2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تیم ملی عراق علیه پرسپولیس و بشار رسن

تیم ملی عراق علیه پرسپولیس و بشار رسن

رفت و آمدهای زیاد بشار رسن به عراق و بازی در تیم ملی این کشور باعث شده‌است تا بشار رسن از ترکیب اصلی تیم پرسپولیس دور شود هرچند هر وقت او در ترکیب تیم قرار می‌گیرد لیاقت خود را به رخ می‌کشد.

دوات آنلاین-با وجود اینکه برانکو به بشار رسن اعتقاد ویژه‌ای داشت اما رفت و آمدهای این بازیکن به اردوی تیم ملی عراق که بعضاً با بازگشت دیرهنگام او مواجه می‌شد باعث شده بود تا این عراقی ثبات در ترکیب اصلی پرسپولیس را تجربه نکند و هر از گاهی بیرون بنشیند.

 

ایران ورزشی نوشت: این مسأله در شروع فصل جدید دامن گابریل کالدرون را هم گرفته است و به نظر می‌رسد رفت و آمدهای این هافبک عراقی باعث شده تا به موقعیت ایده‌آلی در ترکیب اصلی پرسپولیس نرسد.

 

بشار به خاطر مصدومیتی که از ناحیه کتف داشت تقریباً کل تمرینات پیش فصل پرسپولیس را از دست داد و در قطر اختصاصی تمرین کرد تا اینکه در آستانه مسابقات جلوی چشم کالدرون حاضر شد.

 

تیم ملی عراق علیه پرسپولیس و بشار رسن

همین مسأله باعث شد تا بازی اول مقابل پارس را کلاً از دست بدهد و در فهرست تیم نباشد. با این حال بشار از بازی دوم مقابل تراکتورسازی به فهرست رسید و در تبریز یک نیمه هم بازی کرد.

 

بعد از تعطیلی اول لیگ و حضور بشار در بازی‌های ملی مقابل ازبکستان و بحرین، او در بازگشت به اردوی پرسپولیس و در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان ثابت شد که البته فقط 52 دقیقه بازی کرد.

 

او حضور در ترکیب اصلی بازی دربی را هم از دست داد و به‌عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد و 36 دقیقه در میدان بود. نیمکت‌نشینی این عراقی مقابل سپاهان هم ادامه پیدا کرد و او فقط 13دقیقه در این دیدار حساس به میدان رفت.

 

با این وجود کالدرون با تغییر سیستم تیمش در مشهد دوباره به بشار در ترکیب اصلی اعتماد کرد و رسن 79 دقیقه در زمین بود. بشار در بازی حذفی مقابل ماشین سازی هم در ترکیب اصلی بود و البته آنقدر تعویض نشد تا پاس گل صعود را داد.

 

اما دوباره تعطیلات لیگ از راه رسید و بشار برای بازی‌های ملی کشورش مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج رفت تا دوباره جایگاهش را از دست بدهد. این بار بشار حتی به موقع برنگشت و در بازی با پیکان که اصلاً در ایران نبود و شاید در بهترین حالت یکی دو روز قبل از بازی با شاهین برگردد که انتظار می‌رود در فهرست این بازی هم قرار نگیرد.

تیم ملی عراق علیه پرسپولیس و بشار رسن

 

رسن در حالی دوباره از ترکیب اصلی پرسپولیس فاصله می‌گیرد که خیلی سخت توانسته بود به ترکیب اصلی برسد و حالا حضور مجددش در اردوهای تیم ملی عراق هم برای خودش هم برای پرسپولیس و کالدرون گران تمام می‌شود هر چند به نظر می‌رسد از این مسأله گریزی نیست ضمن اینکه باید در نظر داشت این مشکلات ادامه‌دار خواهد بود و او بعد از بازی با شاهین بوشهر، ماشین‌سازی و فولاد دوباره برای بازی‌های ملی و این بار تقابل با تیم ملی ایران اردوی پرسپولیس را ترک خواهد کرد.

 

بشار رسن در حالی حضوری نصف و نیمه در ترکیب پرسپولیس دارد که یکی از معدود هافبک‌های میانی و بازیساز پرسپولیس در این فصل بعد از کنار گذاشتن سروش رفیعی به حساب می‌آید و شاید یکی از دلایل مشکلات پرسپولیس در خط میانی و کمبود موقعیت گل را بتوان در همین عدم ثبات شماره 5 در ترکیب سرخ‌ها پیدا کرد.

 

پرسپولیس طی 7 هفته گذشته فقط 5 گل زده که غیر از ضعف مهاجمانش می‌توان ردپای ضعف خط میانی را نیز در آن جست‌وجو کرد. تیم کالدرون به اندازه کافی موقعیت نمی‌سازد و کوبنده ظاهر نمی‌شود که می‌توان فقدان هافبک پاسور را در این زمینه به‌عنوان یکی از دلایل محکمه‌پسند پیش روی کالدرون قرار داد.

 

 در واقع غیر از بشار تنها بازیکنی که شاید بتواند در پست 10 نقش آفرینی کند، فرشاد احمدزاده است که سرمربی آرژانتینی به این بازیکن اعتقاد چنانی ندارد ضمن اینکه احمدزاده هم از وقتی برگشته یا مصدوم بوده یا محروم. در عین حال وقتی خبری از بشار یا فرشاد در ترکیب اصلی نباشد یا بشار ناآماده را در ترکیب ببینیم طبیعتاً این مشکل بر قرار خواهد ماند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.