2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
ستاره های غایب تیم ملی فوتبال

ستاره های غایب تیم ملی فوتبال

سعید عزت‌اللهی پسر محبوب کی‌روش غایب تیم ملی است. عزت‌اللهی، هافبک تیم ملی که اخیرا از تیم روستوف به یوپن بلژیک رفته برای بازی با هنگ‌کنگ جایی در تفکرات ویلموتس نداشته است.

دوات آنلاین-تیم ملی کشورمان در اولین بازی خود در انتخابی جام‌جهانی این هفته به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود. شاگردان ویلموتس تمرینات خود را از دیروز در هنگ‌کنگ آغاز کرده‌اند و این تمرینات در روزهای شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه نیز ادامه خواهد داشت تا پس از آن روز سه‌شنبه بازیکنان اولین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا را آغاز کنند.

 

تمرین دیروز ملی‌پوشان از ساعت 17:30 به وقت محلی و در دمای 29 درجه سانتیگراد به انجام رسید. پیش از آغاز تمرین، مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی در جمع شاگردانش دقایقی صحبت کرد و سپس ملی‌پوشان به مرور برنامه‌های تاکتیکی پرداختند. برای بازی مقابل هنگ‌کنگ مارک ویلموتس در حالی لیست بیست‌وسه نفره تیم ملی فوتبال ایران را اعلام کرد که نکات قابل توجهی در این لیست به چشم می‌آید. یکی از این نکات غیبت چندین بازیکن سرشناس است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به غایبان بزرگ لیست ویلموتس.

 

 شجاع خلیل‌زاده: کادر فنی تیم ملی در حالی کنعانی‌زادگان را از پرسپولیس به تیم ملی دعوت کرده که او در دو بازی ابتدایی لیگ برتر یک دقیقه هم بازی نکرد اما بار دیگر برای حضور در تیم ملی به شجاع خلیل‌زاده ترجیح داده شد. خلیل‌زاده که سالیان زیادی است منتظر دعوت دوباره به تیم ملی است بار دیگر پشت خط ماند تا مشخص شود جایی در تفکرات ویلموتس ندارد. طی این چهار سال مدافعان نه چندان مستحکمی مثل محمدزاده، کوروشی، پورقاز و کنعانی‌زادگان به تیم ملی دعوت شدند اما شجاع پشت خط ماند.

 

 پیام نیازمند: بیشترین تغییرات در لیست جدید ویلموتس مربوط به دروازه‌بان‌های تیم ملی است. اگر بیرانوند که تقریبا حضورش به عنوان دروازه‌بان اصلی تیم ملی قطعی است را کنار بگذاریم، دو دروازه‌بان‌ تیم ملی که در جام ملت‌های آسیا 2019 امارات حضور داشتند جایی در فهرست جدید تیم ملی ندارند. پیام نیازمند و امیر عابدزاده با وجود این‌که در لیست اول ویلموتس هم نامشان دیده می‌شد، برای اردوی جدید تیم ملی دعوت نشدند. دعوت نشدن نیازمند که یکی از بهترین دروازه‌بانان لیگ هجدهم بود و در لیگ نوزدهم هم رکورد صد درصد کلین‌شیت را برای سپاهان تا پایان هفته دوم لیگ برتر دارد، از نکات عجیب لیست تیم ملی است.

 

 روزبه چشمی: روزبه چشمی که هنوز مشخص نیست این فصل در چه تیمی توپ می‌زند در لیست جدید ویلموتس جایی ندارد. مسلما عدم حضور در بازی‌های باشگاهی می‌تواند دلیل موجهی برای عدم حضور چشمی در لیست ویلموتس باشد اما در همین لیست بازیکنانی مثل امید ابراهیمی و کنعانی‌زادگان در حالی به تیم ملی دعوت شده‌اند که هنوز یک دقیقه هم در رقابت‌های باشگاهی بازی نکرده‌اند.

 

 مهرداد محمدی: مهرداد محمدی دیگر بازیکنی است که می‌توانست در لیست جدید تیم ملی حضور داشته باشد. محمدی که این فصل از باشگاه سپاهان راهی آوس پرتغال شده و در سه بازی اول این تیم در لیگ برتر پرتغال دو گل به ثمر رسانده و یک پاس گل هم داده، در لیست جدید تیم ملی جایی ندارد.

 

 سعید عزت‌اللهی: سعید عزت‌اللهی پسر محبوب کی‌روش دیگر غایب تیم ملی است. عزت‌اللهی، هافبک تیم ملی که اخیرا از تیم روستوف به یوپن بلژیک رفته برای بازی با هنگ‌کنگ جایی در تفکرات ویلموتس نداشته است. بازیکن محبوب کارلوس کی‌روش در یک ماه اخیر عملکرد قابل قبولی در تیم باشگاهی خود نداشته و همین مسئله می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای عدم حضور او در لیست ویلموتس باشد.

 

 سامان قدوس: قدوس به تازگی با رای فیفا چهار ماه از انجام فعالیت‌های فوتبالی محروم شد. این رای در پی شکایت باشگاه هوئسکا اسپانیا به فیفا صادر شده است. باشگاه هوئسکا سال گذشته با باشگاه اوسترشوندس سوئد برای انتقال سامان قدوس به توافق رسید اما سوئدی‌ها این بازیکن ایرانی را به تیم آمیان فرانسه فروختند. درنهایت فیفا این بازیکن را چهار ماه محروم کرد و این بازیکن باید مبلغ چهار میلیون یورو هم به باشگاه هوئسکا پرداخت کند. اولین تبعات این محرومیت به تیم ملی ایران سرایت کرد و مارک ویلموتس روی نام این بازیکن خط قرمز کشید هرچند که به قدوس برای اعتراض به رای صادره و تجدیدنظرخواهی سه هفته فرصت داده شده اما احتمالا او در چهار ماه آینده یکی از غایبان بزرگ تیم ملی خواهد بود.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.