2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طلاق به‌خاطر آشپزی نکردن همسر

طلاق به‌خاطر آشپزی نکردن همسر

در این یك سال كلی پول غذا دادم. هر بار مهمان داشتیم، باید از بیرون غذا می‌گرفتم یا كسی به خانه‌مان می‌آمد تا غذا درست كند. از همان روز اول هم به او گفتم روی این مساله حساس هستم.

دوات آنلاین-نادر بعد از یك سال زندگی مشترك به خاطر این‌كه همسرش آشپزی نمی‌كند، به دادگاه خانواده تهران رفت و درخواست جدایی داد. او كه یك سال تمام حتی یك بار هم آشپزی همسرش را ندیده بود، تصمیم گرفت به خاطر همین موضوع به زندگی مشتركش برای همیشه پایان دهد. نادر و همسرش هفته گذشته در مقابل قاضی دادگاه خانواده قرار گرفتند و دادخواست جدایی خود را ارائه كردند.

 

مرد جوان درباره ماجرای زندگی‌اش و علت این دادخواست به قاضی چنین گفت: یك سال است كه با نگار ازدواج كرده‌ام. ولی در این مدت حتی یك بار هم غذایی را كه همسرم درست كرده باشد، نخورده ام. یا بیرون غذا خوردیم یا مادر من یا مادر نگار برایمان غذا آورده اند. حتی وقت‌هایی هم كه هیچ غذایی در خانه نداشتیم باز هم نگار یك غذای ساده هم درست نكرد و هر بار به او گفتم حداقل تلاش كن آشپزی یاد بگیری فایده‌ای نداشت. همیشه می‌گوید آشپزی بلد نیست و به همین بهانه از زیر بار مسؤولیت شانه خالی می‌كند.

 

در این یك سال كلی پول غذا دادم. هر بار مهمان داشتیم، باید از بیرون غذا می‌گرفتم یا كسی به خانه‌مان می‌آمد تا غذا درست كند. از همان روز اول هم به او گفتم روی این مساله حساس هستم. ولی نگار به این موضوع اهمیت نمی‌دهد. بارها سر همین مساله با هم درگیر شدیم ولی فایده‌ای نداشت و نگار هیچ سعی و تلاشی برای آشپزی نكرد. یك سال است كه ازدواج كرده‌ام ولی تا به حال حتی یك بار هم دستپخت همسرم را نخورده‌ام. دیگر خسته شده‌ام. طاقت ندارم. حسرت یك غذای گرم در خانه خودم به دلم مانده است. همیشه یا باید مهمان باشیم یا برویم از مادر من یا مادر همسرم غذا بگیریم یا از بیرون غذا تهیه كنیم. از بس غذای بیرون خورده‌ام خسته شدم. من ازدواج كرده‌ام، ولی مثل مجردها زندگی می‌كنم. همیشه باید به دنبال این باشم كه چه غذایی بخوریم یا شام و ناهار را از كجا تهیه كنیم.

 

جالب اینجاست كه نگار حتی تلاش هم برای غذا پختن نمی‌كند و حتی یك تخم‌مرغ ساده هم درست  نمی‌كند. من توقع زیادی ندارم فقط می‌خواهم زندگی‌ام روال عادی خودش را طی كند. من ازدواج كردم كه آسایش داشته باشم نه این‌كه هر روز جنگ و دعوا كنم. در ادامه همسر این مرد نیز به قاضی گفت: آقای قاضی من استعدادی در آشپزی ندارم. نادر هم از همان روز اول این را می‌دانست. ولی یك سال است كه زندگی‌مان را به جهنم تبدیل كرده و مرتب می‌خواهد برایش غذا درست كنم. نادر اگر تا این اندازه آشپزی برایش مهم است خب خودش غذا درست كند؛ چرا باید از من توقع داشته باشد كه غذا بپزم. من نمی‌توانم و هیچ‌وقت این كار را انجام نمی‌دهم. بارها سر این موضوع با او جر و بحث كردم، ولی نادر با لجبازی بر خواسته‌اش پافشاری می‌كند.

 

آنقدر كه هر شب با هم جنگ و دعوا داریم. این مساله‌ای نیست كه نتوانیم آن را بین خودمان حل كنیم. ولی نادر موضوع را بزرگ كرده و حتی به دیگران هم این مساله را گفته و آبروی مرا برده است. برای همین دیگر نمی‌خواهم در كنار این مرد زندگی كنم.

