2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
اخبار پرسپولیس/ پرسپولیس بدون بیرانوند می‌برد؟

اخبار پرسپولیس/ پرسپولیس بدون بیرانوند می‌برد؟

ضمن اینکه مصاف با نفت آبادان بازی قبل از دربی محسوب می‌شود و پیروزی در این بازی به اصطلاح «پیش دربی» می‌تواند روی عملکرد آینده سرخپوشان پایتخت از لحاظ روحی تأثیرگذار باشد.

دوات آنلاین-در آخرین دیدار هفته سوم لیگ برتر، پرسپولیس و صنعت نفت آبادان از ساعت 19:45 امروز با قضاوت مهدی سیدعلی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند. سرخپوشان پایتخت که در هفته دوم اولین باخت خود در فصل جاری را مقابل تراکتور تجربه کردند،

 

پیروزی در این دیدار خانگی از اهمیت ویژه ای برای شان برخوردار است. ضمن اینکه مصاف با نفت آبادان بازی قبل از دربی محسوب می‌شود و پیروزی در این بازی به اصطلاح «پیش دربی» می‌تواند روی عملکرد آینده سرخپوشان پایتخت از لحاظ روحی تأثیرگذار باشد. شاگردان گابریل کالدرون در تعطیلات دو هفته ای لیگ، بازی دوستانه ای برابر سایپا برگزار کردند و 2-0 به پیروزی رسیدند. آنها امیدوارند در سومین بازی لیگ به 3 امتیاز برسند و با 6 امتیاز به استقبال دربی بروند. در سمت مقابل نفت در شرایطی راهی تهران شده که بدون باخت و با 4 امتیاز، وضعیت بهتری نسبت به میزبان دارد و «برزیلی‌ها» امیدوارند که بتوانند روند شکست ناپذیری خود را ادامه دهند. دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات نفت شناخت مناسبی از فوتبال ایران و پرسپولیس دارد و با جو ورزشگاه آزادی هم کاملاً آشنا است.

 

 روزنامه ایران نوشت: نکته‌ای که درخصوص ترکیب پرسپولیس وجود دارد این است که علیرضا بیرانوند را به دلیل محرومیت یک جلسه‌ای از سوی کمیته انضباطی در اختیار ندارد و بوژیدار رادوشوویچ مانند هفته اول درون دروازه این تیم قرار می‌گیرد. البته شنیده‌ها حاکی از این است که سرمربی آرژانتینی سرخپوشان قصد دارد تغییرات دیگری را هم در ترکیب تیم خود ایجاد کند و از محمد انصاری و محمد حسین کنعانی زادگان به جای محمد نادری و سیدجلال حسینی در ترکیب خط دفاعی خود بهره ببرد. در خط حمله هم احتمالاً علیپور و جونیور براندائو به کار گرفته خواهند شد و با توجه به گل‌های علیپور در بازی دوستانه برابر سایپا، کالدرون امیدوار است که پای این مهاجم  در لیگ هم به گلزنی باز شود.پرسپولیس و صنعت نفت تاکنون 36 بار در مجموع لیگ‌های تخت جمشید، آزادگان و برتر به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آنها 23 پیروزی برای پرسپولیس، ۴ برد برای صنعت نفت و 9 تساوی بوده است. در 18 تقابل لیگ برتری آنها هم 13 برد سهم پرسپولیس و 2 برد هم سهم نفت بوده است. بهترین نتیجه دو تیم، بردهای 4 گله‌ای است که مقابل یکدیگر کسب کرده اند.

 

در سال‌های 75 تا 77، سرخپوشان ابتدا در بازی برگشت لیگ ششم آزادگان 4-0 حریف خود را در آزادی شکست دادند و در 2 بازی رفت و برگشت لیگ هشتم آزادگان نیز با مربیگری علی پروین موفق شدند نفت را با نتیجه مشابه 4 -1 مغلوب کنند. آبادانی‌ها هم در سال 90 موفق شدند پیروزی 4 بر 2 در آبادان تجربه کنند. نفتی‌ها در جام حذفی فصل 97-96 هم مقابل پرسپولیس قرار گرفتند که پس از تساوی 1-1 در ضربات پنالتی تیم برانکو را شکست داده و راهی نیمه نهایی شدند.

 

تأکید کالدرون بر فوتبال مورد علاقه‌اش

سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار با صنعت نفت آبادان گفت:«باید این بازی را ببریم. باخت مقابل تراکتور موجب افزایش مسئولیت ما در این بازی شده است. از کیفیت تیم در دو بازی نخست راضی نبودم چرا که دوست دارم فوتبال زیباتر و بهتری انجام دهیم. باید بازی را ببریم و فوتبال مورد علاقه‌ام را بازی کنیم.»

 

گابریل کالدرون درباره محرومیت بیرانوند و اظهارنظر این بازیکن مبنی بر خداحافظی از فوتبال ایران چنین واکنشی داشت:«همیشه نظرات و تصمیمات کمیته انضباطی را قبول داشتم و احترام می‌گذارم. بیرانوند یک بازیکن بین‌المللی در فوتبال ایران است. به عنوان یک خارجی انتظار دارم که حمایت بیشتری از او انجام شود. تصمیم مناسبی درباره محرومیت بیرانوند گرفته شد اما در بازی با تراکتور از سوی هواداران به ما سنگ انداختند و فحاشی کردند. تراکتور به نسبت درخواستی که دارد، باید منطقی عمل کند.»

 

او در پاسخ به این سؤال که آیا با اخراج برانکو از الاهلی عربستان، کار او در پرسپولیس سخت‌تر نمی‌شود؟ گفت:«نمونه اتفاقی که برای برانکو رخ داد، برای هر کسی رخ می‌دهد. ممکن است برای من هم اتفاق بیفتد اما از روند کارمان راضی هستم. برای تکرار قهرمانی نیازمند زمان هستیم اما می‌دانم زمان زیادی نداریم. من به این تیم ایمان دارم.»

 

انصاری‌فرد به دنبال سوپرجام

محمدحسن انصاری‌فرد همسو با قولی که داده بود، دیروز در محل سازمان لیگ حاضر و خواستار دریافت سوپرجام کشور شد که به سبب قهرمانی دوگانه پرسپولیس در لیگ و جام حذفی فصل گذشته باید به این تیم اهدا شود. مدیرعامل قرمزها مایل است مردان تیمش امشب قبل از دیدار با صنعت نفت در آزادی با آن دور افتخار بزنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.