2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بهترین درمان‌های خانگی یبوست

بهترین درمان‌های خانگی یبوست

انجیر تازه و خشك دارای فیبر فراوان بوده و باعث حركت روده‌ها شده و یبوست را از بین می‌برد. انجیر خشك را با آب ولرم خیس كرده و ناشتا میل كنید.

دوات آنلاین-یبوست مشکلی آزاردهنده است که البته راه درمان خانگی و آسان هم دارد. به شرط این ‌که دستورالعمل‌های زیر را با دقت انجام بدهید.

 

صبح ناشتا یك قاشق روغن زیتون را با یك قاشق چایخوری آبلیموی تازه مخلوط كرده و میل كنید. این مخلوط باعث تحریك دستگاه گوارش و روده‌ها شده و یبوست را برطرف می‌كند.

 

نصف فنجان كشمش را در یك لیوان آب گرم شب خیس كرده و صبح ناشتا آن را میل كنید. این كار را تا برطرف شدن یبوست ادامه دهید؛ البته انگور هم اثر ضد‌یبوست دارد.

 

یك قاشق غذاخوری عسل طبیعی را در آب یا شیر گرم ریخته و صبح ناشتا میل كنید تا از یبوست خلاصی یابید.

 

انجیر تازه و خشك دارای فیبر فراوان بوده و باعث حركت روده‌ها شده و یبوست را از بین می‌برد. انجیر خشك را با آب ولرم خیس كرده و ناشتا میل كنید.

 

نصف قاشق چایخوری جوش‌شیرین را با نصف لیوان آب گرم مخلوط كرده و محتوای لیوان را دو نوبت در روز میل كرده و تاثیر زیاد آن را تجربه كنید.

 

انواع لوبیا بخصوص لوبیا سبز برای درمان مشكلات گوارشی و یبوست تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. البته توجه داشته باشید لوبیاهای خشك باید از قبل خیس شده و خیلی خوب بپزد.

 

سه یا چهار عدد خرما را شسته، پوست و هسته آن را جدا كرده و در شیر بریزید و یك هفته شب‌ها قبل از خواب آن را میل كنید.

 

طی روز حداقل دوبار خوردن سبزیجات و میوه‌های تازه فصل مانند گلابی، كیوی، انبه و... را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید.

 

سبوس و جودوسر را به تغذیه روزانه‌تان اضافه كرده و از خواص بی‌شمار آنها از جمله تقویت سیستم گوارش و ضدیبوست بودن‌شان بهرمند شوید.

 

روزانه دو قاشق غذاخوری كنجد را روی غذا یا سالاد ریخته و میل كنید فقط توجه داشته باشید باید همراه آن آب فراوان بنوشید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.