2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
برنامه بازی‌های هفته نهم لیگ برتر ؛ رویارویی دیدنی دنیزلی و استراماچونی

برنامه بازی‌های هفته نهم لیگ برتر ؛ رویارویی دیدنی دنیزلی و استراماچونی

تقابل دو تیم تراکتور و استقلال جذاب‌ترین بازی هفته نهم لیگ برتر محسوب می‌شود. دنیزلی یا استراماچونی ؛ کدام یک با دست پر از این نبرد بیرون خواهد آمد؟

دوات آنلاین-هفته نهم لیگ برتر امروز با انجام 5 مسابقه آغاز می‌شود و فردا جمعه هم با برگزاری 3 مسابقه دیگر به پایان می‌رسد. رقابت‌های جذابی که در آن سرخابی‌های پایتخت باید به مصاف رقبای تبریزی خود بروند. به خصوص دیدار تراکتور و استقلال که گل بازی‌های این هفته نیز محسوب می شود و بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال ایران در انتظار آغاز آن هستند.

یحیی گل محمدی  از مدعیان قهرمانی لیگ نوزدهم

سایپا - شهر خودرو؛ بازگشت تیم یحیی

در اولین بازی امروز که از ساعت 15:30  آغاز می‌شود، سایپا در ورزشگاه شهید دستگردی تهران، میزبان شهر خودرو است. نارنجی‌پوشان تهرانی بعد از 4 باخت متوالی، توانستند سپاهان را در اصفهان با تساوی بدون متوقف کنند و شاگردان ابراهیم صادقی حالا میزبان تیم شهر خودرو یکی دیگر از مدعیان لیگ برتر هستند. این در حالی است که یاران یحیی گل محمدی بازی هفته قبلشان به تعویق افتاده و پس از 10 روز دوباره در لیگ برتر به میدان می‌روند و امیدوارند وضعیت خود را در بالای جدول بهبود بخشند. این دو تیم تا پیش از این و زمانی که شهر خودرو، پدیده نام داشت، 10 بار در لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته‌اند که در این تقابل‌ها هر دو تیم 4 پیروزی به دست آورده‌اند و 2 دیدار هم با تساوی پایان یافته است.

 

 نساجی - صنعت نفت آبادان؛ تیم های پر طرفدار

در این بازی که ساعت 16:30 در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار می شود، دو تیم قدیمی و پر طرفدار فوتبال ایران یعنی نساجی و صنعت نفت آبادان برابر هم قرار می گیرند. نساجی در حالی میزبان است که 2 باخت متوالی داشته و در رده نهم جدول است اما صنعت نفت 5 هفته است که نباخته و با نتایج خوبی که گرفته، به خصوص شکست دادن 2-1 تراکتور در آبادان خود را 15 امتیازی کرد و به رده پنجم جدول رسانده است. این 2 تیم فصل گذشته برای اولین بار مقابل هم قرار گرفتند که بازی رفت در آبادان 1-1 و بازی برگشت در قائمشهر 2-1 به سود نفت به پایان رسید.

 

پرسپولیس - ماشین سازی؛ بازی با طعم سوپرجام

در دیگر بازی ساعت 16:30، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران میزبان ماشین‌سازی است که قضاوت این بازی را علی صفایی بر عهده دارد. دیداری که دومین تقابل 2 تیم در این فصل محسوب می‌شود.

 

آنها یک ماه پیش در جام حذفی جدالی پرتنش را داشتند که رسول خطیبی سرمربی ماشین‌سازی در آن اخراج شد و بازی هم در نهایت 1-0 به سود پرسپولیس به پایان رسید و حالا تبریزی‌ها به تهران آمده اند تا به نوعی آن مسابقه را جبران کنند. البته آنها در حالی برابر میزبان خود به میدان می‌روند که سرخپوشان پایتخت، هفته قبل بهترین برد خود در این فصل را به دست آورده و با 5 گل شاهین را در بوشهر شکار کردند. مسابقه‌ای که در آن هم دومین برد متوالی پرسپولیس در لیگ به دست آمد و هم علی علیپور با هت‌تریک بازگشت خوبی به لیگ برتر داشت.

 

پرسپولیسی‌ها حالا که مقابل تماشاگران خود به میدان می‌روند، می‌خواهند هم به سومین برد متوالی شان برسند و هم قهرمانی‌شان در سوپرجام فصل گذشته را جشن بگیرند که مراسم آن نیم ساعت بعد از پایان بازی برگزار خواهد شد.

