2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
زنان موفق چه ویژگی‌هایی دارند

زنان موفق چه ویژگی‌هایی دارند

لازمه بهتر کردن شرایط کار و زندگی، ریسک‌پذیری حساب‌ شده و غیرعجولانه است. این زنان هیچ تصمیمی را از روی ترس نمی‌گیرند.

دوات آنلاین-آیا تا به حال فکر کرده‌اید بارزترین خصوصیت زنان موفق چیست؟ چه ویژگی‌هایی آن‌ها را از بقیه متمایز می‌کند و آینده شگفت‌انگیزی را برایشان رقم می‌زند؟ چند روان‌شناس خارجی در یک پژوهش، بعد از بررسی زندگی چند زن موفق امروزی در عرصه‌های شغلی و اجتماعی به این نتیجه رسیده اند که هرچند بیشتر این زن‌ها راه‌های متفاوتی را در زندگی‌شان در پیش گرفتند اما معمولا عادت‌های مشترکی داشتند. در ادامه برخی از این ویژگی‌های مشترک را با هم مرور می‌کنیم که می تواند تا حدودی نسخه خوبی برای موفق شدن باشد.

 

 زنان موفق پرمشغله نیستند بلکه پربارند| آن‌ها درباره همه آن چه در طول روز باید انجام دهند، هدفمندند. از کارهای اضافه و غیرضروری که حواس‌شان را از هدف اصلی چه در حیطه مسئولیت‌های خانگی و مراقبت از کودک و چه فعالیت‌های اجتماعی‌ پرت کند، دوری می‌کنند. چنین زن‌هایی برنامه‌ریزی زمانی دارند و خوب می‌دانند که چطور میان مسئولیت بیرون و داخل خانه تعادل ایجاد کنند.

 

روز را زود آغاز می‌کنند| شاید عجیب به ‌نظر برسد اما این‌گونه زنان زود از خواب بیدار می‌شوند و برای داشتن یک خواب کافی برنامه‌ریزی می‌کنند. اگر عادت به این‌کار برای‌تان سخت است، توصیه می‌شود هر بار با روزی 10 تا 15 دقیقه زودتر بیدار‌ شدن، عادت سحرخیزی را در خود تقویت کنید.

 

فهرستی از کارهای انجام ‌دادنی دارند| وظایف‌شان را بر اساس اهمیت اولویت‌بندی می‌کنند و هربار روی یکی از آن‌ها متمرکز می‌شوند. آخر هر هفته هم فهرست‌شان را به روز‌رسانی می‌کنند و موفقیت خودشان را در به سرانجام رساندن هر یک از موارد می‌سنجند.

 

هوش اقتصادی دارند| آن‌ها نه تنها کارهای کوچک روزمره مثل پرداخت قبض‌ها، هزینه‌های جاری و ... را انجام می‌دهند بلکه فراتر از آن برای بازنشستگی، مراقبت از اطرافیان و آینده فرزندان تصمیم می‌گیرند. این مسئولیت، اعتماد به نفس آن‌ها را برای روبه رو شدن با هر شرایطی در زندگی بالا می‌برد.

 

برای تغییرات جدید ریسک پذیرند| لازمه بهتر کردن شرایط کار و زندگی، ریسک‌پذیری حساب‌ شده و غیرعجولانه است. این زنان هیچ تصمیمی را از روی ترس نمی‌گیرند.

 

کمال‌گرا نیستند| صرف وقت و انرژی برای رسیدن به بهترین‌ها، فقط منجر به نارضایتی و اضطراب می‌شود. سرزنش کردن خود به دلیل وجود کاستی‌ها و اشتباهات نه‌تنها کارایی را کاهش می‌دهد بلکه به ‌سلامت روان آسیب می‌زند.

 

اهل مطالعه هستند| با خواندن فکر و ایده‌های دیگران خود را بهتر می‌شناسند. عادت کتاب‌خوانی در آن‌ها نه تنها باعث می‌شود همیشه آگاه و همه چیز‌دان باشند بلکه مهارت گفتاری و نوشتاری آن‌ها را هم تقویت می‌کند.

 

به سلامت جسم، ذهن و احساس خود اهمیت می‌دهند| همه می‌دانیم که ورزش برای سلامتی مهم است اما فقط چهار بار در هفته به باشگاه رفتن به تنهایی کارآمد نیست. سلامت روانی و عاطفی هر فردی با سلامت جسمی او ارتباط مستقیم دارد. این‌که درباره خودچه احساسی دارید، چگونه پاسخگوی خواسته‌های‌تان درزندگی روزمره هستید و  چگونه در مواقع و شرایط بحرانی با آن روبه رو می‌شوید، نشان‌دهنده سلامت روان شماست.

 

از نه گفتن هراسی ندارند| وقت با ارزش خود را دو دستی می‌چسبند و به مسئولیت‌های اضافه و هرآن چه به او، خانواده و فعالیت‌های مورد علاقه شان آسیب می‌زند، «نه» می‌گویند. چنین زن‌هایی می‌دانند که زیاد کار ‌کردن هنر نیست بلکه کیفیت کاری که انجام می‌دهند در آینده زندگی‌شان تاثیرگذار ا‌ست.

 

منبع: futurefemale، heronetribe

ترجمه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.