2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بخشش قاتل ایرانی زن آمریکایی
با دریافت دیه از سوی اولیای دم اتفاق افتاد

بخشش قاتل ایرانی زن آمریکایی

زن آمریکایی برای تفریح به ایران آمده بود که توسط دو جوان ایران با انگیزه سرقت خودرو کشته شد. هرچند فرزندان او درخواست قصاص کرده بودند اما در نهایت گذشت کردند.

دوات آنلاین-اولیای‌دم زن آمریکایی که به ایران سفر کرده و به دست دو جوان به قتل رسیده‌ بود بعد از 8 سال نسبت به متهمان اعلام رضایت کردند و به این ترتیب قاتل از قصاص نجات پیدا کرد.

 

به گزارش دوات آنلاین این زن آمریکایی که ترسا نام داشت سال 90 به ایران آمد تا اقوام شوهرش را ببیند اما بعد با دو جوان ایرانی آشنا شد و آنها برای سرقت خودرواش او را به قتل رساندند.

 

اولین گزارش درباره مفقود شدن ترسا توسط شوهرش به ماموران داده شد. شوهر ایرانی این زن با مراجعه به پلیس گفت: یک ماه قبل همسرم ترسا به ایران آمد چون می‌خواست خانواده من را ببیند. ما با هم در آمریکا ازدواج کردیم. زمانی که من خیلی جوان بودم به آمریکا رفتم و در آنجا با ترسا آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم و حاصل این ازدواج هم سه فرزند است.

 

در این مدت هم زندگی خوبی داشتیم. ترسا با خانواده من رابطه خوبی داشت و برای سفر به ایران آمده بود. 18 روز پیش خواهرم به من خبر داد ترسا گم شده‌ است. او گفت ترسا برای گردش در شهر از خانه خارج شد و ماشین را هم با خودش برد و دیگر برنگشت و تلفنش را هم جواب نمی‌دهد.

 

من بلافاصله به ایران آمدم تا ببینم برای همسرم چه اتفاقی افتاده است.

 

با گزارش این مرد ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند از کارت سوخت ماشین ترسا در یک پمپ بنزین استفاده شده‌ است. از طریق دوربین‌های مداربسته پمپ بنزین دو جوانی که بنزین زده‌ بودند شناسایی و بازداشت شدند.

گذشت فرزندان زن امریکایی از قصاص جوان ایرانی

آنها که مهرداد و کیوان نام داشتند به قتل ترسا اعتراف کردند. مهرداد گفت: من با ترسا از طریق چت آشنا شدم و با هم قرار گذاشتیم من نمی‌دانستم او آمریکایی است وقتی که آمد متوجه شدم زنی میانسال و آمریکایی است اما خیلی خوب فارسی صحبت می‌کرد.

 

ما این زن را برای سرقت ماشین سر قرار کشانده بودیم. سر فرصت من از پشت دستم را دور گردنش حلقه کردم و کیوان هم کمک کرد تا او را خفه کنیم و بعد هم جسدش را با ماشین خودش به بیابان بردیم و در آنجا رها کردیم.

 

با توجه به گفته های این جوان وهمدستش ماموران جسد ترسا را پیدا کردند.

 

پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه 71 وقت دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

 

متهمان پای میز محاکمه رفتند در ابتدای جلسه رسیدگی شوهر ترسا از طرف خودش و فرزندانش درخواست صدور حکم قصاص کرد. او گفت: زمانی که من و همسرم ازدواج کردیم او مسلمان شد و ما هم طبق قانون برای قاتل او درخواست قصاص داریم.

 

وقتی نوبت به متهمان رسید ابتدا مهرداد در جایگاه قرار گرفت. او اتهام را قبول کرد و گفت: من زمان قتل خیلی بچه بودم. 20 سالم بود و از کاری که کردم خیلی پشیمان هستم. ما از روی بچگی چنین کاری کردیم و درخواست بخشش داریم.

 

کیوان نیز گفت: من در قتل نقشی نداشتم اما از اتفاقی که افتاده‌است به شدت ناراحتم و درخواست گذشت از سوی اولیای دم دارم.

 

در نهایت قضات برای صدور رای دادگاه وارد شدند و مهرداد را به قصاص و کیوان را به حبس محکوم کردند. رای صادره در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و تایید شد.

 

بعد از گذشت 8 سال از حادثه شوهر زن آمریکایی نیز فوت کرد و  در نهایت فرزندان مقتول با اعلام وکالت یکی از اقوام‌شان گذشت خود از قصاص را اعلام کردند.

 

براساس توافقی که صورت گرفت اولیای دم دیه درخواستی خود را از خانواده متهمان دریافت کردند. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به لحاظ جنبه عمومی جرم به شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.  

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.