2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
گوشی ایرانی شاهین 2 چه ویژگی‌هایی دارد

گوشی ایرانی شاهین 2 چه ویژگی‌هایی دارد

آن چه گوشی شاهین 2 را پیش از آن که در بازار موجود باشد، بر سر زبان ها انداخته است، بنا بر اعلام سازندگان آن مشخصات این گوشی پرچمدار جی ال ایکس است.

دوات آنلاین-ماجرا از آن جایی شروع شد که وزیر ارتباطات در اوایل مهر خبر از ورود گوشی ایرانی جدیدی به بازار تا چند ماه آینده داد که قیمت آن دو میلیون 800 هزار تومان اعلام شد. بعد از آن از گوشی ایرانی مدل آریای خود رونمایی و از آن تعریف کرد. در آخرین بار هم چند روز پیش وزیر جوان در اینستاگرامش نوشت: « انصافا گوشــی ایرانی جدید با قیمت پایین خودش کیفیت عالی در ســخت افزار و نرم افزار و دوربین دارد. شکل ظاهری هم که عالی. واقعا از خیلی رقبای خارجی خودش بهتر اســت. امروز هم با خبرنگاران با گوشی شــاهین 2 خودم سلفی گرفتم. ..» اما برای این که بدانید چقدر ایرانی است و مشخصات و قیمت آن چقدر است و با چه گوشی هایی از برندهای دیگر رقابت می کند، پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید شاید شما هم ترغیب شدید تا یک گوشی با کیفیت ایرانی در دست بگیرید.

 

تاریخچه گوشی ایرانی

اولین بار در سال 1386 شرکت جی ال ایکس و جنرال لوکس به صورت رسمی در شهر خرمشهر و منطقه آزاد اروند با تولید گوشی های ساده و کلاسیک کار خودشان را آغاز کردند. از سال 1390 هم اولین گوشی مجهز به اندروید را روانه بازار و در سال 91 اولین تبلت خود را تولید کردند. این شرکت ها با تولید پرچمدارهایی نظیر(GLX Maad (G6، GLX Aria ،General Luxe Shahin  توانسته اند تا حدی با برندهای مرسوم در بازار به رقابت بپردازند و پرچمدار جدید به نام شاهین2 نیز به زودی وارد بازار می شود.

گوشی ایرانی شاهین 2

آیا شاهین گوشی تماما ایرانی است؟

همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند از اجزای مختلفی مانند مادربرد، تراشه، حافظه، تراشه ذخیره سازی اطلاعات، صفحه نمایش، پنل تاچ و هزاران قطعه ریز و درشت مختلف تشکیل شده‌اند. به تازگی خبرگزاری فارس برای روشن شدن این موضوع با رئیس اتحادیه صوت،تصویر، تلفن همراه و لوازم جانبی مصاحبه کرده است. ابراهیم درستی  گفته است: «باید درباره این موضوع با مردم روراست باشیم که این گوشی، دارای فناوری ایرانی نیست. این موضوع بدین معنی است که قطعات گوشی های GLX در چین ساخته و در ایران مونتاژ می‌شود. لذا نمی توان نام ساخت ایران را روی گوشی گذاشت که قطعاتش از یک کشور دیگر وارد می شود.»

 

البته باید یادآوری کنیم که برترین تولیدکنندگان گوشی مانند اپل و سامسونگ هم برای تولید گوشی‌های خود به قطعاتی از دیگر کشورها نیازمند هستند.

 

چطور از گوشی ایرانی حمایت می شود؟

وزیر ارتباطات بارها در گفت و گو با خبرگزاری ها و حتی در اینستاگرامش اعلام کرده که در تلاش است با همکاری بانک مرکزی، خط اعتباری بانکی ایجاد کند که وام با کارمزد کم به مردم داده شود تا همه مردم بتوانند این گوشی را که مشابه گوشی هایی با قیمت حدود شش میلیون تومان است، تهیه کنند و از تولید و کار جوانان ایرانی هم حمایت شود. اما آیا این خط اعتباری به پرداخت وام برای خرید این گوشی منجر می شود؟ به نظر می رسد با توجه به آن چه در دنیا رایج است جواب این سوال خیر است. به احتمال زیاد این اعتبار به اپراتورها داده می شود تا آن ها با فروش اقساطی با امتیازاتی از جمله بســته های اینترنت رایگان و ... اقدام به فروش این گوشی ها کنند.

