2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
استقلال و استراماچونی اوج می‌گیرند

استقلال و استراماچونی اوج می‌گیرند

استقلال و استراماچونی در آغاز فصل روزهای خوبی را با هم نگذراندند اما با بازگشت آرامش آقای سرمربی، تیم استقلال هم به آرامش رسید و حالا این دو به سبک جنتلمن ایتالیایی اوج می‌گیرند.

دوات آنلاین-استقلال از روزهای بحرانی اول فصل کاملاً فاصله گرفته. از روزهایی که نه نتیجه می‌گرفت و نه موقعیت می‌ساخت و آنقدر غرق در حاشیه بود که رسانه‌ها هر لحظه منتظر بودند مربی‌اش چمدان‌ها را به مقصد ایتالیا ببندد و بحران بزرگتری را  رقم بزند. اما حالا استقلال و استراماچونی آماده‌اند که اوج بگیرند.

 

ایران ورزشی نوشت: شاید دو پیروزی در جام حذفی و در وقت اضافه مقابل تیم‌های لیگ یکی و برد خفیف در بازی خانگی برابر گل‌گهر سیرجان نباید نتایج قابل افتخاری باشد اما مسأله اصلی، تغییرات محسوسی است که در شکل بازی آبی‌ها دیده می‌شود.

 

استقلال و استراماچونی اوج می گیرند

استقلال در بازی با فجرسپاسی 15 موقعیت گل ساخت، یعنی بیشتر از 270 دقیقه بازی مقابل ماشین‌سازی، فولاد و نفت مسجد‌سلیمان در سه هفته ابتدایی لیگ. در فاز دفاعی هم وضعیت استقلال رو  به بهبود است.

 

ایده استفاده از سه مدافع میانی، آن‌هم در شرایطی که تیم در تمام دوران پیش فصل و اوایل لیگ با چهار مدافع به زمین آمده بود، ایده جسورانه‌ای بود که نتیجه مثبتی داشت.

 

 با اینکه استراماچونی در بازی‌های مختلف به تناوب از همه مهره‌های دفاعی‌اش استفاده کرده اما به طور مشخص استقلال کمتر به حریف موقعیت گل می‌دهد و در انتقال توپ به فاز هجومی هم تیم بهتری شده.

 

 اینها همه نشانه‌هایی از روند صعودی استقلال بعد از یک آغاز ناامیدکننده است و به نظر می‌رسد استقلال از تیم شلخته اول فصل در حال تبدیل شدن به تیمی است که می‌شود امضای استراماچونی را پای  بازی‌هایش دید.

 

استراماچونی پیش از بازی با سایپا به صراحت گفت که برای تقویت تیمش در خط حمله تا پنجره نقل و انتقالاتی نیم فصل صبر می‌کند. این تصمیم عاقلانه‌ای است که مرد ایتالیایی گرفته و به نوعی به منزله پایان فعالیت نقل و انتقالاتی استقلال تا زمستان است.

 

استقلال و استراماچونی اوج می گیرند

در این مقطع، فقط می‌شود بازیکنانی جذب کرد که از ابتدای فصل بدون باشگاه باشند و همین محدودیت، باعث می‌شود فهرست گزینه‌هایی که قرار است جذب شوند به شدت کم‌شمار باشند.

 

استقلال تا نیم فصل مجبور است با همین نفرات فعلی در خط حمله بسازد. آنچه در هفته‌های اخیر دیدیم، این است که استراماچونی استفاده از مهدی قائدی یا فرشید اسماعیلی در پست غیرتخصصی را به حضور ثابت مرتضی تبریزی ترجیح می‌دهد و اگرچه اعتقاد بیشتری به سجاد آقایی پیدا کرده اما هنوز به مهاجم جوان تیمش به‌عنوان بازیکن ذخیره  نگاه می‌کند.

 

 در بازی امروز هم به نظر نمی‌رسد شیخ دیاباته شرایط 90 دقیقه بازی کردن را داشته باشد و شاید او هم بازی را از روی نیمکت آغاز کند. یکی از مواردی که باعث امیدواری استراماچونی می‌شود، بهبود فرم وریا غفوری و داریوش شجاعیان نسبت به روزهای ابتدایی لیگ است.

 

 دو بازیکنی که در بازی با فجر سپاسی گل هم زدند و بیشتر از همیشه در کارهای هجومی مشارکت کردند. وریا، شجاعیان، فرشید اسماعیلی و علی کریمی، چهار بازیکنی هستند که استراماچونی برای موفقیت در ادامه فصل، بیش از بقیه به آنها  نیاز دارد. استقلال در هفته‌های آینده و پیش از نیم فصل، دو بازی دشوار خارج از خانه مقابل تراکتور و سپاهان دارد.

 

بازی امروز مقابل سایپا و دیدار خانگی بعدی مقابل پارس جم، فرصت مناسبی است تا استقلال پیش از رسیدن به بازی‌های دشوار، وضعیتش را در جدول بهتر کند و برای اولین بار از ابتدای فصل به نیمه بالایی جدول صعود کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.