2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
ساعت پخش و تکرار سریال بانوی سردار برگرفته از زندگی واقعی بی بی مریم + خلاصه داستان ،بازیگران و مکان های فیلمبرداری

ساعت پخش و تکرار سریال بانوی سردار برگرفته از زندگی واقعی بی بی مریم + خلاصه داستان ،بازیگران و مکان های فیلمبرداری

پانته‌آ سیروس بازیگر اصلی این سریال نقش بی‌بی مریم را ایفا می‌كند كه به دلیل توانمندی‌هایی كه در سواركاری و تیر اندازی داشته برای این نقش انتخاب شده است.

دوات آنلاین-سریال بانوی سردار به كارگردانی پرویز شیخ طادی سریال تاریخی است که مخاطبان زیادی را جلب می‌کند. این سریال قرار بود از شبكه یك پخش شود كه سرانجام به شبكه سه رسید.

 

سریال بانوی سردار شب ها حدود ساعت 8 و 30 دقیقه روی آنتن می رود و در ساعت‌های 1و20 دقیقه بامداد، 9و 30 دقیقه صبح و 14 بعدازظهر  روز بعد تکرار آن پخش می شود.

 

سریال بانوی سردار یكی از سریال‌های تاریخی و پر مکان و پربازیگر تلویزیون است كه فصل نخست آن به زندگی نخستین بانوی سردار ایرانی در مبارزه با استكبار انگلیس و حكومت مركزی رضاشاه می‌پردازد. از ویژگی‌های این سریال می‌توان به تربیت فرزندان دلیر و وطن‌پرست شیر علیمردان خان، ایجاد وحدت بین اقوام ترك‌تباران و لرتباران، تاثیرگذاری بی‌بی مریم بر قوم بختیاری واستقلال و اتكا به خود اشاره كرد كه در مضمون این سریال جاری است.

بانوی سردار مجموعه‌ای اقتباسی است كه نگارش و تحقیق آن دو سال به طول انجامید و درباره زندگی بی‌بی مریم ملقب به سردار مریم است كه عدل و عدالت را بین اقوام گسترش داد و دربین رعایا محبوبیت پیدا كرد و دست خان‌ها را كوتاه كرد. در این مجموعه قرار است برشی از شخصیت حماسی این بانو به تصویر درآید.

آنچنان كه گفته می‌شود گروه نویسندگان، نه‌تنها با استناد به یك منبع بلكه با رجوع به كتب مختلف و بهره بردن از تحقیقات میدانی به شناخت از این شخصیت رسیده‌اند و بخشی از زندگی او را با نگاه خود برای مخاطبان روایت می‌كنند البته ظاهرا پرداختن به زندگی بی‌بی ‌مریم بهانه‌ای است تا به وقایع تاریخی آن مقطع در باره این قوم پرداخته شود.

پانته‌آ سیروس بازیگر اصلی این سریال نقش بی‌بی مریم را ایفا می‌كند كه به دلیل توانمندی‌هایی كه در سواركاری و تیر اندازی داشته برای این نقش انتخاب شده است.

در كنار او حبیب دهقان‌نسب، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، مهدی میامی، فرزین محدث، محمد فیلی، كاظم هژیرآزاد، صدرالدین حجازی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا مهران، مرتضی زارع، سعیده عرب، علیرضا جاویدفر، بهشاد چنگیزی، سیاوش درخشی، شاپور كلهر، پارسا قربانی، مجید كریمی، علیرضا دیلمی، فاطمه شكری، عسل قرایی هم در این سریال ایفای نقش می‌كنند. ضمن این‌كه سینا سرلك نیز خواننده تیتراژ این سریال است.

پیش از این پرویز شیخ‌طادی كارگردان این مجموعه در گفت‌وگویی پیرامون این سریال توضیح داده بود كه این سریال، یادآور و الهام گرفته از زندگی زنان مبارزی است كه نقش تاثیرگذاری در تاریخ داشتند و نكته مهم‌تر آن این است كه فعالیت‌های اجتماعی و رزمی آنها هیچ‌گاه مانع از رسیدگی به خانواده و زندگی شخصی‌شان نشد. تمام تلاش ما در این مجموعه این بود كه رشادت‌های آنها را به تصویر بكشیم و نقش تأثیرگذار زنان در فعالیت‌های اجتماعی را مطرح كنیم در حالی كه چیزی از زن و مادر بودنشان كم نمی‌شود و مبارزان موثری در فضای اجتماعی دوران خودشان بودند.

