2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
واکنش استراماچونی به قرعه استقلال: تیم های کوچک دردسر بزرگ درست می کنند

واکنش استراماچونی به قرعه استقلال: تیم های کوچک دردسر بزرگ درست می کنند

قرعه استقلال در لیگ نوزدهم چندان چالش‌برانگیز نخواهد بود. به جز بازی هفته چهارم با پرسپولیس که برای رقیب سنتی هم دردسرآفرین است، روند بازی‌ها به گونه‌ای است که استراماچونی می‌تواند به آینده امیدوار باشد.

دوات آنلاین-در فوتبال چیزی به نام قرعه آسان نداریم. باید با جدیت مقابل همه رقبا بازی کنیم. شاید در ظاهر نام برخی تیم‌ها برای ما ساده‌تر به نظر بیاید اما همیشه تیم‌های کوچکتر هستند که برای تیم‌های بزرگتر دردسر درست می‌کنند مرد ایتالیایی بعد از برگزاری مراسم قرعه‌کشی با جواد زرینچه نیز صحبت‌هایی داشته و وقتی تحلیل‌های سرپرست استقلال را شنیده خود نیز به این نتیجه رسیده که روند برگزاری بازی‌ها برایش چندان دشوار نیست.

 

قرعه استقلال در لیگ نوزدهم چندان چالش‌برانگیز نخواهد بود. به جز بازی هفته چهارم با پرسپولیس که برای رقیب سنتی هم دردسرآفرین است، روند بازی‌ها به گونه‌ای است که استراماچونی می‌تواند به آینده امیدوار باشد. مرد ایتالیایی بعد از برگزاری مراسم قرعه‌کشی با جواد زرینچه نیز صحبت‌هایی داشته و وقتی تحلیل‌های سرپرست استقلال را شنیده خود نیز به این نتیجه رسیده که روند برگزاری بازی‌ها برایش چندان دشوار نیست و به نوعی از بازی‌های نسبتا آسان‌تر به بازی‌های سخت‌تر می‌رسد اما استرا تأکید کرده که هیچ قرعه‌ای در فوتبال آسان نیست بخصوص اینکه سطح تیم‌ها در فوتبال ایران تفاوت چندان آشکاری با یکدیگر ندارد. استراماچونی در این باره گفته: «در فوتبال چیزی به نام قرعه آسان نداریم. باید با جدیت مقابل همه رقبا بازی کنیم. شاید در ظاهر نام برخی تیم‌ها برای ما ساده‌تر به نظر بیاید اما همیشه تیم‌های کوچکتر هستند که برای تیم‌های بزرگتر دردسر درست می‌کنند برای همین نباید تصور کنیم قرعه برای ما آسان است و از آن طرف هم نباید این قرعه را سخت بدانیم. باید بازی به بازی جلو برویم و برای بازی‌های داخل خانه و بیرون خانه برنامه‌ریزی متفاوتی داشته باشیم.»

 

لیگ به زودی شروع خواهد شد. با اینکه مهدی تاج همچنان اصرار دارد تا فراهم شدن مقدمات برگزاری و تجهیز ورزشگاه‌ها واستانداردسازی، لیگ نباید شروع شود اما آقای رئیس هم به خوبی می‌داند که هر چه سریع‌تر باید لیگ را آغاز کند. استقلال نیز به زودی با تیم جدیدی روی پرده نمایش خواهد آمد و پنجه در پنجه رقبا خواهد انداخت.

 

استقلال در هفته اول میهمان ماشین‌سازی است؛ دیداری که در تبریز برگزار می‌شود. در بازی تدارکاتی، استقلال این تیم را گلباران کرد اما یقینا فضای برگزاری این بازی با بازی‌های تدارکاتی کاملا متفاوت است و استقلال در نبرد هفته نخست بدون شک با تیم متفاوت‌تری مواجه خواهد شد بخصوص اینکه ماشین‌سازی میزبان هم هست. با این حال اگر به سابقه تقابل‌های دو تیم بنگریم استقلال باید برنده این پیکار باشد و حتی با 3 امتیاز از تبریز به تهران برگردد اما یک تساوی هم برای استقلال نتیجه نامطلوبی نیست.

 

در هفته دوم، رویارویی با فولاد در خانه نیز شاید استقلال را قدری آزار دهد. بخصوص اینکه جواد نکونام روی نیمکت حریف می‌نشیند اما فولاد هرچه باشد، باز هم فولاد است. تیمی که همواره مقابل استقلال انتحاری بازی می‌کند و این استقلال است که باید در تجربه اولین میزبانی خود در فصل جدید با یک پیروزی امیدبخش ورزشگاه را ترک کند. استقلال اگر فوتبالی هجومی را ارائه دهد تعداد تماشاگرانش در بازی‌های هفته‌های آتی فزونی خواهد گرفت.

 

در هفته سوم استقلال به اهواز خواهد رفت. یک تیم دیگر از خطه خوزستان مقابل آبی‌ها قرار می‌گیرد. حریف اما نام چندان پرآوازه‌ای در فوتبال ایران ندارد. نفت مسجدسلیمان تنها در صورت خلق یک شگفتی می‌تواند به پیروزی مقابل استقلال خوشبین باشد وگرنه همین تیم متحول شده نیز توان برتری مقابل نفت را دارد.

