخل کت را بررسی کنید.مثلا اینکه چرم تا چه مقدار در برابر آب مقاوم است.تولید کننده طبق جنس و نوع چرم توضیحات و اخطار هایی را داده است.در بیشتر مواقع تولید کننده خودش روش شستشو ای را پیشنهاد داده است. روش دستور داده شده بر روی کت را انجام دهید تا از خراب شدن آن جلوگیری شود.

 

برای جلوگیری از آسیب دیدن کتتان را ضد آب کنید، مهم نیست که جنس کت شما از چه نوعی میباشد. شما باید به صورت دوره ای یک ماده ضد آب را بر آن اسپری کنید این کار منافذ خالی کت را پر میکند. آب به سادگی بیرون میزند و از روی چرم غلت میخورد، دراین صورت کت برای پوشیدن بد به نظر نمیرسد.

 

اگر هوا شناسی اعلام بارندگی کرده است، کت دیگری بپوشید.رطوبت زیاد ممکن است که طول عمر کت چرمی شما را کم کند. از یک حالت دهنده چرم برای کتتان استفاده کنید. سالی یک بار یا بیشتر از کرم حالت دهنده چرم برای تمام سطوح کتتان استفاده کنید.

 

استفاده از حالت دهنده از کت شما در برابر رطوبت محافظت میکند و آن را نرم و انعطاف پذیر میکند و مانع ترک خوردن و ترکیدگی چرم میشود.

 

شما همچنین میتوانید با یک صابون مخصوص چرم کتتان را تمیز کنید، اما این کار ممکن است برای چرم های نرم و نازک خیلی سنگین باشد اما یک جذابیت خاصی به کت های کلفت میدهد.

 

چرم های نازک را به صورت حرفه ای بشویید

برای جلوگیری از آسیب رساندن به کت ، کت هایی با جنس نازک یا درست شده از پوست بره و جیر را در خانه نشویید. آنها را به خشکشویی ببرید، که دارای تجهیزات لازم توانایی پاک کردن حتی سرسخت ترین لکه ها را دارند و نیازی نیست که نگران چروک یا پاره شدن چرم باشید.

 

میتوانید کت های جیر را با غبار روبی، به طور مرتب با برس دستی تمیز نگه دارید.

 

به طور صحیح از کتتان نگه داری کنید

در صورت عدم استفاده از کتتان کنارش بگذارید یا به چوب لباسی آویزانش کنید.در جای خشک و خنکی قرارش دهید. سالی یک بار کت را تمیز و به آن رسیدگی کنید.

 

تا آنجایی که به خوبی از کت چرمی تان نگهداری برای سال های طولانی در بهترین کیفیت باقی خواهند ماند.حتی ممکن از بیشتر از خود شما عمر کند. اگر کت چرمی تان را زیاد نمیپوشید از آن در کیسه مخصوص لباس نگهداری کنید.

 

اگر کت چرمی تان را وقتی که کنار گذاشته اید چروک شده است،یک حوله روی آن بگذارید و با حرارت ملایم آن را اتو کشی کنید یا وقتی که میخواهید دوش آب گرم بگیرید،آن را در حمام آویزان کنید.گرما و رطوبت به طور طبیعی چروک ها را باز میکنند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.