2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
پرسپولیس- سپاهان و ذوب‌آهن- استقلال ؛ 2 بازی حساس هفته پنجم لیگ برتر

پرسپولیس- سپاهان و ذوب‌آهن- استقلال ؛ 2 بازی حساس هفته پنجم لیگ برتر

بعد از دربی حساس تهران در هفته چهارم حالا نوبت به ال‌کلاسیکوی زودهنگام لیگ برتر رسیده است.

دوات آنلاین-هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری 4 بازی به اتمام می‌رسد. در بازی‌های امروز تیم‌های مدعی پرسپولیس و سپاهان به دنبال کسب 3 امتیاز و تداوم حضور در بین تیم‌های بالانشین جدول هستند و استقلال هم برای فرار از بحران به دنبال اولین برد خود در فصل جاری خواهد بود. در ادامه به بررسی 2 بازی مهم امروز خواهیم پرداخت.

 

 پرسپولیس- سپاهان

بعد از دربی حساس تهران در هفته چهارم حالا نوبت به ال‌کلاسیکوی زودهنگام لیگ برتر رسیده است؛ دیداری که با توجه به اتفاقات چند فصل اخیر، حالا از نظر حساسیت چیزی کمتر از دربی ندارد. پرسپولیس و سپاهان جمعی از بهترین بازیکنان ایرانی و خارجی لیگ برتر را در اختیار دارند و 2 تیم در حالی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که امیرقلعه‌نویی همچنان هدایت زردپوشان اصفهان را بر‌عهده دارد اما در سوی مقابل سرخ‌پوشان با سرمربی جدید و آرژانتینی خود پا به این بازی بزرگ خواهند گذاشت. برنده این بازی در قواره یک مدعی واقعی ظاهر می‌شود و تیم بازنده مسابقه‌ای 6 امتیازی را از دست می‌دهد و مسلما دیگر تیم‌های مدعی امیدوارند تا با تقسیم امتیازات بین 2 تیم شرایط‌شان در جدول بهتر شود.

 

سپاهان در حالی آماده تقابل با پرسپولیس می‌شود که از 4 بازی گذشته 2 برد و 2 تساوی به دست آورده و با 8 امتیاز در رده چهارم جدول جای دارد. در آن سو، پرسپولیس با 3 برد و یک شکست 9 امتیازی بوده و با تفاضل گل کمتر نسبت به شهرخودرو، در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است. پرسپولیسی‌ها با پیروزی در شهرآورد تهران راهی این دیدار شده و از روحیه بسیار بالایی برخوردار هستند و بازی در ورزشگاه خانگی و حضور هواداران این تیم می‌تواند انگیزه بیشتری برای آن‌ها به وجود آورد. سرخ‌پوشان پایتخت در تمام خطوط از بازیکنان با‌کیفیتی بهره می‌برند و در جناح چپ با حضور ترابی و امیری بیشترین قدرت را دارند. با این‌حال پرسپولیس بعد از تغییراتی که در راس کادرفنی خود داشته از سرگردانی تاکتیکی رنج می‌برد و در خط حمله با افت محسوسی نسبت به فصل قبل مواجه شده است. حالا با این شرایط سرخ‌پوشان باید به مصاف تیمی بروند که از نظر ساختار دفاعی بی‌نقص بوده و با 4 کلین‌شیت متوالی به هفته پنجم لیگ رسیده است. هر 2 تیم به‌طور قطع روی استفاده از ضربات آزاد برنامه داشته و جنگ آن‌ها در میانه میدان نیز جالب‌توجه خواهد بود؛ جایی که کیانی، نورافکن و کومان باید مقابل امیری و نورالهی قرار بگیرند.

 

ذوب‌آهن- استقلال

ذوب‌آهن و استقلال با شرایطی مشابه به هم رسیده‌اند و امروز هر 2 تیم بدون برد باید در اصفهان مقابل هم صف‌آرایی کنند. ذوبی‌ها با 3 مساوی و یک باخت شروع خوبی در لیگ نداشته‌اند و البته استقلالی‌ها با 2 شکست و 2 مساوی در هفته‌های ابتدایی از رقیب اصفهانی خود هم ناامیدکننده‌تر ظاهر شده‌اند. در این شرایط هم ذوب و هم استقلال برای فرار از بحران به 3 امتیاز کامل بازی امروز نیاز دارند و این مسئله می‌تواند جذابیت‌های بازی را دوچندان کند. علیرضا منصوریان در حالی مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد که فصل گذشته و در تهران شکست سنگینی برابر این تیم متحمل شد و حالا قصد جبران دارد؛ استراماچونی نیز برای نشان دادن شایستگی‌ها و شاید ماندن روی نیمکت استقلال به 3 امتیاز این بازی نیاز مبرم دارد و از همین سو این دیدار حساسیت بالایی برای مربیان 2 تیم دارد.

 

تیم ذوب‌آهن در این دیدار محمدرضا خلعتبری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و از حضور بازیکنان سرباز نیز می‌تواند استفاده کند، همچنین ارسلان مطهری و ماکولی کریستانتوس با رفع مصدومیت به این بازی می‌رسند. استقلال اما علی کریمی را به دلیل محرومیت و دشتی و شیخ دیاباته را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت اما سرمربی این تیم می‌تواند از فرشید اسماعیلی و روزبه چشمی برای این دیدار استفاده کند.

 

منبع: خراسان ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.