 

 بنابراین قرمزها نمی‌خواهند با نتیجه‌ای غیر از برد جشن شان را خراب کنند و این کار را برای ماشین‌سازی سخت می‌کند. خصوصاً این که سبزپوشان در 3 بازی قبلی خود هم بردی کسب نکرده‌اند.

 

پرسپولیس در این مسابقه فرشاد احمدزاده را به دلیل اخراج در بازی قبل و مهدی عبدی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. پرسپولیس و ماشین‌سازی 4 بار در لیگ‌های شانزدهم و فصل گذشته در لیگ برتر با هم دیدار کرده‌اند که 3 پیروزی برای سرخپوشان و یک تساوی به دست آمده است. در این تقابل‌ها 5 گل پرسپولیس و یک گل ماشین سازی به ثمر رسانده‌اند.

 

نفت مسجدسلیمان - فولاد؛ دربی خوزستان

یکی از دربی های استانی را 2 تیم خوزستانی نفت مسجدسلیمان و فولاد در شرایطی از ساعت 17 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان برگزار می‌کنند که دو تیم هم در وضعیت خوبی از لحاظ فنی به سر می برند. نفت همراه سپاهان تنها تیم‌های بدون باخت لیگ نوزدهم است که در بازی قبل خود مقابل ماشین سازی به تساوی بدون گل رسید و در رده هشتم جدول قرار دارد. فولاد هم با 3 برد متوالی که آخرین آن برد 1-0 برابر نساجی بود، در رده ششم جدول است. این دو تیم در لیگ های چهاردهم و فصل گذشته 4 بار به مصاف هم رفتند که 2 پیروزی برای فولاد و یک پیروزی برای نفت به دست آمده و یک بازی هم مساوی شده است. در این تقابل‌ها 4 گل نفت و 5 گل فولاد به ثمر رسانده اند.

قلعه نویی از مدعیان قهرمانی لیگ نوزدهم

پارس جنوبی - سپاهان؛ بازی زردها

آخرین بازی امروز را پارس جنوبی و سپاهان از ساعت 18 در ورزشگاه تختی جم برگزار می کنند. دو تیم زردپوش لیگ که شرایط متفاوتی نسبت به هم دارند. در یک سو، پارس جنوبی که با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کند و 4 هفته است که رنگ برد را ندیده و در سوی دیگر سپاهان که این فصل نه شکست خورده و نه گلی دریافت کرده است. البته شاگردان امیر قلعه نویی هفته گذشته در اصفهان مقابل سایپا متوقف شدند تا صدرنشینی شان به خطر بیفتد.

 

این 2 تیم تاکنون 4 بار در لیگ برتر با هم دیدار کرده‌اند که 3 تساوی و یک پیروزی سپاهان در بازی برگشت فصل قبل حاصل کارشان بوده است. در این تقابل ها 7 گل به ثمر رسیده که 4 گل سهم سپاهان و 3 گل سهم پارسی‌ها بوده است.

 

گل گهر- پیکان؛ جلالی به پیکان رسید

اولین بازی فردا را گل گهر و پیکان از ساعت 15:15 در ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان برگزار می کنند؛ این نخستین تقابل آنها در لیگ برتر است. مجید جلالی که به عنوان سرمربی جدید گل گهر انتخاب شده، برابر پیکان تیم فصل گذشته خود قرار می گیرد و امیدوار است اولین برد سیرجانی‌ها در این فصل را به ارمغان بیاورد و آنها را از انتهای جدول بالا بکشد. آمار پیکانی ها تا اینجای فصل جالب است؛ آنها علاوه بر 4تساوی، 2 برد، 2 باخت، 15 گل زده و 15 گل خورده دارند. تیم تحت هدایت حسین فرکی در رده دهم قرار دارد.

 

ذوب آهن- شاهین؛ بدون بردها

ورزشگاه فولاد شهر اصفهان از ساعت 18 میزبان تقابل تیم های بدون برد لیگ است. ذوبی‌ها در این فصل با علیرضا منصوریان ناکام بوده‌اند و این شرایط، حاشیه هایی را هم برای آنها به وجود آورده است. در سمت مقابل شاهین هم تیم قعرنشین است که همچنان بی سرمربی است و با مهرداد کریمیان به صورت موقت کار خود را دنبال می کند. این دو تیم 6 بار در لیگ های نهم، دهم و یازدهم برابر هم قرار گرفتند که 3 پیروزی برای ذوب‌آهن و 3 تساوی به دست آمده است. در این بازی‌ها 11 گل زده شده که سهم ذوب‌آهن 7 گل و شاهین 4 گل بوده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.