2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پرسپولیس چرا به سپاهان باخت: چیدمان غلط و تعویض‌های اشتباه

پرسپولیس چرا به سپاهان باخت: چیدمان غلط و تعویض‌های اشتباه

مهدی شیری از نیم فصل دوم لیگ قبل که به پرسپولیس آمد خیلی کم نوسان نشان داد و حتی در بازی با استقلال هم آنقدر بد نبود که مقابل سپاهان 90 دقیقه از روی نیمکت بازی را تماشا کند.

دوات آنلاین-پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به سپاهان باخت آن هم با دو گل اما شاید اختلاف دو تیم در این بازی دو گل نبود. در واقع قرمزهای پایتخت بعد از پیروزی در دربی فکرش را هم نمی‌کردند که چنین شکستی را تجربه کنند.

 

ایران ورزشی نوشت: پرسپولیس شاید قبل از شروع مسابقه نتیجه را واگذار کرده بود. زمانی که گابریل کالدرون دست به تغییراتی در چیدمان تیم برنده‌اش زد.

 

چرا شیری بازی نکرد

مهدی شیری از نیم فصل دوم لیگ قبل که به پرسپولیس آمد خیلی کم نوسان نشان داد و حتی در بازی با استقلال هم آنقدر بد نبود که مقابل سپاهان 90 دقیقه از روی نیمکت بازی را تماشا کند. همین جابه‌جایی باعث استفاده همزمان سرمربی پرسپولیس از محمد انصاری و محمد نادری شد. شیری که در هر 4 بازی تیمش عملکرد قابل قبولی داشت به شدت جایش در این بازی خالی بود. شاید قلعه‌نویی هم در تفکراتش شیری را خارج از ترکیب تیم میزبان نمی‌دید.

 

تعویض نعمتی به چه دلیل

بعد از تعویض جونیور که کاملاً قابل پیش‌بینی بود و بد هم نبود که از ابتدا در ترکیب قرار نمی‌گرفت زمانی که تابلوی داور چهارم برای دومین تعویض پرسپولیس بالا رفت شاید هواداران سپاهان را با این تعویض و بیرون رفتن سیامک نعمتی که تا آن زمان خوب بازی می‌کرد خوشحال کرد. در دقایقی که هواداران پرسپولیس انتظار بازی هجومی‌تر و استفاده از بازیکنانی با این ویژگی را داشتند به یکباره حسین ماهینی کنار زمین آمد. بازیکنی که تازه از مصدومیت رهایی پیدا کرده و حتی اگر در بهترین شرایطش بود کالدرون می‌توانست تعویض بهتری انجام دهد. در واقع او باید نعمتی را حفظ می‌کرد و بازیکنانی همچون عالیشاه را به زمین می‌فرستاد.

 

پرسپولیس پاسور می‌خواهد

قهرمان سه دوره لیگ برتر در پنج بازی فقط سه گل زده که این آمار اصلاً خوبی نیست. ضعیف بودن این آمار زمانی بیشتر خودش را نشان می‌دهد که فقط یک گل آن را مهاجم جوانش زده است. علی علیپور به همین دلیل فشار روحی روانی زیادی را احساس می‌کند و مهاجم خارجی هم که باید یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشد تا امروز بسیار ضعیف کار کرده است اما در تیمی که هافبک دفاعی اصلی‌اش(کمال کامیابی‌نیا) مصدوم است و بشار رسن هم در چیدمان اصلی کالدرون جایی ندارد و وحید امیری در پست غیر تخصص‌اش باید پاسور باشد که البته اینکاره نیست نتیجه‌اش همین می‌شود که هست. امروز خیلی‌ها از علیپور ایراد می‌گیرند اما در همین 5 بازی اخیر چند مرتبه توسط هافبک‌ها در موقعیت گل قرار گرفته است؟ شاید انتظار داریم که او 20 متری عقب‌تر بیاید، توپ بگیرد و برای خودش موقعیت‌سازی کند.

 

گل دوم سپاهان و اشتباه بیرانوند

عملکرد علیرضا بیرانوند را نباید به خاطر دریافت یکی دو گل به شدت زیر سؤال برد اما به هر حال از او به عنوان دروازه‌بان اول تیم ملی انتظار زیاد است. در همین بازی با سپاهان او یک دفع خوب از روی شوت محکم کی‌روش داشت و یک مرتبه هم ضربه عالی نورافکن را از زیر طاق دروازه بیرون کشید. اما همین بیرانوند دو گل در این بازی دریافت کرد که گل اولش را شاید خیلی از گلرهای دنیا هم دریافت کنند چون کاملاً غافلگیرکننده بود اما روی گل دوم که اشتباه اول را شجاع خلیل‌زاده انجام داد نباید از زاویه بسته دریافت می‌کرد.

 

تشویق تیم بعد از باخت

برای پرسپولیسی‌ها بازی با سپاهان همیشه حساسیت و اهمیت خاصی دارد و البته این مسأله برای تیم اصفهانی هم وجود دارد. حالا پرسپولیس در تهران به رقیب قدرتمندش بازی را واگذار می‌کند اما در پایان مسابقه اتفاقی می‌افتد که قطعاً برای گابریل کالدرون مهم و جالب بوده که البته شرایط را برایش سخت‌تر می‌کند. او حتماً از دو شب پیش تا امروز بیش از گذشته متوجه شده که مسئولیت چه تیمی را پذیرفته است. وقتی بعد از باخت به سپاهان می‌بیند که هوادارانش ایستاده در استادیوم تیم‌شان را تشویق می‌کنند به این نتیجه می‌رسد که باید قدردان آنها باشد و با ارائه بازی‌های بهتر رضایت هوادارانش را به دست آورد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.