2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
درگوشی‌های داوران و فوتبالیست‌ها ؛دلواپسان دربی

درگوشی‌های داوران و فوتبالیست‌ها ؛دلواپسان دربی

بازیکنانی که دلواپس گرفتن کارت زرد برای محرومیت هستند به سراغ داور رفته و سعی می‌کنند به صورت یواشکی او را برای بازی بعدی توجیه کنند

دوات آنلاین-آهسته سمت داور می‌رود، داور گوش‌هایش را تیز می‌کند تا متوجه حرف‌های بازیکن شود. بازیکن یواشکی می‌گوید: «خواهش می‌کنم به من کارت ندهید. بازی بعدی را از دست می‌دهم.» داور تازه متوجه می‌شود ماجرا چیست و چرا این بازیکن این قدر آن طرف و این طرف خود را نگاه می‌کند تا کسی متوجه حرف زدنش نشود.

 

ایران ورزشی نوشت:داور هم خنده‌ای می‌کند و می‌گوید: «خودت مراقب باش.» بعد هم سوت آغاز بازی زده می‌شود. این صحنه را به وفور داوران لیگ برتر قبل از بازی دربی از بازیکنان سرخابی دیده‌اند. بازیکنانی که دلواپس گرفتن کارت زرد برای محرومیت هستند به سراغ داور رفته و سعی می‌کنند به صورت یواشکی او را برای بازی بعدی توجیه کنند اما شاید کمتر بازیکنی اینقدر بدبین باشد که حدس بزند قبل از دربی توسط داور اخراج شده و کار به سفارش و پارتی‌بازی نرسد. شاید فرشید اسماعیلی هم فکر نمی‌کرد که بعد از تلخی چیپ زدن ضربه پنالتی دربی 89 این بار داور بازی استقلال و نفت مسجدسلیمان کار او را راحت کرده و اصلاً اجازه ندهد به بازی دربی برسد، چه برسد که با شاهکاری نظیر شاهکار دربی 89 مجبور شود چند وقتی بی سرو صدا از خانه بیرون بیاید.

 

این بار اسماعیلی اما قیافه حق به جانب گرفته و با مقصر جلوه دادن داور بازی قصد دارد که حذفش از دربی 90 را به نام اکبریان تمام کند اما ماجرای حذف تلخ فرشید اسماعیلی از دربی 90 باعث شد تا پرونده بازیکنان سفارشی لیگ در دربی را باز کرده و به سراغ داوران قدیمی برویم و خاطره آنها را در مورد این بازیکنان بشنویم. شاید برای این مخاطب جالب باشد که حرف‌‌های بازیکنان اخطاری را قبل از دربی بشنوند.

 

زرگر: بازیکنان اخطاری قبل از دربی خودشان را معرفی می‌کردن

حسین زرگر داور سمنانی که در فصل نوزدهم سوت خود را آویزان کرد و به جرگه کارشناسان داوری پیوست در خصوص بازیکنان سفارشی دربی اینطور می‌گوید: «در طول زمانی که قضاوت می‌کردم به وفور دیدم که بازیکنان اخطاری سرخابی به سراغم می‌آمدند و خودشان را معرفی می‌کردند.» معرفی کردن خودشان به منزله این بود که حواستان به کارت‌هایی که دارند، باشد؟ زرگر در پاسخ می‌گوید: «بله، توقع داشتند اخطار نگیرند و من هم به آنها می‌گفتم به عملکردت خودت بستگی دارد.» این داور بازنشسته در ادامه می‌گوید: «ما در طول مسابقه وظیفه قانونی خود را اجرا می‌کردیم اما برای هر داوری بازی‌های قبل از دربی خیلی سخت بود و تا هفته‌ها باید تاوان کارت‌هایی که داده بود را می‌داد.»

 

احمد صالحی: من کاری به بازی بعدی بازیکن نداشتم

احمد صالحی داور اصفهانی لیگ که دو سالی است داوری را کنار گذاشته و جزو داوران بازنشسته لیگ است، در خصوص بازیکنان سفارشی قبل از دربی اینطور می‌گوید: «من تا وقتی که داوری کردم هیچ‌کس برای سفارش دربی به سراغم نیامد اما حرف من این است که بازیکن باید خودش مراقب باشد و مراعات کند، داور وظیفه‌ای ندارد که مراعات بازیکن را بکند. اینکه تیم یا بازیکنی توقع داشته باشند بازیکن کارت نگیرد که بازی بعدی باشد، توقع بی‌موردی است.»

 

 علی خسروی: هواداران استقلال گفتند خسروی یادت باشه هاشمی‌نسب باید باشه

اما علی خسروی که سال‌های سال است داوری خود را کنار گذاشته است ماجرای جذابی برای بازیکنان سفارشی دارد. خسروی این ماجرا را اینطور تعریف می‌کند: «قبل از دربی هاشمی‌نسب تازه از پرسپولیس به استقلال آمده بود و جزو بازیکنان اخطاری بود که استقلالی‌ها می‌ترسیدند در بازی دربی نباشد به همین دلیل بازی قبل از دربی در حالی که من داور بودم هواداران استقلال شعار دادند «خسروی یادت باشه، هاشمی‌نسب باید باشه».

 

من هم به سراغ هاشمی‌نسب رفتم و گفتم امروز تو زیر ذره‌بین هستی، کوچکترین اشتباهی بکنی اخطار می‌گیری. هاشمی‌نسب هم که ترسید اخطار بگیرد، آنقدر محتاطانه بازی کرد که به دلیل بازی ضعیف، مرحوم پورحیدری او را از بازی کشید بیرون.» خسروی اما ترجیح می‌دهد در خصوص اخراج فرشید اسماعیلی از بازی با نفت مسجدسلیمان، خودش اظهارنظری نکرده و از زبان حسین عسگری نقل قول می‌کند که فرشید نباید اخطار می‌گرفت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.