2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مهدوی‌کیا: علیپور را به خاطر یک چیپ خراب نکنیم

مهدوی‌کیا: علیپور را به خاطر یک چیپ خراب نکنیم

مهدی مهدوی کیا یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران و نمونه یک ستاره خارج از زمین است او از اینکه علیپور را به خاطر یک پنالتی سرزنش می‌کنند ناراحت است و می‌گوید سید جلال حسینی یک فرمانده برای پرسپولیس است

دوات آنلاین-مهدی مهدوی کیا ستاره بی‌بدیل پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران است مردی که فرارهای دیدنی‌اش چشم هر تماشاگری را خیره می‌کرد او حالا به خاطر شرایطی که برای علی علیپور پیش امده ناراحت است و سید جلال حسینی را فوتبالیستی ماهر می‌داند که از زمین دور مانده است.

 

ایران ورزشی نوشت: مهدی مهدوی‌کیا بعد از ماه‌ها قفل سکوتش را شکست و در مصاحبه ای متفاوت درباره اتفاقات اخیر فوتبال ایران حرف زد. آقا مهدی را به ماجراهای بازی پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی بردیم و بعد درباره بازی مهم آتی با تیم ملی عراق با او گپ زدیم. این یک گفت‌وگوی خودمانی است با چهره‌ای که هم میان سرخ ها محبوب است و هم آبی‌ها.

 

*از بازی پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی شروع کنیم که یک ضربه پنالتی این روزها نقل محافل فوتبال شده و...

 زدن پنالتی مسئولیت سنگینی را بر بازیکن متحمل می‌سازد؛ از سوی دیگر بزرگ‌ترین بازیکنان دنیا هم پنالتی خراب می‌کنند. علیپور هم پشت ضربه پنالتی رفت اما ضربه‌اش را دروازه‌بان گرفت.

 

*پنالتی علیپور به شکل چیپ و خیلی آرام زده شد به شکلی که بعضی‌ها ایراد گرفتند که آن ضربه به شکل بی‌مسئولیتی زده شده و...!

 حالا اگر بعد از زدن ضربه علیپور، دروازه‌بان به یک طرف می‌رفت همه از آن پنالتی و چیپ تعریف می‌کردند. من فکر می‌کنم خود علیپور هم فکر نمی‌کرد دروازه‌بان ثابت بماند و... حالا هم با از دست دادن یک ضربه پنالتی، نباید علیپور را زیر سؤال برد.

مهدوی‌کیا: به خاطر یک چیپ علیپور را خراب نکنیم

علیپور بازیکنی بوده که گل‌های زیادی در چند سال حضورش برای پرسپولیس به‌ ثمر رسانده و ان‌شاءالله بعد از این هم خودش را در کورس آقای گلی در کنار موفقیت تیمش بیش‌ از پیش مطرح خواهد ساخت.

 

انگیزه علیپور بیشتر می‌شود

*اما گفته می‌شود کالدرون هم از دست علیپور ناراحت شده و گفته دیگر به او مسئولیت زدن پنالتی را نمی‌دهد؟

 

 بالاخره مربی تصمیم‌گیرنده مسائل فنی است و کسی هم نمی‌تواند از او ایراد بگیرد.

 

*شما اگر مربی پرسپولیس بودید باز به ‌علیپور پنالتی می‌سپردید؟

 (می‌خندد) من که جای کالدرون نیستم. من خودم شخصاً معتقدم در آن دقایق زدن پنالتی و پشت ضربه قرار گرفتن تصمیم خیلی سختی بود. من مطمئنم آن چیپ و از دست رفتن پنالتی انگیزه علیپور را برای بازی‌های بعدی خیلی زیاد می‌کند.

 

*در خصوص بازی پرسپولیس در اهواز مقابل فولاد چه نظر کارشناسی دارید؟

 همه بازی‌های لیگ سخت است و دیدار با فولاد در اهواز هم سختی خاص خودش را دارد اما پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی است و من اطمینان دارم کالدرون و شاگردانش فقط با نیت پیروزی به مصاف حریفشان می‌روند تا سه امتیاز را کسب کنند و از کورس جا نمانند.

 

*در خصوص مهدی شیری، بازیکنی که در پست دفاع راست پرسپولیس بازی می‌کند چه نظری دارید؟

 مهدی شیری بازیکن خوبی است و حتماً خصوصیات فنی لازم را داشته که برای بازی در پرسپولیس انتخاب شده است. او سرعت خوبی دارد و در دفاع و حمله مؤثر است.

