2019/12/07
۱۳۹۸ شنبه ۱۶ آذر
مفیدترین ورزش‌ها برای کالری سوزی

مفیدترین ورزش‌ها برای کالری سوزی

8 ورزشی که بیشترین تاثیر را در کالری سوزی دارند در زیر معرفی شده‌اند. پیاده روی یکی از موثرترین و مفیدترین ورزش‌ها است.

دوات آنلاین-کاهش وزن و کالری سوزی باید با قاعده و روش‌های درست انجام شود. ورزش بهترین و ساده‌ترین راه برای رسیدن به این هدف است البته نه هر ورزشی. فهرستی از ورزش‌های مفید برای کالری سوزی را در زیر به نقل از سلامت نیوز بخوانید:

 

پیاده‌ روی ؛ورزشی برای کم کردن وزن و کالری سوزی

به دلایل مختلفی پیاده‌روی یکی از بهترین تمرینات ورزشی برای کاهش وزن است. پیاده‌روی برای مبتدیان ساده و راحت است، آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به خرید تجهیزات ورزش را شروع کنند. هم‌چنین در این ورزش مفاصل شما چندان تحت تاثیر فشار و درد نخواهد بود.

 

براساس تحقیقات انجام شده، تخمین زده شده است که هر فرد (حدود ۷۰ کیلوگرم) در هر ۳۰ دقیقه پیاده‌روی با سرعت متوسط ۶.۴ کیلومتر در ساعت، ۱۶۷ کالری می‌سوزاند.

 

یک مطالعه از ۲۰ زن مبتلا به چاقی به مدت ۱۲ هفته نشان داد که راه رفتن به مدت ۵۰-۷۰ دقیقه (۳ بار در هفته) باعث کاهش چربی بدن و دور کمر می‌شود.

 

در حین انجام کارهای روزانه خود سعی کنید قدم زدن را فراموش نکنید. به عنوان مثال، هنگام حرکت در محل کار به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید.

 

برای شروع هدف خود را ۳۰ دقیقه پیاده‌روی ۳-۴ بار در هفته تنظیم کنید. به تدریج مدت و دفعات پیاده‌روی خود را افزایش دهید.

با تمرینات اینتروال کالری بسوزانید

با تمرینات اینتروال کالری بسوزانید

احتمالا نام این نوع تمرینات ورزشی را خیلی کم شنیده باشید. تمرینات اینتروال در واقع همان ورزش‌های معمول هستند که به شیوه‌ای گوناگون اجرا می‌شوند. با ۳۰ دقیقه تمرینات اینتروال می‌توانید مقدار زیادی کالری بسوزانید.

 

تحقیقی نشان داد که اینتروال نسبت به سایر انواع تمرینات، از جمله وزنه‌برداری، دوچرخه‌سواری و دویدن روی تردمیل، حدود ۲۵ تا ۳۰٪ کالری بیشتری در دقیقه می‌سوزاند. از همین‌رو، می‌توان آن را به عنوان بهترین ورزش برای کاهش وزن خانمها معرفی کرد.

 

این تمرینات بیشتر در سوزاندن چربی‌های شکم موثر هستند که با بسیاری از بیماری‌های مزمن در ارتباط است.

 

تمرینات اینتروال را می‌توانید به سادگی در کارهای روزمره خود پیاده‌سازی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، اینست که یک نوع ورزش مانند دویدن، پریدن، دوچرخه‌سواری را انتخاب کنید و سپس آن را به شیوه‌ اینتروال انجام دهد.

 

تمرینات اینتروال نوعی از تمرینات فیزیکی هستند که بر اساس تغییر شدت تمرین می‌باشند. در واقع در این سبک تمرین، شما شدت تمرین خود را از شدت کم به زیاد و از زیاد به کم، به صورت متناوب تغییر می‌دهید.

 

تاثیر فوق العاده راه رفتن سریع و دویدن در کالری سوزی

راه رفتن سریع و دویدن از جمله‌ ورزش‌های اصلی در کاهش وزن هستند. تفاوت این دو در میزان مسیری است که در یک مدت معین طی می‌کنید و مسلما هنگام دویدن کالری بیشتری نسبت به راه رفتن می‌سوزانید.

 

تخمین زده شده است که یک فرد ۷۰ کیلوگرمی با راه رفتن سریع به مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند ۲۹۸ کالری و با دویدن ۳۷۲ کالری می‌سوزاند.

 

مطالعات نشان می‌دهد که راه‌ رفتن سریع و دویدن می‌تواند به سوزاندن چربی مضر که معمولا اطراف شکم ایجاد می‌شود، کمک کند. این نوع چربی در اندام‌های داخلی پیچیده شده و بیماری‌های مزمن مختلفی هم‌چون بیماری‌های قلبی و دیابت منجر می‌گردد.

 

شما می‌توانید این ورزش‌ها را در هر مکانی که دل‌تان خواست انجام دهید. برای شروع هدف خود را روی ۳-۴ بار به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تنظیم کنید.

 

اگر به نظر می‌رسد که این ورزش سخت است و یا مفاصل شما درد می‌گیرد، سعی کنید روی سطوح نرم هم‌چون چمن بدویید.

