2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پرونده محسن لرستانی چه می‌شود

پرونده محسن لرستانی چه می‌شود

بر اساس شنیده‌ها اخیر تعدادی از رقصنده‌های اینستاگرامی و فعال در فضای مجازی که در قالب باند و شبکه فعال بودند، بازداشت یا احضار شده اند و لرستانی نیز در همین ارتباط بازداشت شده است

دوات آنلاین-محسن لرستانی خواننده پاپ و مشهور که چندی پیش بازداشت شده است در حالی همچنان در بازداشت به سر می برد که جزئیات جدیدی از اتهام او منتشر شده است.

 

براساس گفته های سید کاظم حسینی وکیل مدافع این خواننده اتهام اوافساد فی الارض است.او گفته است: «پرونده موکلم با صدور ‏کیفرخواست از سوی دادسرای امنیت اخلاقی یا همان ارشاد سابق، به اتهام افساد فی‌الارض به دادگاه انقلاب تهران ارسال و برای رسیدگی به شعبه 28 دادگاه انقلاب ‏اسلامی تهران ارجاع شد‎. اتهام موکلم در رابطه با مسائل اخلاقی و خصوصی بود ‏که در فضای مجازی منتشر شده بود‎. درباره اتهام موکلم نمی‌توانم بیشتر از این ‏صحبت کنم. در این حد باید بگویم که به چت‌های خصوصی ایشان دسترسی پیدا و آنها را منتشر کردند. البته خودش هم آن چت‌ها را پذیرفته است

 

محسن لرستانی متولد سال 58 است و در محله باغ ابریشم کرمانشاه به دنیا آمده است او  از همان دوران نوجوانی به فکر خوانندگی افتاد. او تا مدت ها در مجالس مختلف برنامه اجرا می کرد اما پختگی لازم را نداشت، در سال 1386 در 28 سالگی دو آهنگ زندان و غربت را منتشر کرد که مورد توجه قرار گرفت. محسن در این سالها با حمایت برادر بزرگترش رضا که او نیز سالها در کرمانشاه خوانندگی می کرد پا به این عرصه گذاشت.کم کم با انتشار آهنگ هایی مانند بچه ننه، بچه سوسول، بچه قرتی، آهنگ شاهزاده و گدا به یک خواننده صاحب نام در کرمانشاه  تبدیل شد.

 

انتشار برخی کلیپ ها نشان می دهد آقای لرستانی در یک مهمانی با حضور وحید مرادی (از اشرار معروف تهران که به قتل رسید) برنامه اجرا کرده است.

 

او ازدواج نکرده و مجرد است.

 

مستقل آنلاین نوشته است: بر اساس شنیده‌ها اخیر تعدادی از رقصنده‌های اینستاگرامی و فعال در فضای مجازی که در قالب باند و شبکه فعال بودند، بازداشت یا احضار شده اند و لرستانی نیز در همین ارتباط بازداشت شده است

 

بعد از تکمیل تحقیقات از محسن لرستانی دادسرا برای او کیفرخواست صادر کرد و اتهام او افساد فی الارض عنوان شد.

 

هرچند محسن لرستانی شاکی خصوصی ندارد اما چت هایی که با بعضی از رقصنده های دختر انجام داده برای دادسرا محرز کرده است که او به دنبال تشکیل گروهی برای رقصندگی بوده است.

 

محسن لرستانی ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در سعادت آباد و در خانه مادرش بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.

 

در این میان حتی طی چند روز اخیر شایعات زیادی از به قتل رسیدن این خواننده معروف در زندان منتشر شده بود اما در نهایت وکیل مدافع او عنوان اصلی اتهامی او را توضیح داد.

 

مجازات افساد فی الارض چیست

در قانون مجازات اسلامی در خصوص اتهام افساد فی الارض آمده است: «هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آن‌ها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌شود.

 

تبصره- هرگاه دادگاه از مجموع ادله و شواهد قصد اخلال گسترده در نظم عمومی، ایجاد ناامنی، ایراد خسارت عمده و یا اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع و یا علم به مؤثر بودن اقدامات انجام شده را احراز نکند و جرم ارتکابی مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان نتایج زیانبار جرم، مرتکب به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می‌شود.»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.