2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
ساعت پخش و تکرار سریال گیله وا + خلاصه داستان و بازیگران

ساعت پخش و تکرار سریال گیله وا + خلاصه داستان و بازیگران

هر قسمت از سریال گیله وا که بر اساس وقایع تاریخی در گیلان ساخته شده است در روز بعد 3 بار بازپخش می‌شود.

دوات آنلاین-سریال گیله وا یک سریال تاریخی عاشقانه است که بر اساس واقعیت ساخته شده است.

 

گیله وا چند قسمت است

سریال گیله وا هفت قسمت است و در واقع یک مینی سریال محسوب می‌شود.

 

عاشوری نویسنده و كارگردان در پاسخ به این سؤال كه چرا تعداد قسمت‌های این سریال را بیشتر از هفت قسمت نكردید؟ توضیح می‌دهد: اتفاقا این ایده مطرح شد كه سریال 13 یا 26 قسمت شود، اما خودم احساس كردم قصه ظرفیت این تعداد قسمت را ندارد. البته دوستانی هستند كه داستان را به حاشیه می‌كشانند تا سریال را طولانی كنند، اما من دوست ندارم و علاقه‌مند هستم كاری شسته و رفته به مردم تحویل بدهیم و از حاشیه دور بمانیم. 

ساعت پخش و تکرار سریال گیله وا + خلاصه داستان و بازیگران

ساعت پخش و تکرار سریال گیله وا

شب‌ها حدود ساعت یک ربع به 9 از شبکه سه پخش می‌شود و تکرار آن نیز ساعت‌های یک و نیم بامداد ،10 صبح و دو و نیم ظهر پخش می‌شود.

 

این سریال به کارگردانی اردلان عاشوری و تهیه کنندگی امیر بنان تولید شده است.

ساعت پخش و تکرار سریال گیله وا + خلاصه داستان و بازیگران

خلاصه داستان سریال گیله وا

سریال با موضوعی عاشقانه در تلاش است با نگاهی عاطفی، به زندگی مردم شمال ایران در بستر اتفاقات تاریخی سال ۱۲۹۷ بپردازد و روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و نقش انگلستان در امور داخلی کشور در صد سال گذشته باشد.

 

باید گفت كه اردلان عاشوری نویسنده و كارگردان سریال گیله وا تلاش كرده فیلمنامه‌ای با نگاهی عاطفی به زندگی مردم شمال ایران بنویسد و موضوع عاشقانه را در بستر اتفاقات تاریخی سال 1297 روایت كند.

 

او در این سریال روایتگر سبك زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و نقش انگلستان در امور داخلی كشور در صد سال گذشته است. البته تا به امروز مجموعه‌های متنوعی درباره تاریخ معاصر توسط كارگردانان ساخته شده، اما عاشوری سعی كرده از زاویه دیگر به مباحث تاریخ معاصر بپردازد كه تماشای آن برای مخاطبان جذابیت لازم را داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: داستان واقعی سریال گیله وا و تاریخچه قحطی در ایران چیست؟

ساعت پخش و تکرار سریال گیله وا + خلاصه داستان و بازیگران

بازیگران سریال گیله وا

از بازیگران اصلی این مینی سریال می‌توان به حمیدرضا پگاه، ستاره اسكندری، امیرحسین صدیق، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، مهران رجبی و پریا مردانیان اشاره كرد.

 

از نكات قابل توجه این سریال ایفای نقش میرزا كوچك‌خان جنگلی توسط بهروز شعیبی است. كارگردان در بخش‌هایی از قصه به كارهای ارزشمند و انسانی میرزا كوچك‌خان جنگلی پرداخته است كه ادای دین به اوست. همچنین حسین توشه، علی عطایی، ستاره حسینی، حدیث نیكرو، برت جان‌كورن، استوارت دنیسون، امیر حامد، سینا محمدی‌فر و ماهك خرسندی به نقش‌آفرینی در این مینی‌سریال پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی پریا مردانیان بازیگر نقش آرویک در سریال گیله وا

بازیگران خارجی سریال گیله وا

بازیگران خارجی سریال گیله وا

كارگردان گیله وا درباره انتخاب برت جان كورن و استوارت دنیسون كه بازیگران خارجی سریال هستند، می‌گوید: برت جان كورن بازیگر هلندی است كه نقش یك سرباز محوری روس را در سریال بازی می‌كند و استوارت دنیسون هم انگلیسی الاصل است و نقش یك افسر انگلیسی را ایفا كرده است. زمان زیادی برای انتخاب بازیگران خارجی گذاشتیم و از كسانی استفاده كردیم كه به ایران آمده بودند. چون می‌خواستیم چهره‌های سریال برای مخاطب ملموس باشد و بدانند زمان زیادی گذاشتیم و بی توجه به این موضوع نبودیم.

