2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
اکبرپور: استراماچونی سیستم جدیدی به فوتبال ایران می‌دهد

اکبرپور: استراماچونی سیستم جدیدی به فوتبال ایران می‌دهد

نتیجه نگرفتن استقلال در هفته‌های اول بازی‌های لیگ انتقادهای تندی را علیه استراماچونی به همراه داشت. هرچند کهنه‌کاران استقلال از جمله علیرضا اکبرپور به او امیدوار بودند .

دوات آنلاین-استقلال امروز باید به مصاف سایپا برود. آبی‌ها در این بازی شرایط بهتری دارند چون که در بازی قبلی فجرسپاسی (جام حذفی) را شکست دادند و بازی قبلی خود در لیگ برتر را هم با پیروزی به پایان رساندند.

 

ایران ورزشی نوشت: همین پیروزی‌ها باعث شده تا هواداران این تیم نفس راحتی بکشند و امیدوار باشند که این تیم بتواند خودش را جزو مدعیان قهرمانی در بالای جدول پیدا کند. علیرضا اکبرپور بازیکن سابق استقلال مدعی است که تیم استراماچونی خیلی خوب فوتبال بازی می‌کند و اگر به این مربی ایتالیایی فرصت دهند می‌تواند یکی از بهترین تیم‌ها را تحویل دهد.

 

*استقلال امروز به مصاف تیم سایپا می‌رود، تاکنون بازی‌های این تیم را چطور ارزیابی کردید؟

 شرایط استقلال بعد از بازی با فجرسپاسی بهتر شد چون پیروزی مقابل این تیم روحیه استقلالی‌ها را بالا برد. سایپا هم تیم خوبی است و استقلال می‌تواند با برد مقابل این تیم شرایط خود را نسبت به گذشته بهتر هم بکند. سه امتیاز در این بازی می‌تواند استقلال را به مدعیان لیگ نزدیک کند.

 

*تاکنون عملکرد استراماچونی را در استقلال چطور دیدید و آیا استقلال با این مربی می‌تواند به خواسته‌اش در لیگ برسد؟

 استراماچونی در ابتدا نتوانست نتیجه بگیرد و استقلال با مشکلاتی مواجه شد اما در کل استرا مربی خوبی است و اگر اجازه دهند تفکراتش را پیاده کند تیم استقلال از تمام تیم‌های لیگ برتر سرتر خواهد شد. بازیکنان استقلال هم باید خودشان را با تفکرات این مربی هماهنگ کنند.

 

*خیلی‌ها معتقدند بازیکنان استقلال در حد این تیم نیستند و تعدادی از تازه‌واردها هم مثل علی دشتی مشکل انضباطی داشتند که استراماچونی را وادار به اخراج آنها کرده است!

 اما من طور دیگری به این مسأله نگاه می‌کنم. بازیکنی که برای استقلال انتخاب می‌شود حتماً بازیکن بزرگی بوده است اما بازیکنانی که به استقلال و تیم‌های بزرگ می‌آیند نیاز به زمان دارند تا بتوانند جا بیفتند چون در تیم‌های بزرگ باید بیشتر از گذشته برای رسیدن به ترکیب بجنگند.

 

بازیکن استقلال باید سبک زندگی‌اش هم نسبت به گذشته فرق کند و برنامه دقیقی داشته باشد تا بتواند در این تیم موفق شود. درست که هوادار نتیجه می‌خواهد و همین نکته بازیکن را زیر فشار قرار می‌دهد اما بازیکنان هم باید برای هواداران بجنگند.

 

*اینطور که گفته می‌شود به زودی آقای فتحی از مدیریت استقلال کنار گذاشته می‌شود به همین دلیل هم آقای حاجیلو در مصاحبه‌ای اعلام کرده که اعضای هیأت مدیره استقلال چون می‌دانند او عوض می‌شود حمایتی از فتحی نمی‌کنند!

 من هم معتقدم آقای فتحی در استقلال تنها است. آقای فتحی را می‌شناسم بسیار سالم است و انسان شریفی است اما آقای حاجیلو راست می‌گوید او را تنها گذاشته‌اند خیلی‌ها می‌خواهند او را تخریب کنند. هر چند که من اعتقاد دارم هر مدیر در کنار سلامت کاری نیاز دارد که با مشکلات باشگاه بجنگد و از حق تیم دفاع کند، شاید هم چون آقای فتحی را تنها گذاشته‌اند نمی‌تواند به خوبی در این راه بجنگد.

 

*با توجه به اتفاقاتی که برای استقلال افتاده است شرایط این تیم را تا آخر فصل چطور ارزیابی می‌کنید؟

 من به سرنوشت استقلال امیدوار هستم چون ما فوتبالیست بودیم و سردی و گرمی این رشته را چشیده‌ایم می‌دانیم که تیم سه هفته نتیجه بگیرد در نهایت می‌تواند جزو مدعیان قرار بگیرد.

البته این نکات برای ما ساده است اما برای هواداری که از تیم نتیجه می‌خواهد شاید سخت باشد که صبر کند و تیم محبوبش را در بین مدعیان نبیند. این را بگویم که استراماچونی سیستم نویی را به فوتبال ما آورده است، فوتبال زیبایی که می‌تواند به استقلال کمک کند و در نهایت نتیجه بگیرد.

 

*یعنی اعتقاد دارید که باید به استراماچونی زمان داد و سیستم او در طولانی مدت جواب می‌دهد؟

 صددرصد. استراماچونی از ابتدای فصل تاکنون زمان کمی داشت و تیم استقلال نیز تغییرات زیادی داشت اما سرمربی استقلال سیستم مدرنی را به فوتبال ما معرفی کرده است و این سیستم در طولانی مدت خودش را نشان می‌دهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.