2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
راهنمایی‌های کلیدی برای دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک

راهنمایی‌های کلیدی برای دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک

استفاده از چراغ‌های سقفی مانند لوستر با جزئیاتی كه دارند، ارتفاع سقف را بیشتر كرده و خانه را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

دوات آنلاین-این روزها خانه‌ها نسبت به سال‌های قبل كوچك‌تر شده‌اند و به اصطلاح آب رفتند. گاهی با خانه‌های چند‌متری مواجه هستیم كه یك نفر هم به سختی در آن زندگی می‌كند! اما با ایجاد كوچك‌ترین تغییری، یك فضای كوچك جای خودش را به فضایی بزرگ‌تر می‌دهد و چشم دامنه گسترده‌تری را درك می‌كند. بنابراین برای بزرگ‌تر كردن اتاق یا خانه محل زندگی‌تان این راهكارها را به خاطر داشته باشید.

 

با رنگ‌های خیلی روشن یا خیلی تیره به خانه عمق دهید

سایه‌های بینابینی اتاق‌ها را كوچك‌تر می‌كنند، اما زمانی كه از رنگ سفید روشن و رنگ‌های بسیار تیره استفاده می‌شود، تضادی ایجاد می‌كنید كه به فضا عمق داده و در نتیجه فضا را بزرگ‌تر می‌كند.

 

از وسایل چندكاربری و ابزارهایی برای جاسازی وسایل اضافی استفاده كنید

اگر وسایل زیادی در خانه دارید، آنها را در گوشه و كنار خانه نگذارید بلكه سعی كنید آنها را در فضاهای مخفی خانه یا در سبدها یا كشوهایی قرار دهید تا خانه از شلوغی و به‌هم‌ریختگی خارج شده و بزرگ‌تر جلوه كند.

 

از پرده‌های بلند استفاده كنید

اگر می‌خواهید سقف خانه بلندتر دیده شود و در نتیجه خانه‌تان بزرگ‌تر جلوه كند، از پرده‌های بلندی استفاده كنید كه تمام‌قد بوده و از سقف تا كف امتداد داده باشد.

 

از وسایل تزئینی بزرگ‌تر استفاده كنید

بسیاری از وسایل تزئینی كه در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند كوچك و درشت بوده و همین باعث می‌شود خانه كوچك‌تر دیده شود اما اگر از وسایل بزرگ‌تر استفاده كنید، خانه بزرگ‌تر جلوه می‌كند. سعی كنید موقع چیدمان وسایل تزئینی روی میز، دراور، میزها و كشوهای كنار تخت‌خواب و میز ناهارخوری از خطوط و تقارن‌های مثلثی و در نهایت از سه تا پنج وسیله تزئینی استفاده كنید. از شلوغی بیش از حد خودداری كنید، چرا كه ابعاد خانه را كوچك‌تر می‌كند. همچنین استفاده از اسباب و اثاثیه بزرگ در منزل هم به بزرگ‌تر شدن خانه كمك می‌كند.

 

از تابلوهای بزرگ استفاده كنید

اگر اتاق كوچكی دارید، تابلوهای بزرگ‌تر روی دیوار بیاویزید و آنها را جایگزین تابلوها و وسایل بزرگ‌تر كنید. اما اگر به آویختن تابلوها و وسایل تزئینی كوچك روی دیوار علاقه دارید، این كار را به یك دیوار محدود كنید.

 

از نورهای كمی در اطراف اتاق استفاده كنید

به جای این كه تمام سقف خانه را با نور تزئین كنید، از لامپ‌های نورانی محدودی در اطراف اتاق استفاده كنید. استفاده از چند منبع نورانی در اتاق فضا را بازتر و بزرگ‌تر می‌كند. این مساله به ویژه در اتاق‌هایی كه از نور طبیعی برخوردارند تا حد زیادی به بزرگ‌تر جلوه كردن اتاق كمك می‌كند.

 

از مبلمان و وسایل پایه‌دار استفاده كنید

صندلی، مبل و حتی تختخواب‌هایی كه پایه‌دار هستند، حالتی را ایجاد می‌كند كه گویی فضای بیشتری در اتاق حاكم است. اما از طرف دیگر، وسایلی كه پایه یك‌تكه داشته و پارچه مبلی تا سطح زمین كشیده شده است، با ایجاد فضایی جعبه‌مانند در اطراف خود فضا را كوچك‌تر می‌كند.

 

آینه‌ها را در دیوارهای تاریك نصب كنید

آینه‌ها را همیشه روی دیوارهای تاریكی كه در معرض نور نیستند، نصب كنید. با انعكاس نور روی آینه فضای اطراف بزرگ‌تر دیده می‌شود.

 

از لوستر در سقف استفاده كنید

استفاده از چراغ‌های سقفی مانند لوستر با جزئیاتی كه دارند، ارتفاع سقف را بیشتر كرده و خانه را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

 

منبع: blesserhouse

ترجمه: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.