2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
چگونه اکانت اینستاگرام را پاک کنیم + شیوه غیرفعال کردن موقت اکانت

چگونه اکانت اینستاگرام را پاک کنیم + شیوه غیرفعال کردن موقت اکانت

اینستاگرام قابلیتی با عنوان غیرفعال کردن موقت اکانت دارد. این قابلیت تقریبا حالت موقت پاک کردن اکانت است.

دوات آنلاین-پاک کردن اکانت اینستاگرام شاید برای خیلی ها کاری سخت و پیچیده باشد اما با کمی دقت و حوصله می توانید ایم کار انجام بدهید و اکانت خود را غیرفعال یا حذف کنید.

 

غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام

اینستاگرام قابلیتی با عنوان غیرفعال کردن موقت اکانت دارد. این قابلیت تقریبا حالت موقت پاک کردن اکانت است. اگر تصمیم به انجام این موضوع دارید ابتدا نکات زیر را با دقت بخوانید.

 

1-شما تنها هفته‌ای یک بار قادر به غیرفعال کردن و فعال کردن مجدد اکانت خود هستید. تجربه نشان داده استفاده مداوم و بی‌دلیل از این قابلیت این مدت را تا چند هفته نیز افزایش داده است.

 

2-با غیرفعال کردن اکانت و خارج شدن از اکانت تا زمانی که دوباره یوزرنیم و پسورد خود را ثبت کرده و دوباره وارد اینستاگرام شوید اکانت خود را غیرفعال کرده‌اید و هیچ فردی قادر به مشاهده تصاویر و پروفایل شما نیست.

 

3-با غیرفعال کردن اکانت پیام‌های شخصی دایرکت، پست‌ها، فالورها و … دست نخورده باقی خواهند ماند. در عین حال تجربه نشان داده گاهی اوقات برای افرادی که آنها را در تصاویر قبلی خود تگ کرده‌اید با فعال کردن مجدد اکانت برای آنها نوتیفیکیشن ارسال می‌شود.

 

4-در نظر داشته باشید این روند از نظر اینستاگرام کاملا بدون اشکال اعلام شده است اما در عین حال تجربه نشان داده برخی اوقات با فعال کردن مجدد اکانت برخی کاربران دچار برخی اشکالات موقتی می‌شود.

 

5-پس از غیرفعال کردن اکانت، نام کاربری شما موقتاً به instagrammer تغییر خواهد کرد و  پس از گذشت مدت زمانی (از چند دقیقه تا چند ساعت) اکانت به طور کلی به همراه کامنت‌ها و لایک‌ها موقتاً محو خواهد شد.

 

6-اگر چه اینستاگرام هیچ محدودیتی برای ورود مجدد و فعال کردن اکانت اعلام نکرده اما برای فعال کردن و ورود مجدد معمولا باید چند روز صبر کنید و هیچ راهی برای فعال کردن جز وارد شدن وجود ندارد.

 

7-برخی اوقات کاربران با مشکل در غیرفعال کردن اکانت خود مواجه هستند که مربوط به شبکه اینستاگرام است و راه‌حلی به جز صبر و انجام مجدد کار برای این مشکل وجود ندارد. این مشکل معمولا برای کاربرانی که زیاد انجام به این کار می‌کنند بیشتر دیده می‌شود.

 

8-برای غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام هیچ راهی جز انجام این موضوع از طریق وب‌سایت اینستاگرام وجود ندارد و غیر فعال کردن اکانت توسط خود اپلیکیشن امکان ندارد. برای مراجعه به وب‌سایت اینستاگرام می‌توانید از طریق کامپیوتر و یا خود گوشی اقدام کنید.

چگونه اکانت اینستاگرام را پاک کنیم

چگونه اکانت اینستاگرام خود را غیر فعال کنیم

قدم اول: به وب‌سایت اینستاگرام (https://www.instagram.com) مراجعه کرده و سپس بر روی Log in کلیک کنید. حالا می‌توانید با تایپ کردن نام کاربری (آی‌دی) و رمز عبور (پسورد)‌ وارد اکانت خود شوید. پس از ورود به اکانت به صفحه اصلی خودتان وارد می‌شوید  که شبیه به صفحه اصلی اینستاگرام در موبایل بوده و تصاویر خود و کسانی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید را می‌توانید ببینید.

 

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید با کلیک بر روی Forgot و ادامه مراحل آن را بازیابی کنید.

 

قدم دوم: در این صفحه با کلیک یا لمس بر روی علامت آدمک در گوشه سمت راست و پائین صفحه به صفحه پروفایل شخصی خود خواهید رفت.

 

قدم سوم:پس از باز شدن صفحه پروفایل، کافیست بر روی Edit profile  کلیک کنید تا به صفحه ویرایش پروفایل خود  بروید. سپس تا انتهای صفحه پائین بروید  و در انتهای صفحه بر روی عبارت  Temporarily disable my account  کلیک کنید تا به صفحه غیرفعال کردن اکانت وارد شوید.

 

قدم چهارم:در صفحه غیرفعال کردن اکانت، با صفحه‌ای روبرو می‌شوید. در این قسمت می‌توانید به اینستاگرام دلیل غیرفعال کردن اکانتتان را بگویید و این سرویس سعی می‌کند با ارائه راهکارهای احتمالی شما را از این کار منصرف کند! اگر تنها به غیرفعال اکانتتان فکر می‌کنید، چندان اهمیتی هم ندارد و می‌توانید همین دلیل Just Need a break را برگزینید.

 

قدم آخر:پس از انتخاب دلیل اینستاگرام برای انجام کار وارد کردن مجدد رمز عبور را درخواست خواهد کرد. پس از وارد کردن دوباره رمز عبور در کادر مورد نظر، بر روی دکمه قرمز رنگی که با عبارت Temporarily disable account در پایین صفحه مشخص شده است  کلیک کنید. اینستاگرام برای انجام کار از شما مجددا تائید خواهد خواست پس از تائید کار تمام می‌شود.

 

حالا شما  شده‌اید موفق شده‌اید اکانت خود را غیر فعال کنید و همانطور که اینستاگرام اعلام کرده، صفحه اینستاگرام شما تا زمان مراجعه مجدد شما غیرفعال خواهد بود و کسی از شما اثری نخواهد دید.

 

 توجه داشته باشید ،بدون داشتن نام کاربری و رمز عبور راهی برای غیرفعال کردن اکانت وجود ندارد. اگر یوزرنیم و پسورد را ندارید بهتر است روش بازیابی اکانت با استفاده از ایمیل یا شماره موبایل را دنبال کنید. بدون داشتن یوزرنیم و پسورد هیچ راهی برای غیرفعال کردن اکانت شما وجود ندارد.

 

حتی خود اینستاگرام هم اکانت شما را بدون داشتن یوزرنیم و پسورد نمی‌تواند غیرفعال کند. ریپورت و گزارش کردن سایر کاربران هم در نهایت اگر مورد قبول اینستاگرام واقع شود تنها به بسته شدن همیشگی اکانت شما منجر می‌شود اما تصاویر و سایر موارد پروفایل شما باقی می‌ماند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.