2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
کدام بازیگران خواننده شدند

کدام بازیگران خواننده شدند

حامد بهداد بازیگری و خوانندگی را برای اولین بار به طور همزمان در فیلم سینمایی «آخر بازی»، در سال 79 تجربه کرد.

دوات آنلاین-ورود بازیگران به عرصه خوانندگی موضوعی است که مدتی است داغ شده است. در زیر فهرستی از 10 بازیگر را که وارد عرصه موسیقی و خوانندگی شده‌اند مرور می‌کنیم:

 

مهران مدیری

اسم مهران مدیری هر کجا باشد پر سر و صداست؛ اما اجرای او روی صحنه کنسرت، حاشیه‌های بیشتری را به همراه دارد. او اولین آلبومش، «از روی سادگی» را 19 سال پیش با موسیقی بزرگانی چون بابک بیات و فردین خلعتبری منتشر کرد. با وجود این، این آلبوم را می‌توان شکست خورده‌ترین پروژه حرفه‌ای مهران مدیری دانست. او همچنان به خوانندگی ادامه می‌دهد و در بین برنامه‌سازی، کارگردانی و بازیگری، کنسرت بازخوانی می‌گذارد و اصرار دارد تیتراژ سریال‌هایش را خودش بخواند؛ البته با استفاده از قطعه‌های فولکلور.

 

محمدرضا فروتن

سوپر استار سال‌های قبل سینمای ایران، دست کم در دنیای موسیقی جایی بین ستاره‌ها ندارد. شاید در نظر اول صدای خاص او باعث شود فکر کنید او خواننده خوبی هم خواهد بود، اما مرور سیر موسیقایی او از سال 92 تا همین لحظه که قطعه عجیب و پرحاشیه «اینستاگرام» را با اندیشه فولادوند و آهنگ سازی کارن همایونفر منتشر کرد، نشان می‌دهد او برای خوانندگی به تمرین‌های بیشتری نیاز دارد. عجیب این که او بعد از انتقادهای فراوان، هنوز اصرار دارد بخواند و قطعه «هیهات» را هم منتشر کرده است.

 

اشکان خطیبی

اجرا، بازیگری، کارگردانی، ترجمه و در آخر هم خوانندگی؛ این‌ها همه حرفه‌هایی‌ است که اشکان خطیبی آن‌ها را تجربه کرده است. او خوانندگی را از سال 91 ، با گروه «ترافیک» و به سرپرستی خودش آغاز کرد و آن را با تیتراژ برنامه «سین مانند سریال» و قطعه‌‌های دیگری برای تیتراژ یا تک آهنگ، ادامه داد. البته خطیبی به فاز جدیدی از خوانندگی، یعنی کنسرت ترانه‌های خاطره‌انگیز لاتین هم ورود کرد. اجرایی که با واکنش‌های زیادی رو‌به‌رو شد و از قضا، اغلب واکنش‌های منفی به صدا و نوع خوانندگی او در این کنسرت بود.

 

کامران تفتی

می‌توان گفت کامران تفتی سر از همه جا در آورده است. بازیگری، اجرا و خوانندگی. او که به تازگی با برنامه «وقتشه» روی آنتن شبکه نسیم بود، اولین آلبوم خود را در سال 92، به همراه کیارش حسن زاده، با نام «مکث با تو» منتشر کرد و به طور همزمان با انتشار تک آهنگ‌هایی، به فعالیت خود در موسیقی ادامه داد. «تا صبح تموم می‌شیم» نام آخرین قطعه اوست که دهم شهریور ماه منتشر شد و البته حرف تازه‌ای برای گفتن نداشت.

