2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
عکس‌های غیراخلاقی‌ از من منتشر شد

عکس‌های غیراخلاقی‌ از من منتشر شد

گریه‌كنان از او خواهش‌كردم كاری‌كند تا خانواده، دوستان و دانشجویان آن تصاویر غیراخلاقی را با چهره من نبینند، اگر مادرم بویی از ماجرا می‌برد، حتما سكته می‌كرد.

دوات آنلاین-نگرانی پشت نگرانی، هشدار پشت هشدار، زِنهار پشت زنهار؛ پلیس فتا، هركاری كرد، به هر زبانی‌گفت، پرونده آسیب‌دیدگان را رو كرد تا دختران و زنان، خصوصا آنهایی‌كه پاتوق‌شان فضای مجازی است به‌ خود بیایند و عكس و تصویرشان را در شبكه‌های اجتماعی به اشتراك نگذارند. خیلی‌ها هشدارها را دیدند و شنیدند، اما ولع به اشتراك گذاشتن عكس در فضای سایبری به اعلام خطر چربید و منتشركنندگان تاوانش را با آبروریزی و حتی باج‌خواهی مجرمان پس دادند.

آرزو یكی از دخترانی است كه با غرق شدن در فضای مجازی، چوب حراج به آبروی خود و خانواده‌اش زد. همه آرزویش ورود به دانشگاه بود. قبول‌كه شد، پدر و مادرش با اعتمادی كه به او داشتند، اجازه دادند در دانشگاه ثبت‌نام‌كند. از همان روزی كه آرزو وارد دانشگاه شد، با خودش قرار گذاشت كاری نكند كه حیثیت خود و خانواده‌اش زیر سوال برود. او گفت: «برای همین تنها با چند همكلاسی دختر كه به آنها اعتماد كامل داشتم، هم‌اتاقی شدم و روابطم را با سایر دانشجویان به‌خصوص پسرها به‌شدت محدود كردم تا حاشیه‌ای برایم ایجاد نشود.»

اما قول و قرارهای آرزو با خودش خیلی جاندار نبود و با خرید گوشی تلفن همراه هوشمند، خط قرمزهایش هم كمرنگ شد. او ادامه داد: «شنیده بودم حضور دائم و بدون كنترل در فضای مجازی مشكل‌زا ست، اما تا به خودم بیایم، متوجه شدم تمام ارتباطاتم با دوستان و خانواده‌ام با استفاده از تلفن همراه و شبكه‌های مجازی است و در محیط مجازی غرق شده‌ام. یك روز كه از خواب بیدار شدم و می‌خواستم به دانشگاه بروم، فرد ناشناسی درتلگرام برایم پیامی فرستاد. توجهی نكردم و به دانشگاه رفتم. بعدازظهر كه به خانه برگشتم، گوشی‌ام را روشن كردم و متوجه شدم عكس پروفایل فرستنده پیام، همان تصویر خصوصی من است. وقتی محتوای آن را باز كردم، دنیا روی سرم آوار شد. تمام عكس‌هایم به همراه محتوایی غیراخلاقی، داخل پروفایل آن آی‌دی ناشناس بود. از شدت ناراحتی گریه كردم و همكلاسی‌ام نیز متوجه این مشكل شد. به‌حدی بهت‌زده بود كه نمی‌دانست چه بلایی سرم آمده است. موضوع آن‌قدر حیاتی بود كه كلاس درسم را رها كردم و خودم را به پلیس فتا رسانده و موضوع را برای افسر سایبری تعریف كردم. گریه‌كنان از او خواهش‌كردم كاری‌كند تا خانواده، دوستان و دانشجویان آن تصاویر غیراخلاقی را با چهره من نبینند، اگر مادرم بویی از ماجرا می‌برد، حتما سكته می‌كرد. كارشناس فتا پس از شنیدن صحبت‌هایم چند سوال از من پرسید و متوجه شدم مقصر اصلی خودم هستم. با این‌كه عامل انتشار عكس‌هایم به‌سرعت توسط قانون دستگیر شد، اما متاسفانه خیلی‌ها آنچه نباید می‌دیدند را دیدند.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.