 

دوچرخه‌ سواری ؛ورزشی برای کالری سوزی و تناسب اندام

دوچرخه‌سواری یکی از محبوب‌ترین و در عین حال بهترین ورزش‌ها برای کاهش وزن خانمها است که تناسب اندام آن‌ها را بهبود بخشیده و می‌تواند نقش موثری در کاهش وزن آن‌ها داشته باشد.

 

دوچرخه‌سواری نه تنها برای کاهش وزن بسیار موثر است، بلکه مطالعات نشان می‌دهند، افرادی که به طور مرتب دوچرخه‌سواری می‌کنند، نسبت به بقیه کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی قرار دارند.

 

دوچرخه‌سواری برای تمامی افراد از مبتدیان تا ورزشکاران مناسب است، چرا که فشار زیادی بر مفاصل افراد وارد نمی‌شود.

 

کالری سوزی با تمرین با وزنه یا وزنه‌برداری

وزنه‌برداری برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، یک انتخاب کاملا به جا و مناسب است.

 

تخمین زده شده است که یک شخص ۷۰ کیلوگرمی تقریبا در هر ۳۰ دقیقه تمرین با وزنه ۱۱۲ کالری می‌سوزاند. مطالعه‌ای نشان داد که انجام تمرینات قدرتی ۳ بار در هفته، منجر به افزایش ۷.۷ درصدی در سرعت متابولیسم بدن می‌شود که معادل سوزاندن ۱۲۵ کالری اضافی در روز است.

 

علاوه بر این، مطالعات متعدد نشان داده‌اند که بدن ساعاتی پس از وزنه‌برداری هم‌چنان به سوزاندن کالری‌ها ادامه می‌دهد.

 

کالری سوزی با شنا

شنا روشی جذاب و مناسب برای کاهش وزن و تناسب اندام است. تخمین زده شده است که هر شخص ۷۰ کیلوگرمی حدود ۲۳۳ کالری در هر ۳۰ دقیقه شنا می‌سوزاند.

 

نحوه‌ شنا در میزان کالری که شما می‌سوزانید، تاثیرگذار است. در واقع، حرکت‌های مختلف شنا، میزان کالری متفاوتی می‌سوزاند.

 

مطالعه‌ای از ۲۴ زن میانسال نشان داد که ۶۰ دقیقه شنا (۳ بار در هفته) باعث کاهش چشمگیر چربی بدن، بهبود انعطاف‌پذیری و کاهش عوامل بیماری‌های قلبی از جمله کلسترول خون می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان ورزش برای چربی‌سوزی

چه کارهایی سوخت و ساز بدن را کم می کند

چرا چربی‌های شکم‌مان آب نمی‌شود؟

مفیدترین و ساده‌ترین راه‌ها برای کالری سوزی و لاغری

 

یوگا ؛ورزشی مناسب برای کالری سوزی

یوگا روشی برای محبوب برای ورزش و رفع استرس است. در حالی‌که هیچ‌کس تصور نمی‌کند که در یوگا وزن کم کند، اما میزان کالری که افراد می‌سوزانند، بسیار بیشتر از آن‌ چیزیست که ما تصور می‌کنیم.

 

تحقیقات نشان می‌دهند که یک فرد حدود ۷۰ کیلوگرمی در مدت ۳۰ دقیقه تمرین یوگا حدود ۱۴۹ کالری می‌سوزاند.

 

علاوه بر سوزاندن کالری بیشتر، مطالعات نشان داده‌اند که یوگا می‌تواند ذهن شما را آموزش دهد و کمک کند که در مقابل غذاهای ناسالم و پرخوری از خود مقاومت نشان دهید.

با پیلاتس در کالری سوزی به نتایج عالی می‌رسید

با پیلاتس در کالری سوزی به نتایج عالی می‌رسید

پیلاتس یکی از تمرینات ورزشی مناسب برای مبتدیان است که نقش موثری در کاهش وزن نیز دارد. این ورزش کاملا مناسب بانوان است و می‌تواند تناسب اندام زیبایی برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

 

طبق مطالعاتی که انجام شده است، شخصی با ۶۴ کیلوگرم وزن، در یک کلاس ۳۰ دقیقه‌ای پیلاتس، حدود ۱۶۸-۱۰۸ کالری می‌سوزاند. اگرچه ممکن است پیلاتس به اندازه تمرینات هوازی هم‌چون دویدن کالری‌سوز نباشد، اما بسیار لذت بخش است.

 

مطالعه‌ای ۸ هفته‌ای از ۳۷ زن میانسال نشان داد که انجام تمرینات پیلاتس به مدت ۹۰ دقیقه و به میزان ۳ بار در هفته، به میزان قابل‌توجهی، چربی‌های دور کمر و شکم را کاهش می‌دهد.

 

علاوه بر کاهش وزن، پیلاتس نقش موثری در کاهش درد کمر، انعطاف‌پذیری، تعادل، بهبود قدرت، استقامت و سطح آمادگی جسمانی شما دارد.

 

برای این‌که بهترین نتیجه را از تمرینات پیلاتسی خود بگیرید، بهتر است آن را با یک رژیم غذایی مناسب به کار گیرید.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.