2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کدام فوتبالیست‌ها بازیگر شدند

کدام فوتبالیست‌ها بازیگر شدند

«نیما نکیسا»که سابقه بازی در جام جهانی 98 را هم دارد از جمله فوتبالیست‌هایی است که طبع خودش را در حوزه هنر بارها آزموده است.

دوات آنلاین-برخی از بازیکنان فوتبال تصور می‌کنند چون در زمین بازی خوب هستند، می‌توانند ستاره سینما هم باشند و معروفیت بیشتری برای خودشان دست و پا کنند. با فوتبالیست‌های ایرانی که بازیگری را تجربه کردند آشنا شوید.

 

استیلی، این مرد احساساتی

نام بازیکن‌های بزرگ فوتبال همیشه با صحنه‌های به یاد ماندنی که رقم زده و با دوربین‌ها ضبط شده‌اند در خاطرات یک ملت نقش می‌بندد. «حمید استیلی» را هم قطعا پیش از هر چیز با آن ضربه سر و گل به یاد ماندنی مقابل تیم ملی آمریکا در جام جهانی 98 به یاد می‌آوریم. دوربین چهره «حمید استیلی» را پس از گل ثبت کرده است در حالی که می‌گرید و به شکل کودکانه‌ای می‌دود. همه‌مان می‌دانستیم این یک بازی معمولی نیست و واقعی‌ترین ابراز احساسات فوتبالیست احساساتی کشورمان است اما استیلی سال 79 پا به عرصه بازیگری گذاشت و جلوی دوربین علی اکبر ثقفی رفت. این بازیکن اسبق فوتبال کشورمان در فیلم «فوتبالیست‌ها» نقش یک مددکار و عضو افتخاری سازمان بهزیستی را بازی کرد که خیلی ضعیف بود.

 

انصاریان، سرخابی بذله‌گو

«علی انصاریان» در دوره فوتبالی اش به دلیل رفتن از پرسپولیس به استقلال همواره تحت فشارهای شدیدی قرار داشت. انصاریان همزمان با فوتبال، بازیگری اش را نیز شروع کرد. او در سریال «زیر آسمان شهر» مهران غفوریان حاضر شد. سپس در قسمت‌هایی از سریال نقطه‌چین ظاهر شد که بازی‌اش مورد توجه هم قرار گرفت. شاید همین موضوع باعث شد که پایش به دنیای سینما باز شود. او در فیلم‌هایی همچون حس خوب زندگی، حکم تیر، شروع یک پایان، کلاف و پاداش سکوت هم نقش‌آفرینی کرد که البته هیچ‌کدام تجربه‌های چندان موفقی نبودند. انصاریان در چند سریال‌ تلویزیونی دیگر از جمله «کیمیا» و «چارخونه» هم بازی کرد و با بازی در سریال‌های نمایش خانگی «آسپرین» و «هدیه» این عرصه را هم تجربه کرد.

 

پژمان جمشیدی، مایه آبروی فوتبالی‌ها در بازیگری

اگر فردی علاقه‌مند به فوتبال نباشد و پژمان جمشیدی را به عنوان یکی از هافبک‌های محبوب پرسپولیس به یاد نیاورد، قطعا وی را به عنوان بازیگری موفق در سینما و تلویزیون می‌شناسد. جمشیدی که سال 90 به عنوان بازیگر مهمان در سریال «ساختمان پزشکان» نقش کوتاهی بازی کرد، با سریال «پژمان» در سال 92 به اوج شهرت و محبوبیت رسید، شهرتی که فیلم نامه خوب برادران قاسمخانی و کارگردانی سروش صحت در آن تاثیر زیادی داشت. جمشیدی بعد از این تجربه موفق چندین سریال و فیلم سینمایی کار کرد و به یکی از پول‌سازترین مردان سینمای ایران تبدیل شد. سریال «دیوار به دیوار یک و 2» و فیلم‌های سینمایی «آتش‌بس2، تگزاس، خوب بد جلف، ایده اصلی، پنجاه کیلو آلبالو، لونه زنبور، سوءتفاهم، ما همه با هم هستیم و ...» آثار شاخصی است که جمشیدی در آن‌ها بازی کرده است و همچنان هم می‌توان به دیدن آثار بهتر از او امیدوار بود. در ضمن او سال 96، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فجر برای حضور در فیلم «سوءتفاهم» شد.

