2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
‌ نوازی: از استقلال انتقاد کنم بازیکنان ناراحت می‌شوند

‌ نوازی: از استقلال انتقاد کنم بازیکنان ناراحت می‌شوند

نمی‌خواهم اعتماد به نفس را از بازیکنان بگیرم اما واقعیت این است که بعضی از این بازیکنان نمی‌دانند پای‌شان را کجا گذاشته‌اند.

دوات آنلاین-این استقلال ضعیف‌ترین استقلال همه ادوار لیگ برتر است یا خیر؟ محمد نوازی نخواست شفاف و بی پرده به این سؤال پاسخ دهد تا شاید حرفی نزده باشد که باعث کاهش روحیه بازیکنان شود.

ایران ورزشی نوشت: پیشکسوت باشگاه استقلال اما از و

ضعیتی که اکنون در این باشگاه حاکم است، به شدت ناراحت است و بی‌توجهی در امور گوناگون را نتیجه به وجود آمدن چنین تیمی می‌داند. نوازی که خود یکی از باتعصب‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال بود از رفتار برخی بازیکنان نیز عمیقاً گله دارد.

 

*اولین سؤال شاید برای شما که استقلالی‌ هستید و قطعاً چشم‌تان به چشم بازیکنان این تیم می‌خورد قدری چالش‌برانگیز است. می‌خواهیم به سؤالی جواب بدهید که شاید خیلی‌ها در خفا به آن پاسخ مثبت بدهند. سؤال این است که آیا استقلال کنونی ضعیف‌ترین استقلال تاریخ است یا خیر؟

 (قدری مکث می‌کند) اگر نسبت به استقلال بی‌تفاوت باشیم کار درستی نکرده‌ایم. الان اگر انتقاد کنیم بازیکنان ناراحت می‌شوند و اگر هم انتقاد نکنیم حقایق را نادیده گرفته‌ایم. اینجور مواقع ما پیشکسوتان حقیقتاً برای ما سخت است آن چیزهایی که در دل‌مان است را بگوییم. به هر حال استقلال تیم قلبی ما است. در آن بازی کرده‌ایم. مربی‌اش بودیم و با این تیم خو گرفته‌ایم. انتقاد کردن سخت است و من هم دوست ندارم بگویم این استقلال، ضعیف‌ترین استقلال تاریخ است چون حس می‌کنم می‌شود با همین بازیکنان نتایج بهتری گرفت. ببینید برخی بازیکنان استقلال انگار نمی‌دانند پای‌شان را به کدام باشگاه گذاشته‌اند. زمانی که من برای استقلال بازی می‌کردم لحظه‌ای نبود که بی‌تفاوت باشم. اصلاً نمی‌توانستم به بی‌تفاوتی فکر کنم. مدام در بازی می‌دویدم. یک لحظه روی پای خودم بند نبودم. شما فکر می‌کنید بازی کردن در استقلال ساده است؟ نه ساده نیست. بازی کردن در استقلال سخت است، از طرفی نمی‌خواهم اعتماد به نفس را از بازیکنان بگیرم اما واقعیت این است که بعضی از این بازیکنان نمی‌دانند پای‌شان را کجا گذاشته‌اند و پیراهن چه تیمی را به تن کرده‌اند. باخت برای این بازیکنان شده عادت و خیلی راحت از کنارش می‌گذرند. این بی‌تفاوتی خیلی بد است و امیدوارم استقلال از این وضعیت خلاص شود.

 

*یکی از مشکلاتی که در استقلال وجود دارد فقدان مربی ایرانی در کادر فنی است. گزینه‌ای که بتواند به شناخت استراماچونی از کیفیت و رفتار بازیکنان سرعت ببخشد اما گفته می‌شود که سرمربی ایتالیایی نمی‌‌خواهد با مربی ایرانی کار کند یا اینکه به او گفته شده دور مربی ایرانی را خط بکش. در این باره چه نظری دارید؟ آیا استراماچونی می‌تواند به همین منوال به کارش ادامه دهد یا خیر؟

مشکل ما این است که روی مربیان ایرانی حسابی نمی‌کنیم. استراماچونی 44 ساله فرصت پیدا می‌کند از آن سر دنیا به ایران بیاید و سرمربی استقلال شود اما امثال من بیرون گود هستیم و هیچ کس به ما کمک نمی‌کند. استراماچونی هم محصول اعتماد فوتبال ایتالیا است که حالا موفق شده نیمکت استقلال را تصاحب کند. سؤال من این است که چرا به همین مربیان جوان وطنی اعتماد نمی‌شود. من محمد نوازی مگر نمی‌توانم استقلال را هدایت کنم؟ استراماچونی را از آن سر دنیا آورده‌اند قراردادش را هم به دلار بسته‌اند و پول گزافی هم داده‌اند اما به محمد نوازی‌ها اعتماد نمی‌شود، چرا؟ شخصاً می‌توانم کمک زیادی به این استقلال بکنم اما هیچ اراده‌ای برای حضور مربیان ایرانی وجود ندارد. بی‌برنامگی در باشگاه موج می‌زند و اصلاً مشخص نیست که می‌خواهند چه کار کنند. امیدوارم استقلال از این وضعیت خلاص شود.

 

*استقلال هفته آتی باید مقابل ذوب‌آهن قرار بگیرد. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 همه بازی‌ها سخت است. مهم این است که بازیکن ارزش پیراهنی که به تن می‌کند بداند. مهم این است که حواسش به بازی باشد نه جاهای دیگر. استقلال فقط همین مشکل را دارد نه چیز دیگری.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.