 

در پایان قاضی سعی كرد این زوج را از جدایی منصرف كند، ولی وقتی اصرار آنها را دید، رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موكول كرد.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
سُها 1400/09/19
نظر منو نذاشتید 😐
محدثه 1400/03/04
من از بچگی از آشپزی متنفر بودم . غذا میپزم ولی با نفرت . شوهرمم بی نهایت شکموعه . روز خواستگاری هم بهش گفتم . حتی گفتم مطلقا آشپزی نمیکنم . گفت اشکال نداره خودم میپزم . ولی الان حرف از ارامش و اینا میزنه . من مسئولیت پذیر ام . چون بقیه کارای خونه رو انجام میدم . ولی حرصم میگیره یبار که غذا نمیپزم اونم چون از سرکار برگشتم شروع میکنه به غر زدن که تو باید یادبگیری. از صبح غذا رو بپزی که بر میگردی خونه آماده باشه . بابا از آشپزی بیزارم . اینم اینجوری میکنه بیشتر حالم از غذا پختن بهم میخوره . حالا باز یه عده خانم کلا آشپزی رو دوست دارن پس خواهشا قضاوت نکنن .
نرگس 1400/02/28
منم دوساله استرس دارم آشپزی نکرده ام ولی خیلی دوست دارم آشپزی کنم واز شوهرم خجالت می کشم که تواین دو سال آشپزی نکرده ام
ناشناس 1398/09/04
با سلام من یه ازدواج ناموفق با خانمی داشتم که مشکل کندذهنی داشت و طلاق دادم. برای بار دوم با یه خانومی که یه پسر هم داشت ازدواج کردم و الان از ایشون یه بچه دارم. 3 ساله داریم زندگی می کنیم و تو این 3 سال کار من خرید غذا از بیرون و پختن غذا توسط خودم بوده, وقتی ام که اعتراض می کنم میگه اگه جات بده برو, متاسفانه ایشون منو فریب داد و تعریف زیادی از خانه داری خودش کرد, حالا من موندم و یه بچه 1 ساله, ایشون هم میگه همینه که هست. حالا آینده این بچه شده برام یه دغدغه. لطفا دوستان نظر بدین چه باید کرد. در ضمن این خانم از همون طیفی هستن که میگن نمی خوام غذا درست کنم. متاسفانه خانمی بی مسئولیت و خودخواه هستند.
ناشناس 1398/06/02
کجا نوشته وظیفه زنه اشپزی کنه خیلی براش مهم بودغذای خونه خودش اشپزی میکرد.نمیدونم همه جا نگاه قران میکنیم ودین که گفته زن حتی میتونه برای شیر دادن به بچه اش طلب پول کنه از همسرش و هیچ وظیفه ایی نداره.بقیه ربط داره به عشق .خیلی دوست داشت میفرستادش کلاس اشپزی
مهدی 1398/06/02
من الان خودم یه پسر ۳۳ ساله هستم و مجرد و کار هم میکنم خودم اشپزی میکنم چون پیش خانوادم نیستم که مادرم برایم غذا اماده کنه
ازی 1398/06/02
والا من بیصبرانه منتظرم صبح شه قرمه سبزی بذارم با سالاد شیرازی
ناشناس 1398/06/01
من خودم ی خانم هستم ولی حق رو میدم به آقاهه.زن باید عرضه داشته باشه به کارای خونه برسه نه اینکه صبح تا شب بخوره و بخوابه و پول شوهرشو حیف و میل کنه
یکتا 1398/06/01
این خانوم طفلکی خیلی زرنگ تشریف دارند که آشپزی نمیکنند بهعبارتی گربه رو دم حجله کشتند کلا یه سری من خودم کلا قهرو دعوامون سر همین شد که هر سری اقوام همسرم میومد بنده باید ۶کیلو برنجو دممیکردم ۴تا مرغ وبار میزاشتم آشپزی واسه خودمو همسرم که هیچ واسه یه ایل باید غذا درست میکردم تازه اونم باتایم خیلی کم خدااین زنو انشاآله نسیب قوم شوهر من کنه تاقدر عافیتو بدونه 😭😭😭😭😭🇫🇲
ناشناس 1398/06/01
خب یک سری زن ها هم لجباز هستن هم اینکه فکر میکنن بهتر از اون ها نیست هم فکر میکنن پرنسس وملکه هستن و هیچ خود گذشتگی ندارن اقا شوهرت بچسب بی عرضه نباش اشپزی عشقه بخدا ارامش میاره

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.