 

‌سید جلال فرمانده پرسپولیس است

*کالدرون در اقدامی عجیب از شجاع‌ خلیل‌زاده در پست دفاع راست استفاده کرد. به ‌نظرتان تصمیم سرمربی پرسپولیس در این رابطه درست بود؟

 شجاع بازیکن مثبت و خوبی است و جزو بازیکنانی بوده که همیشه با همه توانش برای پرسپولیس بازی کرده است. کالدرون هم از شجاع در پست دفاع راست استفاده کرد تا او را علاوه بر پست دفاع میانی در پست دفاع راست هم ببیند.

 

‌*سیدجلال خیلی کم در پرسپولیس بازی می‌کند؛ بازیکنی که حکم یک فرمانده در پرسپولیس را داشت و در غیاب او به ‌نظر می‌رسد پرسپولیس در زمین فاقد یک فرمانده‌ است!

 سیدجلال بازیکن خیلی خوبی است اما بالاخر استفاده از هر بازیکنی فقط در حیطه اختیارات یک مربی است. سیدجلال در سال‌های قبل و در زمانی که برای پرسپولیس بازی می‌کرد حکم یک ستون را داشت اما بالاخره مسأله بازی دادن و بازی ندادن به یک بازیکن، فقط مربوط به نظر سرمربی تیم است.

مهدوی‌کیا: به خاطر یک چیپ علیپور را خراب نکنیم

*پرسپولیس با تساوی مقابل ماشین‌سازی، دو امتیاز حساس را از دست داد و کمی فاصله‌اش با تیم‌های مدعی بیشتر شد.

 فاصله امتیازی تیم‌ها به هم نزدیک است و هنوز بیش از دو‌سوم بازی‌های لیگ باقی مانده به‌ همین دلیل پرسپولیس می‌تواند باز هم با شکست حریفانش خودش را به‌ عنوان مدعی اول قهرمانی مطرح سازد.

 

*در مورد دنیزلی که با او کار کردید چه صحبت خاصی دارید؟

 من یک سال با دنیزلی کار کردم. ایشان انسان بسیار خوبی هستند و مربی‌ای هستند که در تیم‌های بزرگی هم مربیگری کردند به‌ همین دلیل من برای دنیزلی آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

‌*اما دنیزلی، در نبرد اندیشه‌ها مغلوب تفکرات استراماچونی شد، در رابطه با سرمربی ایتالیایی استقلال چه نظری دارید؟

 من فکر می‌کنم حضور مربیان خارجی مانند کالدرون، دنیزلی و استراماچونی حتماً به زیباتر شدن لیگ ما کمک می‌کند.

 

*اما بعضی‌ها معتقدند کالدرون مانند برانکو در پرسپولیس موفق نمی‌شود؟

 حرف من این است که باید به کالدرون هم مانند برانکو فرصت داد و حتماً سرمربی پرسپولیس با فراهم شدن فرصت بیشتر، اندیشه‌ها و تفکراتش در پرسپولیس بهتر نتیجه می‌دهد و در تیم موفق عمل می‌کند.

 

عراق را می‌بریم

*در مورد بازی حساس تیم ملی کشورمان با عراق چه نظری دارید؟

 آخرین باری که خودم به‌عنوان بازیکن مقابل عراق بازی کردم این تیم را شکست دادیم. این بار هم به ‌نظرم با وجود آنکه دیدار مشکلی را پیش رو داریم ایران با نتیجه دو بر یک یا برد یک بر صفر از سد عراق می‌گذرد.

 

‌*اما باخت بدمان به بحرین، کمی فوتبالدوستان کشورمان را ناامید ساخته!

 بازی ما با بحرین همیشه سخت بوده است و بالاخره شاید پیش‌بینی می‌شد که مقابل این تیم به مشکل بخوریم خصوصاً که بازی هم در خاک بحرین برگزار می‌شد.

 

*اما برد پرگل مان مقابل کامبوج موجب شده بود تا برد مقابل بحرین هم در تصور خیلی‌ها قرار بگیرد؟

 کامبوج تیم مطرحی نیست به‌ همین دلیل برد پرگل مقابل این تیم قابل پیش‌بینی بود اما بازی با بحرین، دیدار خیلی سخت و متفاوتی نسبت به بازی‌مان با کامبوج بود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.