پیش‌تولید این مجموعه حدودا دو ماه به طول انجامیده، از اواخر آذر دو سال قبل آغاز و تا نیمه بهمن ادامه داشته است و پس از گذراندن این مراحل، 18 بهمن96 تصویربرداری آغاز شد.

این داستان‌های تاریخی برگرفته از زندگی افراد بسیاری همچون مادر كریم‌خان زند، تاریخ مربوط به اواخر دوران احمدشاه، بی‌بی مریم سردار بختیاری و ... است و به زندگی نخستین بانوی سردار ایرانی در مبارزه با استكبار انگلیس و حكومت مركزی رضاشاه می‌پردازد.

سعید مرادی تهیه‌كننده سریال نیز در گفت‌وگویی درباره انتخاب بازیگر نقش اصلی سریال بیان كرده بود كه به دنبال بازیگری بودیم تا توانایی تیراندازی و سواركاری را نیز داشته باشد كه پانته‌آ سیروس این قابلیت را داشت و برای این نقش انتخاب شد. از ‌مکان‌های فیلمبرداری این سریال می‌توان به ارتفاعات پردیس و پلور مازندران، زرنان شهریار، شهرك دفاع مقدس و یكی از لوكیشن‌های فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» اشاره كرد.

این سریال بیش از 60، 70 مكان فیلمبرداری دارد. مكان اصلی منطقه زرنان شهریار بوده كه قلعه بی‌بی‌مریم است. مكان‌های دیگر در تهران، اطراف آن و مازندران چون پردیس،‌ كلور، واصفجان، شهرك غزالی، شهرك دفاع مقدس و مكان سریال مختارنامه نیز استفاده شده است. در برخی مكان‌ها دكورهای تازه‌ای ساخته شده و در بخش‌های دیگری دكورهای موجود ترمیم و به آنها افزوده شده است. پر مكان بودن مجموعه به دلیل ماهیت كار و به خاطر جغرافیایی است كه در آن زمان بختیاری‌ها در آن زندگی می‌كردند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1399/11/01
به نظر من باید یه سریال در مورد شیر علی مردان هم می ساختن
ناشناس 1399/09/08
روحش شاد اینو بهش میگن بانو ای کاش در مورد همچو مادرانی بیشتر از این فیلم ها پخش میشد چون که ما بانوی قهرمان خیلی داریم اما کار بی بی آدمو به وجه میاره
ناشناس 1398/06/11
سریال زیبا واموزنده ای واقعن قابل ستایش همچنین زنی
هویدا 1398/06/10
اتحاد و غیرت بختیاریست که ستودنیست.همیشه از اتحاد بختیاریا وحشت داشتن. همیشه سعی داشتن بین 4 لنگ و 7 لنگ اختلاف بندازن.چقده سعی کردن بختیاری رو تضعیف کنن.رضا پشاه یجانشینشون کرد اسلحه ازشون گرفت.حتی مجبور شدن سهام شرکت نفت خودشون رو بفروشن. واقعا اگر بختیاری قدرت میگرفت ایران ما خیلی پیشرفت میکرد.
ابولفضل 1398/06/10
واقعا بانوی سردار بهترین فیلم های سینمایی بود
ناشناس 1398/06/10
بختیاری همیشه بدون هیچ چشم داشتی محافظ وطن بوده ان و همیشه با بیگانه از جمله روس و انگلیس و فرانسه و پرتغال و حتی مغول وارد جنگ شدن برای حفظ ناموس ایرانی و خاک وطن
ناشناس 1398/06/08
بسیار زیبا بود واقعا قابل ستایش است بختیاری ها واقعا مردم قابل احترامی هستن
وحید 1398/06/07
بسیارعالی واقعاحیف که سریالهای کمی درمورد تاریخ پخش میشه
هموطن 1398/06/05
این سریال واقعا بینظریه ، واقعا حیفه که انقدر کوتاه ساخته شده، بی صبرانه منتظر خبر ساخت فصل های آتی هستیم. به عنوان ایرانی به همچین قهرمانی افتخار میکنم
ناشناس 1398/06/05
ساعت پخشش اگر بتنطیم ب نامهای شبکه1باشه بهتره چون زود ودیر نشون دادنش زمان موفقیت در دیدن رو کم خواهد کرد،

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.