 

در هفته چهارم اما چالش بزرگی پیش روی آبی‌ها خواهد بود. استقلال با پرسپولیس مصاف می‌دهد و روشن نیست تیم استراماچونی تا آن بازی سر و شکل بهتری گرفته باشد یا خیر. برای استقلال لازمه موفقیت در این بازی شناخت از نقاط ضعف و قدرت است و استراماچونی تا قبل از این بازی باید ترکیب ایده‌آل را بیابد. شاید اگر این بازی در هفته‌های پایانی نیم فصل برگزار می‌شد برای استرا هم بهتر بود.

 

هفته پنجم هم جدالی است با یک تیم ریشه‌دار و قدیمی. استقلال با ذوب‌آهن بازی می‌کند. دیداری که برای دو تیم حائز اهمیت است. بخصوص منصوریان که روی نیمکت استقلال هم نشسته بود. منصوریان دوست دارد خودش را به استراماچونی نشان دهد یا حتی برای هواداران استقلال دلبری کند اما نتیجه این بازی هم می‌تواند به سود استقلال باشد. حتی در اصفهان و به میزبانی ذوب.

 

استقلال-گل گهر. این بازی استقلال در هفته ششم است. آیا باید برای آبی‌ها این بازی چالش‌آفرین باشد؟ استراماچونی حریف آسان‌تر از این می‌‌خواهد؟ البته او اعتقادی به حریف آسان ندارد.

 

سایپا حریف بعدی استقلال است، در هفته هفتم. سایپا با ابراهیم صادقی تیم مبهمی است اما بعید است آنها نیز اسیر هارمونی استقلال در آن روزها نشوند. احتمالاً تیم استراماچونی در این هفته‌ها به اوج هماهنگی خواهد رسید.

 

در هفته هشتم تقابل استقلال در خانه با پارس جم احتمالاً وضعیت این تیم در لیگ را سر و سامانی اساسی خواهد داد. این بازی هم با مدعیان درجه یک نیست. یعنی استقلال تا قبل از رسیدن به این بازی تنها 2 بازی سخت و دشوار را سپری کرده و از مزیت هماهنگ شدن مقابل رقبای آسان‌تر بهره‌مند بود و قطعاً باید برنده از میدان نبرد با جمی‌ها خارج شود بخصوص اینکه میزبان هم هست.

 

تراکتور تیمی برخوردار از بهترین ستاره‌ها و با انگیزه‌های بسیار بالا است که در هفته نهم رخ در رخ استقلال قرار می‌گیرد. استقلال اینجا میهمان است اما اگر به   هماهنگی رسیده باشد و امتیازهای مطلوبی هم به دست آورده باشد که توقع هم همین است یک تساوی در تبریز راه چاره‌اش خواهد بود.

 

یک هفته بعد از این بازی میزبانی از صنعت نفت می‌تواند 3 امتیاز برای استقلال به ارمغان بیاورد. همین که استقلال بعد از بازی با تراکتور تیم نامداری را مقابل خود نمی‌بیند قرعه مناسبی نصیبش شده است.

 

در هفته یازدهم نیز وضعیت همین است. آیا برای استقلال که مقابل نساجی قرار خواهد گرفت، باید روز دشواری را پیش‌بینی کرد؟ نه، هرگز!

 

شاید در همین هفته باشد که استقلال استراماچونی بعد از پشت سر گذاشتن دربی، سخت‌ترین بازی‌اش را تجربه خواهد کرد. هفته دوازدهم؛ نبرد با امیر قلعه‌نویی و سپاهان. البته اینکه استقلال در این بازی چه نتیجه‌ای بگیرد وابسته به روند بازی‌های رقبایش هم هست و باید دید سپاهان هم آیا از پس حریفانش برخواهد آمد یا خیر؟!

 

پدیده حریف بعدی استقلال است اما انتظارمان از استراماچونی را از یاد نمی‌بریم. تیمی که هفته‌های آغازین مقابل تیم‌های آسان‌تر قرار گرفته در این نقطه باید به هماهنگی کافی رسیده باشد. بنابراین بازی با پدیده نیز حتی اگر پیروزی برای استقلال به همراه نیاورد، باید یک تساوی درپی داشته باشد. استقلال حتی اگر در این دو بازی هم آن نتیجه‌ای که در پی‌اش هست را نگیرد در دو هفته پایانی که به ترتیب مقابل پیکان و شاهین شهرداری بوشهر قرار می‌گیرد باز هم مجال افزایش امتیاز را فراهم خواهد کرد. البته توقع قهرمانی از استراماچونی در این شرایط که استقلال را با 15 بازیکن جدا شده در اختیارش قرار داده‌اند بیجا است اما از استقلال دست کم ارائه فوتبالی هوشمندانه انتظار بیجایی نیست که استراماچونی نیز همین تاکتیک را مد نظر دارد.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.