2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
وقتی نتیجه یک بازی از قهرمانی مهم‌تر می‌شود

وقتی نتیجه یک بازی از قهرمانی مهم‌تر می‌شود

مربیانی که در دربی پیروز می‌شوند، لااقل برای مدتی جای خود را روی نیمکت گارانتی می‌کنند. مثل پرویز مظلومی که در استقلال هیچ‌وقت قهرمان لیگ نشد و حتی در سال 89 با اینکه تا اواسط فصل 6 امتیاز از رقبا پیش بود،

دوات آنلاین-دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم، دربی بازی مهمی است. بردن در دربی تا ماه‌ها حال تیم برنده را خوب می‌کند. شماری از هواداران هستند که حاضرند تیم محبوب‌شان قهرمان نشود اما در دربی تیم پیروز میدان باشد. این مختص به ایران نیست، در بعضی کشورهایی که به لحاظ فوتبالی توسعه یافته‌تر از ما هستند هم منطق هواداری کم و بیش شبیه همین‌جاست.

 

ایران ورزشی نوشت:مربیانی که در دربی پیروز می‌شوند، لااقل برای مدتی جای خود را روی نیمکت گارانتی می‌کنند. مثل پرویز مظلومی که در استقلال هیچ‌وقت قهرمان لیگ نشد و حتی در سال 89 با اینکه تا اواسط فصل 6 امتیاز از رقبا پیش بود، نتوانست فاصله را حفظ کند اما برد در دربی رفت و برگشت، این امکان را به او داد که یک سال دیگر هم نیمکت استقلال را حفظ کند. طعنه‌آمیز اینکه مظلومی سه فصل بعد دوباره به نیمکت آبی‌ها رسید و وقتی یکی از سنگین‌ترین شکست‌های سال اخیر دربی را با نتیجه 4-2 متحمل شد، محبوبیتش رو به افول گذاشت و در پایان همان فصل از کار برکنار شد.

 

دربی شماره 90 می‌تواند کلید ورود به دنیای خوشبختی برای هر دو مربی باشد. در یک‌سو کالدرون لیگ را بد شروع نکرده اما برای اینکه روی سکوها محبوبیتی مشابه با برانکو به دست بیاورد، راهی طولانی در پیش دارد. برد در بازی امروز می‌تواند اولین قدم کالدرون برای محبوب شدن در اردوی قرمزها باشد. در سوی دیگر، استراماچونی برخلاف کالدرون با محبوبیتی عجیب و باورنکردنی فصل را شروع کرد و هنوز هم گروه‌های هواداری او را بابت دو مساوی و یک شکست در سه بازی ابتدایی، شماتت نمی‌کنند اما شکست احتمالی در دربی، نگاه مهربان گروه‌های هواداری را هم تغییر خواهد داد و اگر این بازی با هر نتیجه‌ای به جز برد استقلال تمام شود، استراماچونی دیگر نمی‌تواند روی حمایت همه‌جانبه تماشاگران دوآتشه استقلال حساب باز کند. شاید مشاوران ایرانی استراماچونی به این مربی ایتالیایی گفته باشند که اگر سرنوشت دربی قبلی با آن پنالتی از دست رفته فرشید اسماعیلی، تغییر نمی‌کرد، ‌چه بسا هنوز نیمکت استقلال در اختیار وینفرد شفر بود.

 

هر دو مربی برای بازی امروز دغدغه‌های متفاوتی دارند. یکی از چالش‌های کالدرون این است که در قلب خط دفاع سیدجلال را به ترکیب برگرداند یا اینکه زننده تک گل هفته پیش، کنعانی‌زادگان را همچنان در ترکیب اصلی نگه دارد. جونیور براندائو دیگر دغدغه مربی آرژانتینی است که بعد از نمایش ناامید کننده‌اش در اولین بازی، آیا باید باز هم به او اعتماد کرد یا نه؟ و بالاخره در خط میانی، وجود مهره‌های همسطح، دست کالدرون را برای انتخاب نفرات کاملاً باز می‌گذارد.

 

اما استراماچونی که از دو هفته قبل از دست‌های خالی‌اش در پست‌های هجومی شکایت می‌کرد، با مصدومیت شیخ دیاباته و محرومیت فرشید اسماعیلی، عملاً گزینه‌های زیادی برای استفاده ندارد. در میان نفراتی که پیش از این به بازی گرفته شده‌اند، احتمالاً بخت مرتضی تبریزی و مهدی قائدی بیش از سایرین است. مگر اینکه استراماچونی بخواهد همه را غافلگیر کند و از بازیکنانی نظیر سجاد آقایی، محسن کریمی و علی دشتی در ترکیب اصلی بهره بگیرد.

 

دربی همیشه حساس و سرنوشت‌ساز است. برنده به سقف می‌چسبد و بازنده به دره بحران سقوط می‌کند. دربی امروز، سرنوشت‌سازتر از هر زمان دیگری است، هم برای استقلال و پرسپولیس و هم برای کالدرون و استراماچونی.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.