2019/12/10
۱۳۹۸ سه شنبه ۱۹ آذر
خانواده شاد و سالم با رعایت کردن این فرمول‌های ساده

خانواده شاد و سالم با رعایت کردن این فرمول‌های ساده

راز داشتن خانواده شاد و سالم در چیست؟ برای رسیدن به این خواسته و هدف چه باید بکنیم؟ تمام فرمول‌هایی که در این رابطه به شما کمک می‌کنند در این مطلب آمده است.

دوات آنلاین-داشتن خانواده شاد و سالم خواسته همه اسنان‌ها است اما بعضی از ما در رسیدن به این خواسته ناکام هستیم و گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شویم. در حالی‌که با یکسری کارهای ساده که در زیر به نقل از نمناک آمده است می‌توانید شادی را به خانه و خانواده خود هدیه کنید.

 

هنگام تصمیم گیری در کنار همسر خود بنشینید

دانشمندان دریافته اند افرادی که کنار هم می نشینند به احتمال زیاد با کسانی که روبروی یکدیگر می نشینند یا به طور مورب روبروی یکدیگر می نشینند هم کاری بهتری دارند.

 

برای داشتن خانواده شاد چراغ ها را خاموش کنید

خاموش کردن چراغ ها می تواند باعث شود افراد احساس آرامش و امنیت کنند، بنابراین ممکن است بهتر مکالمه انجام دهند.

 

نشستن در مکانی راحت، از کارهای ساده برای شاد بودن

مطالعه ای از ام ای تی ، هاروارد، و ییل نشان می دهد افراد هنگام نشستن روی سطوح نرم ، انعطاف پذیری و انطباق بیشتری دارند. 

 

از مادربزرگ‌ها برای داشتن خانواده شاد کمک بگیرید

سارا یک انسان شناس تکاملی ، می گوید تحلیل 66مطالعه نشان داد مادرانی که مادربزرگ ها در بزرگ کرددن کودک کمک شان می کنند استرس کمتری دارند و فرزندان آن ها نسبت به کسانی که این کار را نمی کنند سازگاری بهتری دارند.

خانواده شاد و سالم با رعایت کردن این فرمول‌های ساده

اعضای خانواده سالم کارهای خوب و بد خود را گزارش می‌دهند

بر سر شام، هر یک از اعضای خانواده باید ازکارهای مثبت و منفی که در طول روز انجام داده اند گزارش دهند. تحقیقات نشان داده است یک بدن رو به رشد با نگاه کردن به دیگران ( از جمله مادر و پدر ) در زمان واقعی بالا و پایین می روند، کودکان همدلی و همبستگی با اطرافیان خود ایجاد می کنند.

 

نسل ها را به یکدیگر متصل کنید

تحقیقات نشان می دهد کودکانی که بیشتر در مورد موفقیت ها و شکست های خویشاوندان می دانند ، انعطاف پذیری بیشتری دارند و بهتر می توانند اثرات استرس را تعدیل کنند.

 

رسم نمودار گردش کار، فرمولی برای داشتن خانواده شاد

یک نمودار با سه ستون رسم کنید و روی آن برچسب بزنید کارهای که باید انجام شود ، کارهایی که درحال انجام هستند ، کارهایی که انجام شدهوقتی اعضای خانواده شروع به کار بر روی یک مورد می کنند، آن را از ستون اول به ستون دوم منتقل می کنند و غیره.

 

انعطاف ناپذیر باشید

تحقیقات نشان می دهد باید انعطاف پذیر باشید تا خانواده های خوشبخت را تشویق کنید، چه با این استراتژی که شما از آن برای بیرون آوردن افراد در صبح یا با تکنیک هایی که برای تادیب، سرگرمی و یا الهام بخشیدن به عزیزان استفاده می کنید.

 

وقتی نیازهایمان با هم در تضاد است چه کنیم

جیسون مک کارتی، یکی از مدیران سابق می گوید:" در لحظاتی که نیازهای خانواده با نیازهای خودتان ناسازگاری دارد می توانید به سمت یا مخالف یکدیگر بروید و از تعارض به عنوان فرصتی برای نشان دادن وفاداری و ایجاد خانواده ی شاد استفاده کنید.

 

ورزش به شما برای داشتن خانواده شاد کمک می‌کند

جیم تامسون، بنیانگذار اتحاد مثبت رهبری، می گوید :" والدین هنگام ورزش با کودک باید تجربه کسب کنند . بعد از بازی، از واسازی اشتباهات کودک خود اجتناب کنید و بگویید:" من فکر می کنم فردی هستید که به راحتی تسلیم نمی شود.

 

در طول دعوا بازتاب یکدیگر هستید

مطالعات نشان داده اند افرادی که در موقعیت قدرت قرار دارند - کسانی که بالاتر ازهمسرشان قرار دارند، پاهای خود را بلند می کنند و یا انگشتانشان را پشت گردن می بندند - احساس برتری را بالا می برند ، در حالی که افراد در حالت های پایین - قدرت، مانند نشستن پایین، حالت تدافعی و بی میل دارند.

خانواده شاد و سالم با رعایت کردن این فرمول‌های ساده

برای داشتن خانواده سالم دور هم بنشینید

در دهه 1950 یک روان پزشک انگلیسی متوجه شد که بیماران هنگامی که به جای پهلو با یکدیگر روبرو می شوند از نظر اجتماعی تعامل بیشتری دارند. همین قانون می تواند برای خانواده ها اعمال شود. اگر می خواهید اجتماعات خانوادگی بیشتری داشته باشید، در یک گروه بنشینید.

 

بیشتر از 3 دقیقه بحث نکنید

جان از دانشگاه واشنگتن دریافت که مهم ترین نکات در هر بحثی را می توان در سه دقیقه اول یافت. بعد از آن، افراد اغلب حرفهای خود را با صدای بالاتر تکرار می کنند.

 

بیشتر بخوانید:

5 قانون برای این‌که در سخت‌ترین شرایط هم شاد باشیم

چه کار کنیم که حال‌ و روحیه‌مان خوب باشد؟

6 توصیه برای زندگی شادتر

 

برای شادی خانواده مرتب کنار هم باشید

جلسات خانواده ای به طور منظم برنامه ریزی شده اند تا توجه به رفتارهای خاص را جلب کنند. " اگر محیطی امن برای بحث درباره مشکلات ندارید، هر طرحی برای بهبود خانواده تان به جایی نخواهد رسید ."

 

در خانواده شاد هرگز نمی‌گویند: شما

جیمز ، روانشناس دانشگاه تگزاس و نویسنده کتاب زندگی سری می گوید:" از ما به جای شما استفاده کنید:ما باید در ارتباطات بهتر شویم همیشه در استفاده از ضمیر آگاه باشید ، از ساعت 6 بعد از ظهر تا 8 بعد از ظهر از بحث های سخت اجتناب کنید . دو روانشناس در شیکاگو مصمم هستند که این دو ساعت پر استرس ترین زمان روز است چون والدین روز پر تنش را می گذرانند ، بچه ها خسته هستند و اعضای خانواده در خانه به هم می رسند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.