2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
فرجام‌خواهی استقلال در دادگاه لاهه یا دادگاه فدرال سوئیس

فرجام‌خواهی استقلال در دادگاه لاهه یا دادگاه فدرال سوئیس

هرچند این خبر تایید یا تکذیب نشده اما اگر این خبر صحت داشته باشد، مرجعی که استقلالی‌ها برای اعتراض در نظر گرفته‌اند، اشتباه است.

دوات آنلاین-باشگاه استقلال بابت طرح شکایت و‌هزینه دادرسی در دادگاه عالی ورزش مستقر در کشور سوئیس مبلغ هنگفتی خرج کرد و در‌نهایت هم این دادگاه رای کمیته انضباطی و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ایران درباره دیدار سوپرجام فوتبال ایران در سال 97 را که 3 - صفر به سود پرسپولیس بود تایید کرد و جام به سرخ‌ها رسید.

 

خراسان ورزشی نوشت: استقلالی‌ها برای پرونده سوپرجام که بیش از یک سال طول کشید، حدود 755 میلیون تومان هزینه کرده‌اند که می‌توانست بخشی از مشکلات مالی این باشگاه را حل کند و یا هزینه جذب یک بازیکن جدید شود. در واقع 755 میلیون از بیت‌المال صرف یک پرونده زمان‌بری شد که با توجه به انصراف رسمی تیم استقلال از حضور در دیدار سوپرجام طبق صورت جلسه شورای تامین و امضای عباس ملکی عضو پیشین هیئت‌مدیره و حضور آبی‌ها در اردوی ترکیه رای صادره فدراسیون فوتبال ایران منطقی به نظر می‌رسید،

 

با این‌حال استقلالی‌ها پس از تغییر مدیریت باشگاه بنا به دلایل مختلف دست روی رای سوپرجام گذاشتند و با شکایت رسمی به کاس خواستار رسیدگی به پرونده سوپرجام ایران توسط دادگاه عالی ورزش شدند. حالا پس از چند بار تجدید دادگاه رسیدگی رای نهایی 2 روز پیش به 4 طرف درگیر در پرونده سوپر‌جام ایران ابلاغ شد و باشگاه پرسپولیس آن را رسانه‌ای کرد. بر‌اساس رای کاس باشگاه استقلال اگر ادعایی داشت باید حداقل روز بازی سوپرجام به ایران می‌آمد، نه این‌که در ترکیه باشد و ادعای حضور در بازی را مطرح کند.‌ به نظر می‌رسید این پایان داستان است و پرونده سوپرجام ایران بسته خواهد شد اما زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که باشگاه استقلال می‌خواهد برای فرجام‌خواهی پرونده را به دادگاه لاهه هلند ارجاع دهد.‌ هرچند این خبر تایید یا تکذیب نشده اما اگر این خبر صحت داشته باشد، مرجعی که استقلالی‌ها برای اعتراض در نظر گرفته‌اند، اشتباه است.

 

به گفته یک کارشناس حقوقی به خراسان، از رای کاس در دادگاه لاهه هلند تجدیدنظر‌خواهی نمی‌کنند و برای این کار باید از دادگاه فدرال سوئیس فرجام‌خواهی کرد، چرا‌که دادگاه عالی ورزش در کشور سوئیس قرار دارد.‌ البته دادگاه فدرال سوئیس قواعدش سخت‌تر‌ و‌هزینه‌هایش سرسام‌آور است و شاید حتی 2 برابر هزینه‌ای که صرف دادگاه کاس شده برای فرجام‌خواهی‌‌ هزینه شود. با توجه به وضعیت مالی باشگاه استقلال و نتیجه نامشخص فرجام‌خواهی به نظر می‌رسد تصمیم به فرجام‌خواهی نزد دادگاه فدرال سوئیس غیرمنطقی و احساسی است و بنابراین احتمالا مسئولان باشگاه استقلال رای را می پذیرند و پرونده سوپرجام را می‌بندند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.