 

مقایسه گوشی ایرانی با گوشی های خارجی

تفاوت ها و شباهت های گوشی شاهین 2 را با گوشی های خارجی در جدول زیر ببینید:

مقایسه گوشی ایرانی با گوشی های خارجی

ویژگی های گوشی شاهین ایرانی

شمایل به روز و ظاهر آنتیک گوشی شاهین 2 چند هفته ای است که سروصدا به راه انداخته اما آن چه شاهین 2 را پیش از آن که در بازار موجود باشد، بر سر زبان ها انداخته است، بنا بر اعلام سازندگان آن مشخصات این گوشی پرچمدار جی ال ایکس است.

 

دوربین سه گانه پشت  که یکی از آن ها 48 مگاپیکسلی است،  دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، باتری 3950 میلی آمپری، حسگر اثر انگشت، شارژر بی سیم، پردازنده 8 هسته ای و قدرت تشخیص چهره و حافظه 128 گیگابایتی، به هر شکل برای هر خوره فناوری وسوسه انگیز است.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
امیر 1400/02/09
یک چیزی بدونین تو تکنولوژی ما انحصاری داریم هم تو کامپیوتر و هم موبایل این متن اشتباه است که نوشتن قطعات در چین تولید می شود و حتی کارخانه هایی مثل شیائومی هم قطعات را از جاهای دیگر می خرد و همه شرکت هایی که گوشی می سازند مثل اپل و سامسونگ و ..... همه مونتاژ می کنند
محمد رضا 1399/05/07
سلام میخاستم م ی راهنمایی منو بکنید اصلا برا این گوشی بروز رسانی خواهد اومد اگ نیاد ک ب بعد نمیتونه با گوشی های دیگ رقابت کنه
سعید 1398/12/10
به نظر منم همین که حداقل نون مونتاژش رو کارگر ایرانی میخوره ارزش خریدش رو داره
محمد 1398/10/17
به نظر من این گوشی کاملا" چینی است و قیمت واقعی آن 150تا200هزار تومان بیشتر ارزش ندارد حیف از پول که جای این گوشی داد
حسن 1398/10/11
یک سال و نیم پیش گوشی شاهین خریدم تو امکانات سخت افزاریش فقط لمس صفحه نمایشش خیلی اذیتم کرده. اگر این عیب بزرگ رو توی محصول جدیدشون برطرف کرده باشن قابل تحمله.
ایرانی 1398/10/06
برای اشتباهاتتون متاسفم دوستان کسی شما رو مجبور به خربد نکرده. البته با این بهانه گبری ها اگه قمتش پایین تر هم بود بازهم میگفتین پایین تر پس درمورد قیمت لطفا نظر ندیدن اما درمورد کیفیت باید بگم که عالیه و اینکه حداقل چندتا کارگر ایرانی دارن از قبل مونتاژ این گوشی نون میخورن اگه به متن توجه کرده باشین بهترین برند های گوشی هم قطعاتشون رو از کشور های دیگع وارد میکنن در اخر گوشی شاهین ۲ با کیفیت ترین و بهترینه در نظر دادن خودمون دقت کنیم و متعصب نباشیم و تا از چیزی استفاده نکردیم از دور نظرات خودمون رو به دیگران تحمیل نکنیم
pouriya 1398/09/28
سلام به نظرم این گوشی با این قیمت نمی ارزه میشه با همین قیمت یه گوشی سامسونگ خوب که حداقل مطمئنی از چینی بهتره رو خریدی و مشکل دیگه ای که داره اینه که کاملا مونتاژه من نمیدونم چطوری اسمش رو گذاشتن آریا و واقعا به نظرم به درد نمیخوره
مهدی 1398/08/23
یه گوشی درست حسابی برا مردم بسازید ...حداقل اگه مونتاژ میکنید از این گوشی خیلی بهتر باشه و پیشرفته تر ...این گوشی حداقل باید ۱میلیون و ۸۰۰ برا مردم بدن بهتره ..دیگه مثل ماشین پراید نباشه که اینهمه مردم از تولید داخل حمایت کردن ...تنها پیشرفتی که کرد قیمتش بود....
سعید 1398/08/12
این گوشی هنوز در بازار موجود نیست.با قوانین جدید گمرک و رجیستری مردم رو مجبور به خرید گوشیهای داخلی میکنن.اونم با قیمتی که به زور به مردم تحمیل میکنن.این گوشی کاملا چینیه وجدانا ایرانی نیست حتی قاب گوشی هم ساخت چینه.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.