2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
اثر انگشت دزد حرفه‌ای در صحنه قتل مرد مسن

اثر انگشت دزد حرفه‌ای در صحنه قتل مرد مسن

متهم:یك روز وارد خانه ای شدیم که در ورودی ساختمان خراب بود، شروع به جمع کردن وسایل قیمتی کردیم. وقتی وارد اتاق خواب شدم، با صحنه عجیبی روبه رو شدیم، پیرمردی با صورت خونین روی تخت خوابیده بود...

دوات آنلاین-اثر انگشت به جامانده از دزد حرفه ای خانه ها، پای او و دوستانش را به پرونده قتل پیرمرد باز کرد.

متهمان ادعا میکنند، وقتی برای سرقت وارد خانه پیرمرد شده بودند، با جسدش روبه رو شدند.

به گزارش جام جم، چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی تهران شکایتی مطرح کرد مبنی براینکه زمانی که همراه اعضای خانواده اش از سفر به خانه شان در شمال تهران بازگشتند متوجه تخریب قفل در آپارتمان و به هم ریختگی آنجا و سرقت پول، دلار و طلا به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان شد.

پرونده ای در این باره تشکیل و تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارقان آغاز شد. در حالی که ماموران در جست وجوی سارقان این خانه و کشف اموال دزدی بودند افراد دیگری که ساکن محله های شمال تهران بودند نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت هایی را مطرح کردند که نشان می داد، خانه های این افراد که برخی ویلایی و برخی آپارتمان بوده نیز مورد دستبرد قرار گرفته است.

زمانی که ماموران محل های سرقت را مورد بررسی قرار دادند، متوجه شدند شیوه همه سرقت ها یکی بوده و سارقان شبانه از طریق تراس یا تخریب پنجره وارد خانه آنها شده و به سرقت دست زده اند.

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا اینکه چند هفته پیش دو نفر از شاکیان با حضور در پلیس آگاهی، اطلاعات جدیدی را در اختیار ماموران قرار دادند که نشان می داد برخی از اموال قیمتی و طلاهایی را که از خانه هایشان سرقت شده دیده اند که در یك حراجی اینترنتی در اینستاگرام در حال فروش است.

با کشف این سرنخ، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. ماموران در جریان تحقیقات توانستند مسؤول حراج اینترنتی را شناسایی و بازداشت کنند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و ابتدا مدعی بود که این اموال را امانتی از دوستانش گرفته و برای اینکه پولی از این راه به دست آورد تصمیم به فروش اموال از طریق حراجی اینترنتی گرفته و نمی دانسته که اموال سرقتی است.

با توجه به اظهارات ضد و نقیض این متهم ماموران درباره سوابق کیفری وی تحقیق کردند که معلوم شد او یك دزد سابقه دار است که چند بار به اتهام سرقت خانه ها دستگیر شده است.

همزمان با فاش شدن این ماجرا او به همدستی در سرقت های سریالی خانه ها اعتراف کرد. در جریان تحقیقات رد دو دزد سابقه دار دیگر در این پرونده به دست آمد.

این دو نفر نیز بازجویی شدند و اعتراف کردند که از یك سال پیش به خانه های مردم در شمال پایتخت دستبرد می زنند. در حالی که تحقیقات از متهمان سابقه دار در این پرونده ادامه داشت ماموران به سرنخ هایی جدیدی دست یافتند که نشان می داد اثر انگشت یکی از این سارقان به نام شهروز در خانه ویلایی در شمال تهران کشف شده بود.

زمستان سال گذشته مرد سالخورده ای به طور مشکوکی در این خانه فوت شده و به نظر می رسید به قتل رسیده باشد. بنابراین ماموران به تحقیق از شهروز ادامه دادند و او مدعی بود که پیرمرد را نمی شناسد و برای سرقت به خانه او نرفته است، اما در ادامه سکوتش را شکست و اعتراف کرد که از ماجرای قتل مرد سالخورده خبر ندارد، اما از خانه وی سرقت کرده است.

شهروز به افسر تحقیق گفت: من و دو همدستم که بازداشت شده ایم همگی خلافکاریم و سابقه سرقت از خانه ها را داریم. با تردد در محله های شمال تهران، زنگ در خانه ها که ویلایی یا آپارتمانی بود. را میزدیم، اگر پاسخ مان را می دادند از سرقت منصرف می شدیم در غیر این صورت از تراس و پنجره وارد میشدیم، در هر سرقت یکی در خیابان کشیك می داد و دو نفر دیگر اموال قیمتی را سرقت می کردند. گاهی اگر قفل گاوصندوق ها باز میشد محتویات آن را می بردیم در غیر این صورت خود گاوصندوق را می بردیم. یك روز وارد خانه ای شدیم که در ورودی ساختمان خراب بود، شروع به جمع کردن وسایل قیمتی کردیم. وقتی وارد اتاق خواب شدم، با صحنه عجیبی روبه رو شدیم، پیرمردی با صورت خونین روی تخت خوابیده بود، حدود یك میلیارد تومان اموال قیمتی از این خانه سرقت کرده و فرار کردیم، ما پیرمرد را نکشتیم و قبل از ورود ما به خانه او مرده بود.

این در حالی بود که دو متهم دیگر پرونده نیز گفته های او را تایید کردند و گفتند در ماجرای قتل پیرمرد نقشی نداشته اند.

متهمان در بازداشت به سر می برند و تحقیقات برای رازگشایی از قتل پیرمرد ادامه دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.