2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
سپهر حیدری: به کالدرون اعتماد کنید، پرسپولیس همچنان مدعی قهرمانی است

سپهر حیدری: به کالدرون اعتماد کنید، پرسپولیس همچنان مدعی قهرمانی است

چون کادرفنی پرسپولیس یک مقدار دیرتر انتخاب و جذب شد و با توجه به حواشی به وجود آمده در فصل نقل و انتقالات، من فکر می‌کنم این تأخیر به پرسپولیس کمک کرد.

دوات آنلاین-پیشکسوت پرسپولیس در عین جوانی کاملاً پخته صحبت می‌کند. سپهر حیدری که هواداران از او خاطره بسیار خوبی دارند به آینده پرسپولیس با کالدرون هم امیدوار است. او انتظار دارد که هواداران از روز اول مثل همیشه حمایت کنند تا حاشیه‌ای به تیم وارد نشود.

 

 *بالاخره زمان شروع لیگ اعلام شد، به نظر شما این تعویق بیست و چند روزه به نفع پرسپولیس بوده یا نه؟

 به نظرم این تاخیر به همه تیم‌ها ضربه می‌زند اما چون کادرفنی پرسپولیس یک مقدار دیرتر انتخاب و جذب شد و با توجه به حواشی به وجود آمده در فصل نقل و انتقالات، من فکر می‌کنم این تأخیر به پرسپولیس کمک کرد. هر چند که همین الآن زمان شروع لیگ از آن چیزی که فکر می‌کردیم گذشته است.

 *بعد از جدایی برانکو قضاوت‌های متعددی در مورد آینده پرسپولیس با کالدرون مطرح شد. شما این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 قضاوت در مورد کالدرون زود است و اصلاً درست نیست. برانکو در پرسپولیس فوق‌العاده کار کرد و به عنوان یک مربی حرفه‌ای تصمیم گرفت از این تیم جدا شود اما مهم نام پرسپولیس است که از همه اینها بزرگ‌تر است. من فکر می‌کنم مطرح شدن این حرف‌ها هم روحیه کالدرون و هم روحیه بازیکنان را تضعیف می‌کند اما اگر نظر واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم باید بگویم حفظ نفرات اصلی پرسپولیس و اضافه شدن فرشاد احمدزاده و وحید امیری که از قبل کاملاً با تیم هماهنگ بودند کار را برای کالدرون راحت می‌کند چون این تیم طی چند سال اخیر ثبات داشته و جدا از زحماتی که برانکو برای تیم کشید یکی از دلایل اصلی موفقیت پرسپولیس در سال‌های اخیر همین مسأله بوده که البته حمایت هواداران را هم داشته و به اعتقاد من همین الآن هم پرسپولیس شانس اول قهرمانی است. به همین دلیل قضاوت در مورد کالدرون را بی‌انصافی می‌دانم.

 *یکی از بازیکنانی که به این تیم اضافه شد کنعانی‌زادگان بود. به هر حال از میان او، سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده یک نفر باید نیمکت‌نشین باشد. آیا او انتخاب خوبی بود؟

 به اعتقاد من پرسپولیس با جذب کنعانی‌زادگان بهترین کار را انجام داد چون با وجود فشردگی مسابقات و تعدد آن، احتمال مصدومیت برای سیدجلال وجود دارد و از آنجا که شجاع خلیل‌زاده پتانسیل بالایی برای محرومیت دارد حضور یک دفاع وسط خوب می‌تواند خیال هواداران را راحت کند. البته من بارها با شجاع صحبت کردم و به او گفتم که باید در برخی رفتارهایش درون زمین تجدید نظر کند. شجاع همین امروز می‌تواند بازیکن ثابت تیم ملی باشد و حیف است که به خاطر اعتراض‌هایش دچار محرومیت شود. ضمن اینکه فراموش نکنیم برای مربی خارجی فرقی نمی‌کند. او هر بازیکنی که آماده باشد را در ترکیب اصلی قرار می‌دهد.