 

نکیسا، فوتبال، موسیقی و سینما

«نیما نکیسا»که  سابقه بازی در جام جهانی 98 را هم دارد از جمله فوتبالیست‌هایی است که طبع خودش را در حوزه هنر بارها آزموده است. او در دوران فوتبالش همواره در تیم‌ملی نامش زیر سایه نام «احمدرضا عابدزاده» قرار گرفت و البته در یکی از حساس‌ترین بازی‌های تیم ملی مقابل یوگسلاوی به عنوان دروازه‌بان اصلی بازی کرده است. او پس از فوتبال، در عرصه خوانندگی، آلبوم و آهنگ های مختلفی بیرون داده است و البته در دنیای بازیگری هم در یک فیلم سینمایی ظاهر شده است. نکیسا در فیلم‌سینمایی کمدی «مامان بهروز منو زد» به کارگردانی «عباس مرادیان» نقش یک مربی فوتبال را بازی کرده است. این فیلم در ژانر کودک ساخته شده و نکیسا به همراه «حمید لولایی»، «رضا ناجی»، «فلور نظری» و ... به ایفای نقش پرداخته است.

 

نیکبخت، خوش‌پوش و جنجالی

 بعضی بازیکنان فوتبال چنان زندگی‌شان کم‌حاشیه است که کمتر خبری می‌شود از زندگی شخصی‌شان در رسانه‌ها پیدا کرد اما بعضی‌ها هم حسابی در صدر حواشی قرار دارند. «علیرضا نیکبخت واحدی» قطعا در دسته دوم قرار می‌گیرد .او در کنار حواشی زیادش، شبِ یکی از شهرآوردهای سرخابی در سریال «زیر آسمان شهر» به همراه انصاریان حاضر شد تا به شیوه مرسوم آن موقع فضای ملتهب هواداران را آرام کند. نیکبخت بعدها در یک فیلم سینمایی به نام «آوار» به کارگردانی «فرناز امینی» نقش اول را بازی کرد و در یک فیلم کوتاه به نام «مدلاسیون» هم جلوی دوربین رفت.

 

علی پروین، سلطانی که بازیگر نشد!

شاید جالب باشد بدانید سلطان علی پروین که حتی از مصاحبه هم فراری است و به راحتی مقابل دوربین قرار نمی‌گیرد، تجربه بازیگری دارد و سال 79 به همراه حمید استیلی و افشین پیروانی جلوی دوربین علی اکبر ثقفی قرار گرفت و نقش خودش را بازی کرد. البته این فیلم، تجربه‌ای بسیار ناموفق بود و شاید یکی از دلایلی که پروین از دوربین گریزان است، همین تجربه باشد!

 

احمدرضا عابدزاده، ناموفق در ازدواج غیابی

عابدزاده در سال 88 و در نظرسنجی برنامه نود عنوان محبوب‌ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران را کسب کرد و جزو معدود بازیکنان محبوب نزد استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌هاست، تجربه بازیگری هم دارد که البته در پروژه‌‌ای ناموفق بوده است. دروازه‌بان سابق پرسپولیس در سال 79 و در اوج محبوبیت در فیلم «ازدواج غیابی» به کارگردانی محسن وزیری بازی کرد اما توفیقی در دنیای سینما نداشت و دیگر هیچ‌گاه برای حضور در سینما تلاش نکرد.

 

خداداد، حماسه‌ساز درخشان ملبورن

«خداداد عزیزی» هم از جمله فوتبالیست‌هایی است که بعد از گل به یاد ماندنی‌اش به استرالیا همیشه زیر سایه این کار بزرگ خودش باقی مانده، چیزی که گاهی موجب اعتراض خودش هم شده است. عزیزی پس از نقش‌آفرینی جلوی دوربین‌های ملبورن و ثبت آن گل به یاد ماندنی در تلویزیون و سینما، هم چند باری به بازیگری و البته اجرا پرداخته است. خداداد در فیلم کمدی «خوابم می‌آد» ساخته رضا عطاران در سکانس کوتاهی بازی کرد. او بعدها در فیلم «اسنیف» ساخته «فرناز امینی» نقش کوتاهی ایفا کرد. در قامت مجری-کارشناس هم در تلویزیون حاضر شده است.

 

و چند فوتبالیست دیگر ...

بازیگری در بین فوتبالیست‌ها به همین فهرست محدود نمی‌شود و بازیگران دیگری هم بوده‌اند که افزون بر فوتبال وارد عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون شده‌اند. از «محراب شاهرخی» بازیکن دهه 40 و 50 تیم ملی و پرسپولیس گرفته که در یک فیلم سینمایی پیش از انقلاب بازی کرده است تا «جواد زرینچه» که فیلم «مثلث آبی» را در سال 78 بازی کرد. همچنین بازیگران دیگری همچون حمید درخشان، علی موسوی، خسرو حیدری، بهروز رهبری فرد و ... که بیشترشان در سریال پژمان به کارگردانی «سروش صحت» در نقش‌های خودشان کنار پژمان جمشیدی قرار گرفتند از دیگر افراد فوتبالیست-بازیگر هستند. به هر حال بازیگری سینما همواره وسوسه‌ای فراموش نشدنی برای فوتبالیست بوده است و البته خواهد بود.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.