2024/04/17
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
دربی ۹۰ با غایبان سرشناس ؛ ترکیب احتمالی استقلال و پرسپولیس

دربی ۹۰ با غایبان سرشناس ؛ ترکیب احتمالی استقلال و پرسپولیس

برخی از کارشناسان فوتبال می‌گویند دربی پایتخت به دلیل حساسیت همیشه کمتر از حد و اندازه نامش است زیرا هدف اول در این بازی برای 2 تیم نباختن است تا بردن! البته دربی‌90 شاید این ویژگی را نداشته باشد.

دوات آنلاین- آخرین بازی از هفته چهارم لیگ برتر در آخرین روز تابستان از ساعت 16 در ورزشگاه آزادی بین 2 تیم استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود. هواداران استقلال شاید غرولند کنند که استقلال، حال و روز درست و حسابی ندارد و پرسپولیسی‌ها هم معتقد باشند که تیمشان مثل زمان برانکو جذاب بازی نمی‌کند اما شهرآورد یک بازی کاملا‌ متفاوت است؛ شاید اصلا‌ شبیه فوتبال هم نباشد! اینجا فرقی نمی‌کند که علی پروین و قلعه‌نویی باشی یا کالدرون و استراماچونی! این بازی بزرگ مربی را از فرش به عرش می‌برد و تا دنیا، دنیاست، می‌گویند طرف استقلال یا پرسپولیس را برده و اسطوره است؛ هر ناکامی، غم، رنج، دردی که وجود دارد، با برد در دربی از بین می‌رود.

 

خراسان ورزشی نوشت:برخی از کارشناسان فوتبال می‌گویند دربی پایتخت به دلیل حساسیت همیشه کمتر از حد و اندازه نامش است زیرا هدف اول در این بازی برای 2 تیم نباختن است تا بردن! البته دربی‌90 شاید این ویژگی را نداشته باشد.

 

استقلال در یک نگاه

استقلال با استراماچونی شروع خوبی در لیگ نداشته و با 2 تساوی و یک شکست به دربی‌90 رسیده است. آبی‌پوشان در این مسابقه فرشید اسماعیلی را به‌دلیل محرومیت ندارند و دیاباته هم به بازی امروز نمی‌رسد و غیبت این 2 بازیکن کار را برای سرمربی ایتالیایی آبی‌ها سخت‌تر می‌کند. مسلما دغدغه اصلی استراماچونی در میانه میدان و انتخاب جانشین اسماعیلی است. برای پست اسماعیلی که به عنوان هافبک تهاجمی بازی می‌کند، 3 آبی‎پوش کاندیدا هستند. آرش رضاوند، علی دشتی و محسن کریمی. رضاوند در بازی با نفت مسجدسلیمان در پست هافبک دفاعی بازی کرد، اما او چند سالی پشت مهاجم بازی کرده و خودش هم دوست دارد در این پست به میدان برود. دشتی هم می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد، اما هنوز نتوانسته کادرفنی را متقاعد کند. محسن کریمی سومین بازیکنی است که توانایی بازی در پست اسماعیلی برای دربی را دارد.

 

استراماچونی در دربی‌ها

استراماچونی ایتالیایی تاکنون تنها در شهرآورد‌های اروپایی حاضر بوده و برای نخستین بار تجربه حضور در دربی شهری در قاره آسیا را کسب می‌کند. این سرمربی43 ساله تاکنون تجربه حضور در دربی‌های بسیار مهم جهان مانند دربی دلامادونینا میلان، دربی‌های شهر آتن یونان و دربی پراگ را در کارنامه دارد اما ثابت کرده مربی دربی‌بازی نیست و بجز عملکرد خوبش در شهرآورد میلان، در یونان و جمهوری چک نتایج فوق‌العاده ضعیفی کسب کرده است. 10 بازی، 2برد، یک مساوی، 7باخت، 11گل زده و 18گل خورده آمار تیم‌های استراماچونی در شهرآورد‌ها‌ست که مسلما نمی‌تواند آمار چندان خوبی باشد.

 

پرسپولیس در یک نگاه

پرسپولیس نسبت به استقلال شرایط بهتری دارد و با 2 برد و یک باخت به دربی شماره 90 رسیده است. پرسپولیس با 2 گل 3 امتیازی 6 امتیاز گرفته و در رده چهارم جدول قرار دارد، با این‌حال سرمربی تیم اعتراف کرده که از نحوه بازی تیمش هنوز راضی نیست. پرسپولیس هم مثل استقلال 3 غایب سرشناس در بازی امروز دارد. کمال کامیابی‌نیا، حسین ماهینی و سیدجلال حسینی که به دلیل مصدومیت نمی‌توانند تیم را در دیدار برابر استقلال همراهی کنند و به این ترتیب غایب بزرگ دربی خواهند بود. در غیاب آن‌ها مثل بازی قبل شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در پست دفاع بازی خواهند کرد. کالدرون امیدوار است در این بازی حساس هم مثل بازی قبل کنعانی‌زادگان بتواند به خوبی از عهده وظایف خود بر بیاید. مسلما کنعانی‌زادگان با توجه به داستان جدایی‌اش از استقلال انگیزه زیادی در بازی امروز خواهد داشت.

 

کالدرون در دربی‌ها

سرمربی باتجربه پرسپولیس برخلاف رقیب جوانش در قاره آسیا هم سابقه بازی دربی را دارد و البته نسبت به استراماچونی عملکرد او قابل قبول‌تر هم هست. کالدرون تاکنون در دربی‌های کن فرانسه، جده و ریاض عربستان، سویل اسپانیا و د‌بی مربیگری کرده است. بهترین کارنامه او هم از شهرآورد‌ها در زمان حضورش در الهلال عربستان رقم خورده است. هرچند کالدرون در زمان سرمربیگری رئال بتیس آمار خوبی در دربی سویل ثبت نکرد. 21 بازی ، 10برد، 5مساوی، 6باخت، 26گل زده و 20گل خورده هم حاصل کار کالدرون در دربی‌هاست.

 

ترکیب احتمالی استقلال

سید‌حسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، هروویه میلیچ، علی کریمی، داریوش شجاعیان، علی دشتی، آرش رضاوند، مرتضی تبریزی و مهدی قائدی

 

ترکیب احتمالی پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، محمد‌حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، علی علیپور، جونیور براندائو

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.