 *اینکه دربی هفته چهارم افتاده، خوب است یا نه؟

 شاید اگر هفته ششم یا هفتم بود بهتر بود چون تیم‌ها بیشتر هماهنگ می‌شدند اما همین مساله به نظر من در شرایط فعلی برای پرسپولیس بهتر است و در واقع به نفع آنهاست چون پرسپولیس همین الآن از استقلال هماهنگ‌تر است. ضمن اینکه هر 2 تیم بازی‌های تدارکاتی زیادی داشتند و 3 هفته اول لیگ می‌تواند به هماهنگ‌تر شدن آنها کمک کند.

 *خیلی‌ها قرعه پرسپولیس را سخت می‌دانند.

 ببینید در لیگ برتر بازی با هیچ تیمی آسان نیست. البته اینکه پرسپولیس در 6 هفته اول باید با تیم‌های مدعی بازی کند تا حدودی سخت است اما تیمی که با اندیشه قهرمانی وارد لیگ می‌شود برایش تیم‌های بالا و پایین جدول فرقی نمی‌کند. این را هم فراموش نکنیم که از الآن جایی ننوشتند کدام تیم‌ها مدعی هستند. یادمان نرفته در همین چند سال گذشته سپاهان و پدیده را در میانه‌های جدول و پایین‌تر از آن هم دیده‌ایم.

 *همه می‌دانیم پرسپولیس به یک مهاجم نیاز دارد و بعد از حضور بودیمیر، حساسیت‌های زیادی برای انتخاب مهاجم جدید خارجی به وجود آمده. این مهاجم قرار است طی امروز و فردا به تهران بیاید. به نظر شما مهاجمی که پیراهن پرسپولیس را به تن خواهد کرد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 ببینید من به هیچ وجه نمی‌خواهم سیستم بازی پرسپولیس را با بارسلونا شبیه‌سازی کنم. بارسلونا تقریباً سیستم 4-6 بازی می‌کند یعنی در واقع مهاجم نوک ندارد. البته پرسپولیس در طی این یکی دو سال اخیر با زوج علیپور با بودیمیر، منشا یا نعمتی به زمین می‌رفت اما چیزی که من می‌خواهم بگویم این است که پرسپولیس تیمی نیست که اصرار و علاقه‌ای به ارسال از کناره‌ها و پاس‌های بلند داشته باشد. پرسپولیس مهاجمی نمی‌خواهد که بازی را آرام کند. متأسفانه سبک بازی بودیمیر به پرسپولیس نمی‌خورد. سیستم بازی پرسپولیس روی زمین و مبتنی بر حرکات سرعتی است اما بودیمیر این ویژگی را نداشت.

 *جدایی سروش حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشت.

 باید به نظر مربی احترام گذاشت. به هر حال یکسری از بازیکنان باید جدا می‌شدند. همه آنهایی که رفتند هم برای پرسپولیس زحمت کشیدند. نظر شخصی من این بود که سروش می‌توانست به پرسپولیس کمک کند.

 برخی پیشکسوتان انتقادهای زیادی در مورد کادر فعلی پرسپولیس دارند. فکر نمی‌کنید این مسأله می‌تواند به تیم آسیب بزند؟

 من هر از گاهی با این عزیزان تمرین می‌کنم و می‌دانم هیچ‌کدام‌شان نیت بدی ندارند و قطعاً از ته دل دوست ندارند پرسپولیس زمین بخورد. حالا ممکن است یکی دو تا از آنها لحن و بیانشان یک مقدار تند باشد.

*صحبتی مانده؟

 من می‌دانم که هواداران در ابتدای فصل نقل و انتقالات خیلی حرص خوردند و اذیت شدند اما شک نداشته باشند که این تیم همچنان مدعی قهرمانی است و همه ما از روز اول مسابقات در کنار این تیم خواهیم بود.

 

منبع: ایران ورزشی

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.