2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
جدایی تلخ کاوه رضایی از استقلال و بازیکن بهتری که هیچ وقت نمی‌آید

جدایی تلخ کاوه رضایی از استقلال و بازیکن بهتری که هیچ وقت نمی‌آید

نفس جدایی کاوه رضایی برای استقلالی‌ها تلخ‌ بود اما چگونگی این جدایی آینه‌ای از نحوه مدیریت در ایران. مسئولان ورزش کشور گویا عادت به انجام کارهای پیچیده و به‌جان خریدن سختی در مدیریت را ندارند.

دوات آنلاین-خسته از تکرار ناکامی، غمگین از ناتوانی در پیروزی، فضای مجازی را چک می‌کنند؛ شاید یک مطلب غیرفوتبالی جذاب مرهم قلب‌های آبی‌شان گردد اما به آخرین پست کاوه رضایی می‌رسند و داغ دلشان تازه می‌شود. بازیکن سابق استقلال زیر پست خود نوشته‌است: «گام اول انجام‌شد.» در عکس پست هم مانند این متن رگه‌ای از استقلال این روزها یافت نمی‌شود. عکس متعلق به صعود شارلروای بلژیک به جمع 16 تیم برتر جام حذفی این کشور است. صعودی که با دبل او و البته گلزنی علی قلی‌زاده محقق‌ شد. دو سال و اندی پیش، روزی که کاوه با سهل‌انگاری مدیران وقت آبی‌پوشان از استقلال جدا و راهی فوتبال بلژیک شد، آن مدیران در بیانیه‌ای تند علیه کاوه، او را «اروپا ندیده» خطاب‌کردند.

 

ایران ورزشی نوشت:نفس جدایی کاوه رضایی برای استقلالی‌ها تلخ‌ بود اما چگونگی این جدایی آینه‌ای از نحوه مدیریت در ایران. مسئولان ورزش کشور گویا عادت به انجام کارهای پیچیده و به‌جان خریدن سختی در مدیریت را ندارند. از این رو، با این فرمول ساده ضعف‌های خود را دفن می‌کنند: هرگاه کوتاهی ما باعث از دست رفتن چیزی شد، بگوییم «بهترش را می‌آوریم.». این جمله نیز همیشه در حد شعار باقی می‌ماند. گاهی نیز، این جمله مانند مورفین عمل می‌کند؛ بی‌حس می‌شویم و نمی‌فهمیم زخم‌مان تا چه اندازه عمیق شده ‌است.

 

استقلالی‌ها دیگر می‌دانند این «بهترش»هایی که هیچ‌گاه قرار نیست بیایند چقدر دردناکند. مامه تیام بهترِ کاوه بود؛ ولی مدیریت باشگاه او را به‌راحتی و به رایگان از دست داد. پس از تیام، گرو، تبریزی، ایسما و دیاباته بهترِ او و کاوه نشدند؛ ولی تیام از سوی پیج معتبر 433 کاندیدای انتخاب به‌عنوان بهترین مهاجم هفته اروپا شد. محمد دانشگر هم هرچه تلاش‌کرد، هر چند خوب بود، بهترِ سیدمجید حسینی نشد. بازیکنی که قرار بود بهترِ پاتوسی باشد را هم که باشگاه اصلاً جذب ‌نکرد!

 

با این حال، این «بهتر»ها در کمین باشگاه‌ها و نهادهای دیگر این فوتبال هم هستند. پس از رفتن برانکو به الاهلی، مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت سرمربی بهتری می‌آوریم. پس از مهاجرت علیرضا فغانی به استرالیا، مازیار ناظمی، نماینده فعال وزارت ورزش در فضای مجازی، با هشتگ‌کردن کلمه طلوع به این جمله دامن‌ زد. فدراسیون فوتبال نیز هنگامی‌که نتوانست از عهده مخارج داور ویدیوئی برای لیگ برتر برآید، در صدد این برآمد که VAR داخلی را که «بهتر» است بسازد. سیستم ویدئوچک داخلی که توسط فیفا تأیید نشد. سرمربی پرسپولیس هم- حداقل فعلاً- دل ارتش سرخ را از بابت جانشینی برانکو قرص‌ نکرده ‌است.

 

این روزها بهتر است از طرفداران استقلال بپرسید که چه‌ها از این جمله لعنتی کشیده‌اند؛ چرا که چه باشگاه محبوبتان، چه تیم‌های ملی و چه فضای فوتبال کشورمان ممکن است از چنین مسئولانی که حتی با الفبای اداره فوتبال و باشگاه‌داری حرفه‌ای آشنا نیستند آسیب ببیند؛ و چنین سخنان پوشالی این آسیب‌ها را دوچندان کند. فارغ از تعصبات رنگی، مدعیان اداره فوتبال کشورمان باید به استقلال نگاه ‌کنند؛ باشگاهی حرفه‌ای که مدیران نالایق با سلسله‌ای از سوءمدیریت‌های نابخشودنی و وعده‌های توخالی آن را به تیمی نیمه آماتور بدل ساخته‌اند. سرنوشت امروز باشگاه محبوب پایتخت می‌تواند سرنوشت فردای هر باشگاه داخلی باشد. یک مدیر اشتباه می‌تواند مجموعه نامتناهی از انتظارهای 48ساعته ویرانگر را برای هر باشگاهی به‌ ارمغان آورد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.