2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پیش بینی علی انصاریان از دربی: بازیکنان پرسپولیس به مشکل می‌خورند

پیش بینی علی انصاریان از دربی: بازیکنان پرسپولیس به مشکل می‌خورند

آنهایی که سابقه حضور در این بازی را دارند خیلی خوب می‌دانند که نمی‌توان شرایط و نتایجی که در بازی‌های گذشته به دست آورده‌اند را ملاک ارزیابی برای نتیجه این بازی قرار داد.

دوات آنلاین-علی انصاریان با اینکه یک سال پیراهن باشگاه استقلال را به تن کرد اما در همه سال‌های اخیر خودش را یک پرسپولیسی مطرح کرده و امروز در صحبت‌هایش کاملاً می‌توان این موضوع را متوجه شد.

 

ایران ورزشی نوشت:انصاریان سابقه حضور در دربی‌های زیادی دارد. او اگرچه شرایط امروز پرسپولیس را بهتر از رقیبش می‌داند اما مدعی است که بازی دربی به معنای واقعی اصلاً به ارتباطی به این مهم ندارد و همه چیز در همان زمین بازی مشخص خواهد شد و بازیکنان دو تیم فارغ از نتایج بازی‌های قبلی‌شان با تمام انگیزه به میدان می‌آیند.

 

*فردا دربی تهران را پیش رو داریم مسابقه‌ای که مثل همیشه بیشتر اخبار فوتبال را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. این بازی را چطور می‌بینی؟

-من فکر می‌کنم در لیگ برتر و جام آزادگان این برای نخستین مرتبه است که دربی اینقدر زود برگزار می‌شود و کاش دو تیم در هفته نهم، دهم به پست هم می‌خوردند چون هنوز دو تیم هماهنگ نشده‌اند و همین مسأله کار را برایشان سخت می‌کند. اگر بازی چند هفته دیگر بود احتمال اینکه به لحاظ فنی کیفیت بازی بالاتر می‌رفت زیاد بود اما الان که نشان دادند در این سه بازی هماهنگ نیستند شاید خیلی بار فنی نداشته باشد.

 

*شانس برنده شدن کدام تیم بیشتر است؟

 آنهایی که سابقه حضور در این بازی را دارند خیلی خوب می‌دانند که نمی‌توان شرایط و نتایجی که در بازی‌های گذشته به دست آورده‌اند را ملاک ارزیابی برای نتیجه این بازی قرار داد. البته شرایط فعلی پرسپولیس بهتر و کفه ترازو برای آنها سنگین‌تراست اما باز هم می‌گویم که اصلاً نباید آن را ملاک قرار داد. خیلی وقت‌ها ما بهتر بودیم اما نتیجه نگرفتیم و خیلی وقت‌ها آنها بهتر بودند اما باختند. پرسپولیس در سه بازی قبلی بهتر نتیجه گرفته اما اگر بازیکنانش با این تفکر و ذهنیت وارد زمین شوند به مشکل می‌خورند. هر تیمی برنده شود تا هفته‌ها در حاشیه امنیت قرار می‌گیرد.

 

*چرا؟

 چون این بازی آنقدر حساس است که بعضی بازیکنان در زمین مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که شاید در طول فصل برای‌شان اتفاق نیفتد و حریف هم از همین اشتباه به نحو احسن استفاده می‌کند و برنده از زمین خارج می‌شود. به خاطر همین اگر تیم شما چند هفته برد متوالی یا باخت پشت سر هم داشته باشد به دلیل حساسیت و اشتباهات بعضاً عجیب نتیجه بازی رقم می‌خورد.

 

*مربیان دو تیم هم نخستین دربی تهران را تجربه می‌کنند.

 همین کار را برای‌شان سخت‌تر می‌کند البته صددرصد آنها از طریق باشگاه‌های‌شان، فضای مجازی، کل‌کل‌های هواداران و توجه رسانه‌ها متوجه حساسیت و اهمیت این بازی شده‌اند. شاید اگر برانکو بود من راحت‌تر درباره پرسپولیس حرف می‌زدم.

 

*چرا؟

 برای اینکه چند تا دربی را تجربه کرده و خیلی خوب با شرایط حاکم در این مسابقه آشنایی دارد. البته کالدرون هم بی‌تجربه نیست. از آن طرف هم سرمربی استقلال تجربه دربی میلان را دارد اما حتما به او گفته‌اند که دربی تهران یکی از حساس‌ترین دربی‌های دنیا است.

 

*بهترین دربی تو کدام بازی بود؟

 اکثر دربی‌ها خوب بود. از نخستین دربی‌ام که فینال جام حذفی بود و ما 2-یک بردیم فقط این را به یاد دارم که تمام 90 دقیقه را می‌دویدم که اشتباه نکنم به همین دلیل تا دو روز بعد از بازی بدنم درد می‌کرد. فقط این را می‌دانم که حسابی جوگیر شده بودم. بالاخره صد هزار نفر در ورزشگاه و میلیون‌ها نفر در خانه و پای تلویزیون، بازی را می‌دیدند و ناخودآگاه استرس زیادی به وجود می‌آورد ضمن اینکه در این بازی گل زدن خیلی شیرین است.

 

*تو یک بار گل زدی و ...

 بله از روی نقطه پنالتی به استقلال گل زدم.

 

*پرسپولیس شانس قهرمانی دارد؟

 پرسپولیس در این فصل هم مدعی قهرمانی است و می‌تواند برای چهارمین بار پیاپی به این عنوان دست یابد. البته قهرمانی وقتی شیرین می‌شود که در دربی‌های فصل هم به پیروزی برسید. همان کاری که فصل قبل، برانکو ایوانکوویچ انجام داد. امیدوارم این اتفاق برای پرسپولیس با کالدرون هم رقم بخورد.

 

*و بدترین دربی‌ات.

 قبلاً هم گفتم دربی بد نمی‌شود اما همان مسابقه‌ای که مقابل پرسپولیس قرار گرفتم و انگار زمین دهان باز کرده و بازی خیلی بیشتر از 90 دقیقه بود خیلی خیلی برایم سخت گذشت. انگار زمان متوقف شده بود به همین دلیل اصلاً دوست ندارم درباره‌اش حرف بزنم.

 

*در یک بازی هم علیرضا اکبرپور از تو رد شد و گل پیروزی استقلال را زد.

 بازی در اسفند ماه بود. علیرضا اکبرپور فرار کرد و در فضای پشت سر من صاحب توپ شد. یک لحظه او را دیدم و دنبالش دویدم. فاصله‌مان خیلی کم بود و فکر نمی‌کردم علیرضا به توپ برسد اما او رسید و در موقعیت تک به تک، به پرسپولیس گل زد. در آن صحنه یک لحظه به ذهنم رسید که تکل بزنم اما اگر این کار را انجام می‌دادم، کمر اکبرپور می‌شکست. به همین خاطر اجازه دادم حرکت کند و متأسفانه در همان صحنه هم گل خوردیم.

 

*شنیدم فوتبالی‌ها از فیلم جدیدت حمایت خوبی داشتند.

 بله خدا را شکر دوستان و همبازیان زیادی مثل علی کریمی و سردار آزمون در صفحات شخصی‌شان حمایت کردند و امیدوارم در آینده هم  بتوانم پاسخ محبت این عزیزان را بدهم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.