2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
در فصل 6 سریال پایتخت چه اتفاقاتی می‌افتد

در فصل 6 سریال پایتخت چه اتفاقاتی می‌افتد

نویسنده فصل ششم سریال پایتخت درباره ویژگی‌های قصه این فصل، ماجرای سفر به خارج از کشور یکی از کاراکترها و چالش‌های داستانی آن توضیحاتی ارائه کرد.

دوات آنلاین-فصل ششم سریال پایتخت پر از اتفاقات جذاب و دیدنی است. در این فصل شاهد اتفاقات زیادی خواهیم بود که حذف شخصیت بابا پنجعلی و بازگشت بهبود فقط نمونه‌ای از آنها است

آرش عباسی نویسنده فصل جدید سریال پایتخت

نویسنده فصل جدید سریال پایتخت کیست

خشایار الوند نویسنده بی‌نظیری بود که نویسندگی سریال پایتخت را بر اساس طرحی از محسن تنابنده برعهده داشت اما الوند در سال 97 در شریطی فوت شد که قرار بود یک قسمت سینمایی برای سریال پایتخت بنویسد.

 

بعد از فوت خشایار الوند نسخه تک قسمتی سریال پایتخت هم ناتمام ماند و ساخته نشد اما پایتختی‌ها تصمیم گرفتند فصل ششم این سریال را برای نوروز سال 99 بسازند به همین دلیل باید نویسنده ای توانا را مسوول نگارش فیلنامه می‌کردند.

 

سرانجام آرش عباسی نویسندگی فصل جدید سریال پایتخت را برعهده گرفت. آرش عباسی مدتی در اروپا زندگی کرده و در دانشگاه بولونیای ایتالیا درس خوانده است. او علاوه بر فیلمنامه نویسی، نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی تئاتر هم می‌کند.

 

او مرداد سال 98 به‌عنوان عضو هیأت داوران شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم  Sedicicorto  ایتالیا انتخاب شد.

 

محسن تنابنده در مراحل مختلف نگارش فیلنامه پایتخت 6 در کنار آرش عباسی حضور دارد و به او مشورت می‌دهد.

سریال پایتخت

غافلگیری‌های زیاد در سریال پایتخت 6

آرش عباسی نویسنده فصل ششم سریال پایتخت توضیح داد: «به جرئت می‌توان گفت همه شخصیت‌ها دچار تحول شده‌اند و با آن چه در ذهن مخاطب است متفاوت هستند. به هر حال از زمانی که فصل اول «پایتخت» روی آنتن رفته حدود ۱۰ سال می‌گذرد و این شخصیت‌ها در طول زمان تغییر کرده‌اند.»

 

این نویسنده با اشاره به ویژگی‌های فصل جدید «پایتخت» تصریح کرد: «در این فصل با غافلگیری‌های زیادی روبه رو هستیم‌. هر یک از کاراکترها دنیای جدیدی برای خود دارند و تغییرات ملموسی در کار، رفتار و سکنات آن‌ها صورت گرفته است.»

 

وی درباره این که چقدر این تغییرات، روایت قصه را با ریسک مواجه خواهد کرد، گفت: «فکر می‌کنم این تغییرات، ریسک زیادی دارد و امیدوارم جواب بدهد. چون ما همه انرژی خود را برای کار گذاشته‌ایم.»

 

خانواده نقی معمولی باز هم به خارج می‌روند

عباسی در توضیح بیشتر قصه سریال و روند ماجراها بیان کرد: «بخش اعظم سریال در شمال کشور می‌گذرد و طبیعتا تماشاگر انتظار دارد سفری هم با این کاراکترها به خارج داشته باشد.»

 

عباسی اضافه کرد: «البته این گونه نبود که به دلیل جذابیت سفر، چنین اتفاقی در قصه داشته باشیم، بلکه قصه ایجاب می‌کرد که حتما کاراکترها سفری به خارج از کشور داشته باشند و در واقع اجباری است که برای یکی از شخصیت‌ها رخ می‌دهد.»

بهبود چگونه به سریال پایتخت برمی‌گردد؟

بهبود چگونه به سریال پایتخت برمی‌گردد؟

وی درباره دیگر سختی‌های این فصل نیز گفت: «بازگشت بهبود برای ما نویسنده‌ها بسیار سخت و چالشی بود، چون باید دلایل و روند این بازگشت را به طور منطقی برای مخاطب نمایش دهیم و یکی از بزرگ ترین چالش‌های ما همین روایت منطقی ماجرا بود. چالش سخت بعدی هم این بود که باید جای خالی علیرضا خمسه در نقش باباپنجعلی را پر می‌کردیم.»

 

بیشتر بخوانید:

موضوع فصل دوم سریال نون.خ چیست و چه بازیگرانی حذف و اضافه می‌شوند

 

این فیلم نامه‌نویس در پایان درباره مهم ترین ویژگی این فصل بیان کرد: «مهم ترین ویژگی این فصل از «پایتخت» در غافلگیری‌هایی است که برای مخاطب دارد، فصل‌های تازه‌ای از اتفاقات برای کاراکترها باز می‌شود که داستان آن‌ها گسترده است.»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.