2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
ترین‌های لیگ برتر تا هفته دهم

ترین‌های لیگ برتر تا هفته دهم

ده هفته از لیگ برتر ایران گذشته‌ است و حالا می‌توان یک سنجش تقریبی از ترین‌های لیگ برتر به دست آورد. در این مطلب از خشن ترین تا تاکتیکی ترین تیم را مورد بررسی قرار دادیم .

دوات آنلاین-با گذشت یک سوم از فصل، تیم‌ها شکل واقعی‌شان را گرفتند. مثلا مشخص شده که شهرخودرو همچنان به فوتبال مالکانه علاقه‌مند است و تیم یحیی گل‌محمدی بالاترین مالکیت توپ، دقت و تعداد پاس را دارد.

 

روزنامه خراسان ورزشی نوشت:تراکتور شوت‌زن‌ترین تیم لیگ است و پرسپولیس بیشتر از همه تیم‌ها در توپ‌گیری قوی است. استقلال هم خطرناکترین تیم لیگ از حیث گلزنی است.

 

 مالکیت توپ؛ شهرخودرو

شهرخودرو با اختلاف خیلی کمی نسبت به سپاهان بالاترین میانگین مالکیت توپ (6. 57) را دارد. همچنین با میانگین 496 پاس با دقت 8‌. 82 در تعداد و دقت پاس هم صدرنشین است.

 

 نبردهوایی موفق؛ سایپا

شاید پیش‌بینی می‌شد که تیم امیر قلعه‌نویی بیشترین نبردهوایی را داشته باشد، اما در این آیتم سایپا بالاتر و شهرخودرو درکنار سپاهان قرار دارد.

 

توپ‌گیری؛ پرسپولیس

پرسپولیس با متوسط 1. 0 بهتر از استقلال، بیشترین تکل موفق را دارد. شاگردان کالدرون در هر مسابقه به طور متوسط 4. 12 مرتبه توپ را از بازیکنانی که قصد دریبل آن‌ها را دارند، می‌گیرند.

 

بهترین خط حمله؛ استقلال

استقلال در 6 هفته اخیر در هر مسابقه حداقل 2 گل زده تا مجموع گل‌های زده‌‌اش را به 21 برساند. استقلال در‌کنار شهرخودرو، 2 تیمی هستند که فقط در 2 مسابقه گل نزدند و کم‌ترین ناکامی در گلزنی را داشتند. استقلال بالاترین نرخ تبدیل شوت به گل (6. 15درصد) را هم دارد.

 

 بهترین خط دفاع؛ سپاهان

تیم امیر قلعه‌نویی در این‌10‌هفته فقط یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی دریافت کرده است. در نتیجه بیشترین کلین‌شیت (9) را هم این تیم داشت.

 

پرسپولیس، استقلال و تراکتور خشن ترین تیم‌های لیگ برتر ،

خشن‌ترین‌ تیم‌ها؛ پرسپولیس، استقلال و تراکتور

بیشترین کارت قرمز به بازیکنان استقلال و شاهین داده شده که 3 بازیکن این 2 تیم اخراج شدند. در حالی که تیمی 17 مرتبه هم با کارت زرد جریمه شدند. البته پرسپولیس با یک کارت قرمز کمتر، 2 کارت زرد بیشتری گرفته و در‌کنار این 2 تیم حضور دارد.

 

در‌صورتی که ملاک خشن‌ بودن را خطای مرتکب شده قرار دهیم تراکتور هم با متوسط 17 خطا در هر مسابقه، خشن‌ترین تیم لیگ است.

 

شوت‌زن‌ترین تیم؛ تراکتور

شاگردان دنیزلی در هر مسابقه به‌طور متوسط 8. 13 مرتبه دروازه رقیبان‌شان را با شوت تهدید می‌کنند. در شوت در چارچوب هم این تیم با میانگین 5. 5 خطرناک‌ترین تیم لیگ است. بالاترین دقت شوت هم به نام تراکتور ثبت شده که نزدیک به 40 درصد شوت‌های این تیم در چارچوب است.

 

نفت مسجدسلیمان کم‌ترین دریافت کننده شوت

در این فصل کمترین شوت به سمت دروازه نفت مسجدسلیمان زده شده. رقیبان این تیم به طور متوسط در هر مسابقه فقط 9. 6 شوت به دروازه این تیم‌ می‌زنند. برای درک بهتر عجیب بودن این آمار کافی است بدانیم که در هر نود دقیقه، میانگین 17. 6 شوت به سمت دروازه شاهین ثبت شده است. همچنین کم‌ترین شوت در چارچوب مواجه شده هم به نام نفت مسجدسلیمان است.

 

موفقیت در نبرد؛ سپاهان

در مجموع نبردهایی که در طول مسابقه شکل می‌گیرد، تیم صدرجدول بهترین آمار را دارد. بازیکنان سپاهان در 9. 53 درصد نبردهای این فصل‌شان پیروز شدند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.