 

محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی را قبل از بازیگر، باید صداپیشه دانست. صداپیشه‌ای که به واسطه توانایی بالای حنجره خود، نتوانست در برابر وسوسه خوانندگی کوتاه بیاید و بعد از انتشار چند قطعه، هفته گذشته آلبوم خود را با نام عجیب «به من فرار کن» منتشر کرد. او به سراغ سبک خاصی در موسیقی رفته است اما از آن جا که به خوبی از پس تقلید صدا برمی‌آید، گاهی گمان می‌کنید صدای او شبیه چاوشی‌ است و گاهی از آن دور.  در واقع، او هنوز نتوانسته است برای خودش صدای مولف خلق کند.

 

احسان کرمی

احسان کرمی، بعد از نیما رییسی، دومین مجری-بازیگری است که با گروه «نوشه»، به سرپرستی نیوشا بریمانی روی صحنه رفته است. او سال 95 روی صحنه حاضر شد و بار دیگر در اسفند ماه سال 97، این تجربه را تکرار کرد. نکته این جاست که او بارها با استفاده از تریبون برنامه پربیننده «خندوانه»، وجه دیگر خود، یعنی خوانندگی را هم به نمایش گذاشته و خودش را به عنوان «خواننده» نیز در میان عموم مردم مطرح کرده است. بازخوانی «بهار دلکش» در جشن خانه سینما یکی دیگر از امتیازات عجیبی بود که کرمی از آن بهره‌مند شد.

 

امین حیایی

کارنامه هنری امین حیایی را می‌توان به چند دوره پرافت‌وخیز تقسیم کرد. شاید باورتان نشود اما امین حیایی در میان بازیگری و داوری برنامه عصر جدید، تجربه «خوانندگی» را هم از سر گذرانده است. او آلبومی به نام «بوی بهشت» و «با نام باران» هم دارد که آن را با همراهی گروه کویر، در سال 85 منتشر کرد. امین حیایی شاید بتواند در نقش‌های مختلف خوب بازی کند و در داوری هم نظرات متفاوتی ارائه بدهد اما باید گفت در خوانندگی موفق عمل نکرده است حتی وقتی تیتراژ ویژه برنامه سال تحویل 97 را به او سپردند.

 

نیما رییسی

اغلب صدای نیما رییسی را به واسطه دوبله‌های متعدد می‌شناسیم. سابقه خوانندگی او به صحنه تئاتر برمی‌گردد. او طی چند سال گذشته، قطعه‌هایی در ژانرهای مختلف منتشر کرده است، کنسرت قطعه‌های نوستالژیک می‌گذارد و قطعه‌هایی مانند مهتاب، ماهیگیر و... را اجرا می‌کند؛ بدون این که با هیچ نقد جدی مواجه شود.

البته او پیش از این، یک بار دیگر، در شهریور سال 94، با گروه «نوشه» به بازخوانی این قطعه‌ها پرداخته بود.

 

محمدرضا گلزار

به احتمال زیاد چهره گلزار در میان نوازنده‌های گروه آریان و دهه 70، خاطرتان باشد. گلزار خوانندگی را در سال 79  و با فیلم سینمایی «سام و نرگس» شروع کرد و بعد از یک وقفه طولانی، دهه 90، به موسیقی و خوانندگی بازگشت.

فالش‌خوانی او در کنسرت اخیرش، باعث انتقادهای زیادی به او شد؛ اما گلزار دوست ندارد به این زودی‌ها میدان سوپراستاری را خالی کند و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و حتی به صورت دوصدایی، با خواننده‌های دیگر قطعه منتشر می‌کند.

 

حامد بهداد

حامد بهداد بازیگری و خوانندگی را برای اولین بار به طور همزمان در فیلم سینمایی «آخر بازی»، در سال 79 تجربه کرد. این تجربه، در نهایت، در بازیگری برای او نامزدی سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد را به همراه آورد؛ اما هیچ جایزه موسیقایی را برای او در پی نداشت. وی طی سال‌های گذشته، بارها خوانندگی را در قالب تیتراژخوانی یا تک خوانی امتحان کرده و به تازگی غزل «فاش می‌گویم» حافظ را خوانده است که باید بگوییم بد هم خوانده.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.