2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
دربی مسلخ یا ناجی استراماچونی؟

دربی مسلخ یا ناجی استراماچونی؟

انتظارات از مربی سرشناسی چون استراماچونی بسیار بالاست. او اگرچه قولی بابت موفقیت استقلال نداده، با این حال ملیت او و حضورش در باشگاه اینتر‌میلان خود به خود توقعات را بالا می‌برد.

دوات آنلاین- هر روز به تعداد منتقدان آندره‌آ استراماچونی اضافه و از حامیانش کم می‌شود. نتایج ضعیف استقلال در آغاز لیگ نوزدهم بهترین دلیل برای کوبیدن سرمربی ایتالیایی آبی‌هاست اما انتقادها فقط به نتایج تیم نیست، بلکه آن‌ها از نحوه بازی و فوتبالی که آبی‌ها ارایه می‌کنند هم شاکی و ناراضی هستند. استقلال استراماچونی‌، نه فوتبال ایرانی را درست بازی می‌کند و نه شباهتی به ایده‌های سرمربی ایتالیایی‌اش دارد. به سختی گل می‌زند و به راحتی گل می‌خورد.

 

روزنامه خراسان ورزشی نوشت:دفاعش از هر طرف که توپ می‌آید می‌لرزد. هرچند اشتباهات داوری و فردی هم در رقم خوردن نتایج ضعیف تیم موثر بوده اما انتظارات از مربی سرشناسی چون استراماچونی بسیار بالاست. او اگرچه قولی بابت موفقیت استقلال نداده، با این حال ملیت او و حضورش در باشگاه اینتر‌میلان خود به خود توقعات را بالا می‌برد. اگرچه برخی بر این باورند که برای قضاوت در مورد عملکرد استراماچونی و تیمش زود است و باید به او فرصت داد اما از راه رسیدن دربی سرخابی این فرصت را از مرد ایتالیایی گرفته و او فشار زیادی را تحمل می‌کند.

 

به باور برخی بازی با پرسپولیس در هفته چهارم لیگ برای استراماچونی بازی مرگ و زندگی است، برد دربی او را به عرش خواهد رساند و باخت به فرش. اتفاقا زمزمه‌هایی هم در این باره شنیده می‌شود از جمله این‌که بازی با پرسپولیس آخرین فرصت استراماچونی برای جبران نتایج ضعیف تیمش است و اگر او نتواند از آزمون دربی پیروز بیرون بیاید، احتمالا با حکم برکناری مواجه خواهد شد و گزینه استقلال هم برای جانشینی او محمد تقوی مربی سابق تراکتور است.

 

البته با توجه به نارضایتی استراماچونی از مسئولان باشگاه بر سر مسائل مختلف از جمله زمین تمرین و جذب بازیکن، شاید این مسئله مطلوب‌ترین حکم برای مربی‌ای باشد که به خاطر رقم بالای فسخ قرارداد یک‌طرفه ناچار شده در استقلال بماند و به همکاری‌اش با این باشگاه ادامه دهد. اما آیا مسئولان باشگاه استقلال که هنوز پرونده وینفرد شفر سرمربی سابق و آلمانی‌شان را نبسته‌اند و به او بدهکار هستند، در مورد استراماچونی دست به ریسک می‌زنند و در صورت باخت در دربی حکم اخراجش را صادر می‌کنند؟ اخراج استراماچونی به هر دلیلی که باشد برای باشگاه ضرر چند‌وجهی است. پرداخت کل دستمزد فصل جاری او و پرداخت غرامت 2 فصل باقی‌مانده از قراردادش و منتفی شدن غرامت 3 میلیون یورویی مرد ایتالیایی به باشگاه استقلال در صورت فسخ قرارداد از جانب او.

 

علاوه‌بر این باشگاه باید مبلغی را هم کنار بگذارد تا به سرمربی جدید چه داخلی و چه خارجی پرداخت کند و همه این‌ها به معنای این است که اخراج استراماچونی بدترین تصمیم ممکن مدیران استقلال خواهد بود. مشکل دیگر استقلالی‌ها در صورت اخراج استراماچونی، یافتن گزینه مناسب برای جانشینی اوست که در حال حاضر جانشین مناسبی وجود ندارد و اگر هم صحبت از تقوی شده به نظر بحثی احساسی و هیجانی بوده، چرا که این مربی به خاطر همکاری با یک شبکه معاند‌، بعید است بتواند دوباره در فوتبال ایران مربیگری کند.

 

شاید با در نظر گرفتن همه این جوانب بوده که امیرحسین فتحی در گفت‌وگو با فارس تاکید کرده بود‌ استراماچونی دربی را هم ببازد می‌ماند! حال کنار همه این گمانه‌زنی‌ها و شایعات، این شایعه هم شنیده می‌شود که شاید استراماچونی با افزایش فشار انتقادات و ادامه روند ناکامی تیم، خودش قید همکاری با استقلال را بزند و برود، موضوعی که در مورد سرمربی سابق اینتر‌میلان مسبوق به سابقه است و او تقریبا در هر تیمی که کار کرده فصل را به پایان نرسانده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.