 

 ماه بانو؛ دختری ساده و روستایی با بازی ستاره حسینی

ستاره حسینی، بازیگر نقش ماه بانو در سریال گیله‌وا درباره حضورش در این سریال می‌گوید: در این سریال نقش ماه بانو را بازی می‌كنم كه با این‌كه زیاد نیست، اما به گونه‌ای است كه به یاد مخاطب می‌ماند. ماه بانو دختری ساده و روستایی است و با سایر نقش‌هایی كه تابه‌حال بازی كرده‌ام تفاوت داشت. من تاکنون نقش دختری روستایی را كه خیلی از خودم دور باشد تجربه نكرده بودم و از این تجربه جدید استقبال كردم. گروه بازیگران و پشت صحنه این كار هم عالی بودند. ضمن این‌كه قصه را هم دوست داشتم به همین دلیل بازی در این نقش را پذیرفتم. وی ادامه می‌دهد: قصه عاشقانه سریال گیله‌وا را خیلی دوست دارم. شبیه این داستان را در سریال‌ها و فیلم‌ها ندیده بودم و برایم جذاب بود. امیدوارم همه مخاطبان این سریال را دنبال كنند و آن را دوست داشته باشند. كار با آقای عاشوری كارگردان هم خیلی لذتبخش بود، چون بسیار با انگیزه كار می‌كرد و تعامل خوبی داشت.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل ستاره حسینی بازیگر نقش ماه بانو در سریال گیله وار

 

امیرحسین هاشمی، بازیگر نقش احمد در سریال گیله‌وا 

امیرحسین هاشمی، بازیگر نقش احمد در سریال گیله‌وا معتقد است بازی در نقش اصلی این مجموعه و تجربه یك نقش متفاوت، برایش جذاب بوده است. وی كه با فیلم‌های محمدحسین مهدویان به سینمای ایران معرفی شده و در «ایستاده در غبار»، «لاتاری» و «رد خون» نقش مكمل داشته است، در سریال گیله‌وا این فرصت را پیدا كرده كه نقش جوان اصلی را بازی كند. جوانی كه صد سال پیش از دل یك رابطه عاطفی به دنیایی بزرگ‌تر پا می‌گذارد و جنگ و قحطی، بستری می‌شود تا قهرمانی را تجربه كند.

 

این بازیگر عنوان می‌كند: از نظر من، احمد شخصیتی است كه واكنش‌های متفاوتی در بیننده ایجاد می‌كند. به عنوان مثال بعضی كارهایش منطقی نیست و به مشكلات اضافه می‌كند. اما اگر او را بشناسیم، متوجه می‌شویم كه در مسیر قصه، احمد از شخصیتی كه بوده فاصله می‌گیرد و به جوان دیگری تبدیل می‌شود. علاوه بر آن با این‌كه كارگردان جوان بود، اما تعامل بسیار خوبی در كار ایجاد كرده بود و همه با علاقه كار  می‌كردند. حدیث نیكرو یكی از بازیگرانی است كه در شمال كشور مشغول فعالیت بازیگری است و در سریال گیله‌وا نقش زنی روستایی را دارد. وی درباره حضورش در این سریال می‌گوید: مشغول بازی در یك تله‌فیلم بودم كه متوجه شدم برای سریال گیله‌وا به دنبال بازیگر هستند و تست بازیگری می‌گیرند. عكسم را برای گروه فرستادم و چون سابقه بازیگری داشتم برای بازی در این سریال انتخاب شدم. از آن‌جایی كه در شمال كشور زندگی می‌كنم بارها در مورد میرزا كوچك‌خان و نهضت جنگل روایت‌هایی را شنیده و خوانده بودم. خوشحالم در سریال گیله‌وا بازی كردم.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل امیرحسین هاشمی بازیگر نقش احمد در سریال گیله وا

بهروز شعیبی در نقش میرزا کوچک خان

بهروز شعیبی در نقش میرزا کوچک خان

به گفته كارگردان، میرزا كوچك‌خان جنگلی در زمان قحطی كارهای ارزنده‌ای انجام داده بود و مردم زیادی كه از جاهای مختلف به رشت پناه آورده بودند، اسكان داد تا از این طریق جان مردم را نجات بدهد.

 

وی ادامه می‌دهد: بخشی از سریال به خدمات ارزنده میرزا كوچك‌خان جنگلی اختصاص دارد كه با انگلیسی‌ها جنگ كرد و هوشمندانه مردم را در زمان قحطی ساماندهی كرد. برای این نقش، اولین گزینه مان بهروز شعیبی بود. او سابقه درخشانی در بازیگری و كارگردانی دارد و بهترین انتخاب برای این نقش بود. ضمن این‌كه بهروز شعیبی برای مخاطب چهره محبوب و دوست‌داشتنی است، به همین دلیل نقش را به او سپردیم. امیدواریم مخاطب از تماشای سریال لذت ببرد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل بهروز شعیبی ،بازیگر نقش میرزا کوچک خان جنگلی در سریال گیله وا

 

ستاره اسکندری و نقش فرعی در گیله وا

ستاره اسكندری، بازیگر سریال گیله‌وا درباره حضورش در سریال گیله‌وا می‌گوید: چند سال گذشته سعی كردم كمتر در تلویزیون فعالیت داشته باشم، كیفیت بیشتر فیلمنامه‌ها و شرایط تولید مطابق معیارهای من نبود. گیله‌وا از جنس كارهایی بود كه آن را دوست داشتم. یك روایت تاریخی در بستر داستان عاشقانه داشت.

 

میرزا كوچك‌خان از شخصیت‌های تاریخی محبوب من است و در گیله‌وا به او توجه شده است. فیلمنامه را دوست داشتم. نقش من در فیلمنامه مكمل است اما آن را با عشق پذیرفتم. گیله‌وا فضایی متفاوت از نظر لوكیشن و تاریخ داشت كه برایم جذاب بود.

 

وی ادامه می‌دهد: من در این سریال گویش ندارم، لحن دارم تا شخصیت سرور به عنوان زنی گیلانی برای بیننده باورپذیر شود؛ ضمن این‌كه من مطالعه درباره تاریخ معاصر را دوست دارم، درباره تاریخ مشروطه به بعد هم مطالعاتی دارم. خیلی دوست داشتم در یك كار مربوط به تاریخ معاصر حضور داشته باشم به شرطی كه در آن تحریف اتفاق نیفتد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.