2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
ویلیام میمبلا ؛ کوچولوی شگفت‌انگیز تراکتورسازی

ویلیام میمبلا ؛ کوچولوی شگفت‌انگیز تراکتورسازی

او دیرتر از سایر بازیکنان به تیم اضافه شده و زمان می‌خواهد تا با آنها هماهنگ شود و البته با تاکتیک‌های مصطفی دنیزلی همخوانی پیدا کند.

دوات آنلاین-تراکتورسازی برای حضوری پرقدرت در لیگ برتر و کسب عنوان قهرمانی سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داده و چند ملی‌پوش و یکی، دو بازیکن خارجی نیز جذب کرده. از جمله بازیکنان خارجی که به عضویت تراکتورسازی در آمده، ویلیام جونیور میمبلا کاسرس است.

 

هافبک- مهاجمی تکنیکی از پرو که سال‌ها در لیگ این کشور بازی کرده و فوتبالش شبیه بازیکنان آمریکای‌جنوبی است.

 

میمبلا فوتبال حرفه‌ای خود را از یونیور سیتاریو آغاز کرد و وقتی فقط 19 سال داشت در لیگ برتر پرو به میدان رفت و در ترکیب این تیم مشهور بازی کرد.

 

اسپورت هوانکایو تیم بعدی میمبلا بود که او را به بازیکنی مطرح در لیگ پرو تبدیل کرد تا این بازیکن به باشگاه معروف اسپورتینگ کریستال برود و در لیگ آمریکای‌جنوبی نیز برای این تیم بازی کند.

 

آلیانزا لیما باشگاه دیگری است که میمبلا در لیگ پرو و ترکیب آن بازی کرده و گل‌هایی هم به ثمر رسانده.

 

بعد از درخشش در این تیم بود که باشگاه ناسیونال در لیگ پرتغال اقدام به جذب این هافبک-مهاجم پرویی کرد اما میمبلا دوران ناموفقی را در اروپا تجربه کرد و به همین دلیل تنها بعد از پایان یک فصل به پرو برگشت تا فوتبال خود را در آیاسوچو ادامه بدهد.

 

یونیون کومه‌رینو آخرین باشگاهی است که ویلیام میمبلا قبل از حضور در تراکتورسازی عضوش بوده و آمار ضعیفی هم از خود به ثبت نرسانده. میمبلا در این دو فصل روی هم 52 بار در ترکیب یونیون قرار گرفت و 16 گل به ثمر رساند.

 

آماری که باعث شد تا او مورد توجه مدیران تراکتورسازی قرار بگیرد و برای بازی در لیگ ایران با این تیم به توافق برسد.

 

درباره میمبلا اما چند نکته جالب وجود دارد. او در طول حدود 8 فصل، 185 بار در لیگ پرو بازی کرده و 42 گل به ثمر رسانده. آماری که برای یک هافبک- مهاجم که فصل قبل بیشتر یک بال راست بود، آمار ضعیفی محسوب نمی‌شود.

 

میمبلا به طور میانگین، هر 4 بازی یک گل زده و البته این را هم نباید نادیده گرفت که آمار گلزنی او در دو، سه فصل اخیر بهتر از ابتدای حضورش در لیگ پرو بوده است.

 

ویلیام میمبلا بیشتر از تعداد گل‌هایی که به ثمر رسانده، کارت زرد گرفته. آمار اخطارهای او در این 8 فصل، عدد 44 را نشان می‌دهد. این عدد البته در 3 فصل اخیر افزایش یافته، به طوری که در این مدت 23 کارت زرد و 2 کارت قرمز به نام او ثبت شده که نشان می‌دهد چه بازیکن خشنی است.

 

میمبلا با توجه به آماری که از خشونت و کارت‌های زرد و قرمز به جا گذاشته، این پتانسیل را دارد که در لیگ خشن ایران نیز از سوی داوران جریمه شود.

 

میمبلا برخلاف ادعای برخی از مدیران تراکتورسازی، هرگز به اردوی تیم ملی پرو دعوت نشده و حتی یک بازی نیز در این رده انجام نداده.

 

او به دلیل قد کوتاه – حدود 170 سانتیمتر- و وزن 68 کیلویی و البته تکنیک خوبی که دارد در پرو به مارادونا معروف است اما میمبلا این را می‌داند که برای موفقیت در لیگ ایران باید بدنی آماده‌تر داشته باشد تا پا به پای ستاره‌های لیگ بدرخشد.

 

موضوعی که با توجه به سبک بازی تیم‌های مصطفی دنیزلی و اعتقاد این مربی به بازی هجومی و تکنیک بازیکنان، آنچنان دور از دسترس این هافبک پرویی نخواهد بود.

 

میمبلا در ترافیک تراکتورسازی

ویلیام میمبلا در تمام پست‌های خط حمله توانایی بازی دارد. از بال راست و چپ گرفته تا هافبک پست مهاجم و همینطور در مواقع لزوم مهاجم هدف. او به همین دلیل راه آسانتری برای حضور در تراکیب تراکتورسازی دارد اما باید با برخی ستاره‌های این تیم رقابت شانه به شانه‌ای انجام بدهد.

 

برای بازی در کناره‌ها، یوکیتا سوگیتا، اشکان دژاگه و مهدی تیکدری می‌توانند رقبای جدی میمبلا باشند. یا برای بازی پشت سر تک‌مهاجم، هم رضا شکاری حضور دارد و هم مسعود شجاعی و گاهی اوقات هم اشکان دژاگه. میمبلا که فصل قبل و در ترکیب یونیون کومه‌رینو بیشتر در سمت راست خط میانی و هجومی بازی کرده، شاید در این پست به میدان برود. آن وقت اشکان دژاگه می‌تواند آزادی عمل بیشتری پیدا کند و به عنوان بازیکن آزاد به تمام نقاط زمین سرک بکشد و برای مهاجم نوک موقعیت بسازد. میمبلا البته برای حضور در ترکیب تراکتورسازی، فعلاً باید تمرینات بیشتری را پشت سر بگذارد.

 

او دیرتر از سایر بازیکنان به تیم اضافه شده و زمان می‌خواهد تا با آنها هماهنگ شود و البته با تاکتیک‌های مصطفی دنیزلی همخوانی پیدا کند. موضوع مهم اما علاقه هواداران تراکتورسازی و البته دنیزلی به بازیکنان تکنیکی است. میمبلا این حسن را دارد و بعید نیست مثل سوگیتا خیلی زود در دل هواداران پرشور تبریزی جا باز کند و به بازیکنی محبوب در ترکیب این تیم تبدیل شود.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
تراکتور اذربایجان 1398/05/29
تراکتور یا تراکتور سازی؟؟چرا مقاومت میکنید؟

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.