2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روش‌های سریع تسکین سردردهای میگرنی

روش‌های سریع تسکین سردردهای میگرنی

. هرچند میگرن درمان قطعی ندارد اما با روش های مختلفی می توان آن را تسکین داد یا مدت زمان درد را بسیار کوتاه کرد.

دوات آنلاین-میگرن نوعی سردرد شدید با عوارض فراوان است که می‌تواند با نور، بو و صدا شدت پیدا کند و غیر قابل تحمل شود. این نوع سردرد با دردهای اصطلاحا نبضی یا تپشی شروع می‌شود حتی به سوزش سر نیز می رسد.

 

حملات میگرنی می‌تواند برای ساعت‌ها و یا روزها باقی بماند و آنقدر شدید باشد که فرد بخواهد فقط درجایی ساکت و تاریک دراز بکشد و بخوابد. بعضی از انواع بیماری میگرن، ممکن‌ است با علائم حسی هشداردهنده مانند سوزن‌سوزن شدن دست‌ها و پاها همراه باشد.

 

روش های سریع تسکین سردرد میگرن

افراد مبتلا به سردردهای میگرنی ممکن است با تشعشع نور دچار چنین سردردی بشوند. تقریبا یک‌‌ سوم افرادیک ه دچار بیماری میگرن‌ هستند، از این نوع آن رنج می‌برند. این علائم هشداردهنده می‌تواند شامل مشکلات بینایی (از جمله دیدن تشعشعات نور) و خشکی در گردن، شانه‌ها و یا پاها، باشند.

 

میگرن خاموش چیست

میگرن بدون سردرد نیز وجود دارد در این نوع میگرن که به  میگرن خاموش هم معروف است زمانی‌ رخ می‌دهد که علائمی همچون تشعشع نور وجود‌ دارد اما سر بیمار درد نمی‌کند.

 

علائم بیماری میگرن متفاوت‌اند و ممکن است یک یا ترکیبی از علائم زیر باشند:

سردردی ضربانی و تپش‌دار دارد که معمولا به شکل دردی مبهم شروع شده و تبدیل به دردی تپنده و کوبنده می‌شود. درد معمولا با حرکت کردن بیشتر می‌شود. درد ممکن است از یک طرف سر به طرف دیگر حرکت کند، یا جلوی سر و یا کل سر را تحت تاثیر قرار دهد.

حساسیت به نور، صدا و یا بو

حالت تهوع، استفراغ، معده درد و یا شکم درد

کاهش اشتها

احساس سرما و یا گرمای شدید

رنگ پریدگی

خستگی

سرگیجه

تاری دید

اسهال

تب (خیلی کم پیش می‌آید)

اغلب سردردهای میگرنی حدود ۴ ساعت ادامه‌ دارند، اما در انواع شدید ممکن تا یک هفته ادامه داشته باشند. تعداد حملات میگرن بین افراد مختلف متفاوت است، معمولا افراد میگرنی ۲ تا ۴ بار درماه دچار سردرد میگرنی می‌شوند، با اینحال بعضی ها هر چند روز یکبار و بعضی دیگر هم یک یا دوبار در سال دچار این حمله می‌شوند.

 

دلایل سردرد میگرنی

دلایل اصلی ابتلا به میگرن هنوز معلوم نیست، با این حال دلایل این بیماری نه تنها به تغییرات مغزی بلکه به عوامل ژنتیکی نیز مربوط است. افراد مبتلا به میگرن ممکن است، آنرا ارث برده باشند. این روزها دانشمندان معتقدند یکی از دلایل این بیماری عوامل غیرطبیعی ارثی در بخش‌های خاصی از مغز است.

 

بعضی از عواملی که می‌تواند محرک شروع بیماری میگرن و حملات میگرنی باشد، عبارتند از:

 

استرس‌های عاطفی. یکی از معمول‌ترین محرک‌های سردرد میگرنی، استرس‌های عاطفی است.

 

درمان میگرن با طب سنتی

برای رفع این سردرد‌های میگرنی نخست باید طبع غالب فرد معلوم شود سپس باید اخلاطی که در بدن بروز پیدا کرده است، از بدن پاکسازی شود، مبتلایان به سردرد‌های میگرنی سرد و گرم برای رفع مشکلشان باید هر یک از گیاهان بابونه شیرازی، سنبل‌الطیب، اسطوخودوس، به‌لیمو و هوفاریقون را به نسبت مساوی با هم ترکیب سپس این مخلوط را نیم‌کوب یا پودر کنند و نصف قاشق تا یک قاشق غذاخوری از این ترکیب را به همراه چهار تا  پنج لیوان آب در یک قوری دَم کنند، موقع مصرف این دمنوش، کمی عسل اضافه و میل شود.

 

روش های سریع تسکین سردرد میگرن

مصرف ترکیب گیاهان آویشن شیرازی، بادرنجبویه، بهارنارنج، گل گاو زبان، به لیمو و بابونه به شکل دمنوش هم به بهبود سردرد‌های میگرنی سرد و گرم کمک می‌کند، این دمنوش هم باید همچون دمنوش قبلی تهیه و میل شود، نوشیدن روزانه سه استکان از مخلوط عرقیات بابوبه، بادرنجبویه، گل گاو زبان و سنبل‌الطیب و اسطوخودوس با مقداری سکنجبین یا عسل هم از دیگر ترکیب‌های موثر برای تسکین سردرد‌های میگرنی سرد و گرم است.

