2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
راه حلی برای حال اختلافات زوجین در یک سال اول زندگی مشترک

راه حلی برای حال اختلافات زوجین در یک سال اول زندگی مشترک

اغلب زوجین در سال اول زندگی مشترک خود به دلیل عدم شناخت کافی و ندانستن زبان یکدیگر دچار نگرانی و چالش می‌شوند.

دوات آنلاین-یک سال اول زندگی مشترک پرچالش‌ترین و مهمترین سال زندگی یک زوج است رفتارها و عملکرد زوج در یک سال اول می‌تواند تعیین کننده زندگی مشترک آنها باشد. اگر بتوان چالش‌های یک سال اول زندگی را کنترل کرد یک تفاهم درست و همه جانبه برای ادامه زندگی مشترک ایجاد خواهد شد در غیر این صورت زوج به سمت جدایی می‌روند.

 

 یک روانشناس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اغلب زوجین در سال اول زندگی مشترک خود به دلیل عدم شناخت کافی از یکدیگر دچار چالش می‌شوند.

 

زهرا امام، روانشناس و مشاور ، درباره یک سال اول زندگی مشترک اظهار کرد: اغلب زوجین در سال اول زندگی مشترک خود به دلیل عدم شناخت کافی و ندانستن زبان یکدیگر دچار نگرانی و چالش می‌شوند.

 

وی افزود: بهتر است زوجین شناخت خود از یکدیگر را بیشتر کنند، روی خواسته‌های هم متمرکز شوند و برای برآورده شدن آن‌ها تلاش کنند، همچنین لازم است که زوجین در سال اول زندگی صبر، تحمل و قدرت حل مسئله خود را بالا ببرند.

 

این روانشناس گفت: زوجین باید حرف‌ها و انتظارات خود را به صورت شفاف و روشن بیان کنند و به یاد داشته باشند که همسرشان نمی‌تواند ذهن خوانی کند تا بداند آن‌ها چه خواسته‌ای دارند‌.

 

امام با تأکید بر اینکه زوج‌های جوان باید بدانند که به هنگام صحبت کردن با همسر خود روی یک موضوع متمرکز شوند، تصریح کرد: سعی کنید مسائل خود را در اسرع وقت حل کنید و مراقب لحن و تن صدای خود باشید، چرا که لحن و تن صدایتان به طرف مقابل می‌گوید که چگونه با شما صحبت کند.

 

وی ادامه داد: زوجین باید مراقب آفت‌های زندگی مشترک مانند کنایه زدن، گله کردن، غر زدن، تهدید کردن و غیره باشند و به اهداف زندگی مشترک خود فکر کنند و درصدد برآوردن آن‌ها با همسرشان باشند.

 

این روانشناس تصریح کرد: زوج‌های جوان در صورتی که نتوانستند مشکلات زندگی مشترک خود را حل کنند حتما با یک مشاور در این زمینه صحبت کنند و از مشاور کمک‌های تخصصی بگیرند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.