 

درمان میگرن با طب سوزنی

انواع دردهای مختلف عضلانی و اسكلتی را می‌توان با طب سوزنی تا میزان 50 درصد كاهش داد یا به طور كامل درمان كرد. علاوه بر این درمان با طب سوزنی برای فلج‌های مزمن كه كمتر از یك سال از ایجاد آن می‌گذرد بسیار موثر است.

 

طب سوزنی می‌تواند دردهای میگرنی سر را تا 100 درصد خوب کند اما استفاده از روش طب سوزنی حتما باید توسط یک متحصص انجام گیرد. متخصصان با شناسایی نقاط حساس بدن که درد را تحریک کرده‌است و همچنین دلیل میگرن با طب سوزنی می‌توانند درد را تا صد درصد خوب کنند.

 

درمان خانگی میگرن

با استفاده از روش هایی می توانید کمتر دچار دردهای شدید این بیماری شوید .از جمله این راهکارها استفاده از یخ است.یخ را به در پوششی قراردهید و آن را در ناحیه ای از سر که احساس ناراحتی می کنید و یا در پشت گردن قرار دهید.سرما باعث بی حس شدن و کاهش درد می شود.

 

راهکار دیگر استفاده از سیب است .چنانچه سردردهای میگرنی به سراغ شما آمد از سیب استفاده کنید؛ این میوه سطح اسید بدن را متعادل می کند هم چنین بوییدن سیب هم به تسکین درد و کاهش زمان آن کمک می کند. استفاده از یک لیوان مخلوط سرکه سیب و آب نیز کاهش درد موثر است.

 

ماساژ دادن را دست کم نگیرید. با این روش سطح سروتونین در بدن بالا می رود و سیگنال های درد مسدود می شوند. ماساژ بین ابروها و شقیقه ها با دو انگشت به صورت حرکت های دوار موثر خواهد بود .هم چنین شما می توانید برای تتاثیر بیشترما ساژ را با مخلوطی از روغن کنجد، دارچین و هل انجام دهید.

 

درمان میگرن با داروهای گیاهی

نوشیدن یک فنجان چای نعناع هم به کاهش درد کمک میکند. یک فنجان چای نعناع با کمی عسل  برای ایجاد احساس آرامش موثر است . نعناع دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به طور شگفت آوری  درد را تسکین دهد. چای بابونه نیز بنابه  دلایل مشابه یک جایگزین عالی است.

 

جویدن زنجبیل راهکار دیگری برای حل مشکل سردرد است. به خصوص اگرشدت درد به حدی باشد که حالت تهوع در فرد ایجاد می شود.

 

زنجبیل یک راه بسیار خوبی برای مبارزه با سردرد، آنها آنقدر بد است که شما اغلب احساس حالت تهوع است. جویدن یک قطعه از ریشه زنجبیل می تواند به حل  مشکلات معده کمک کندو با مسدود کردن پروستاگلاندین به عنوان یک ضد التهاب کاربرد داشته باشد.

 

روش های سریع تسکین سردرد میگرن

داروی گل مینای تازه به عنوان دارویی در تسکین سردرد کاربرد دارد.این ماده با توجه به خواص ضد التهابی و توانایی  از بین بردن اسپاسم عضلات  استفاده می شود.شما می توانید هر روز چند برگ از آن را به صورت دمنوض گیاهی مصرف کنید.

 

نوشیدن یک فنجان قهوه توصیه می شود.استفاده از این روش برای برخی افراد موثر است.کافئین موجود در قهوه با با انسداد گیرنده های درد و محدود کردن رگ های خونی.به کاهش درد کمک می کند. استفاده از  قطره آب لیمو برای افزایش اثربخشی این روش موثر  است.

 

درمان میگرن با نمک

می‌توان میگرن را در خانه به طور طبیعی بسیار سریع با راهی آسان و تقریبا رایگان درمان کرد. برای این کار به نمک، آب و آب لیمو نیاز دارید. یک لیوان آب را ابتدا با چند قاشق آب‌لیمو ترکیب کنید سپس چند قاشق نمک به آن اضافه کنید و میل کنید. میزان نمک باید از لیمو بیشتر باشد.

 

روش های سریع تسکین سردرد میگرن

قبل از انجام این کار باید بدانید که هر نوع نمکی مناسب این کار نیست و تاثیرگذارترین نمک برای این کار نمک صورتی هیمالایی است. این نمک با تولید الکترولیت به تسکین فوری درد میگرن شما کمک می‌کند. علاوه بر این، ترکیب نمک و آب‌لیمو بسیار موثر است. می‌توانید یک لیمو را ببرید و آن را روی پیشانی خود قرار دهید و ماساژ دهید تا به طور موضعی درد میگرن را کاهش دهید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.