2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
فوتبالیست‌های ایرانی چه ماشینی دارند ؛از پورشه طارمی و سردار آزمون تا لکسوس بیرانوند

فوتبالیست‌های ایرانی چه ماشینی دارند ؛از پورشه طارمی و سردار آزمون تا لکسوس بیرانوند

مهدی رحمتی چند سالی هست که یک بی‌ام‌دبلیو سفید سری 5 سدان مدل 2015 دارد. این خودرو که این روزها قیمتش حدود یک میلیارد برآورد می‌شود در سال 96، گل زده شد تا خودروی شب عروسی علی قربانی، مهاجم تیم استقلال باشد.

دوات آنلاین-ظاهرا خیلی از فوتبالیست‌های ایرانی مثل همکاران خارجی‌شان عاشق ماشین هستند و دوست دارند بخشی عمده از درآمد خود را صرف خرید خودروهای گرانقیمت کنند. برای این‌که بدانید فوتبالیست های مطرح ایرانی چه خودروهایی دارند گزارش خراسان را در زیر بخوانید:

 

مهدی طارمی و پورشه‌ای که دلخوری به بار آورد

پورشه مهدی طارمی یکی از معروف‌ترین خودرو‌های لیگ فوتبال ماست. خودرویی که ادعا می‌شود با یک میلیاردی که برای آوردن او از ریزه اسپور خرج شد، آن را خریده است. البته چند ماه بعد از آمدن طارمی از ریزه اسپور به پرسپولیس، این بازیکن با مبلغ حدود 10 میلیارد تومان (به قیمت دلار آن زمان) به الغرافه پیوست. بعد از آن هم طارمی سوار بر یک بی‌ام‌دبلیو Z4  دیده شد و به نظر می‌رسد هنوز هم همین خودرو را سوار می‌شود.

 

سردار آزمون و پورشه‌هایی با رنگ‌‌های خاص

سردار آزمون یکی دیگر از فوتبالیست‌هایی است که علاقه‌اش به خودرو زبانزد است. البته داستان او و خودرو‌هایش مانند علی‌دایی با تصادف گره خورده است. تابستان سال گذشته او با پورشه‌ ماکان مسی رنگش تصادف کرد. تصادفی که جدای از چانه او، به خودرو‌اش هم خسارت زده بود. این اواخر البته او تصویر دیگری از خودش در کنار پورشه‌ای جدید منتشر کرده است. خودروی جدید او که رنگی مشابه پورشه قبلی دارد، پورشه پانامراست. خودرویی که قیمت آن در ایران از حدود 2.5 میلیارد تومان شروع می شود و در برخی مدل‌ها به حدود 3.5  میلیارد می‌رسد. گفته می‌شود که سامان قدوس نیز پورشه پانامرا دارد.

 

 علیرضا بیرانوند و لکسوسی که استفاده نمی‌شود

لکسوس NX علیرضا بیرانوند به نسبت خودروی معروفی است که البته قیمتش بالای یک و نیم میلیارد است. بیرانوند که آن را سال 96 خریده، چندان از آن استفاده نمی‌کند. البته دلیلش بیشتر از این که قیمت بالا و ترس از خسارت به آن باشد، این است که دوست ندارد رفت و آمدش خیلی در چشم باشد. در نتیجه بیشتر با خودروی همسرش که یک پژو 207 است، رفت و آمد می‌کند.

 

مهدی رحمتی و بی‌ام‌دبلیو چندکاره

مهدی رحمتی چند سالی هست که یک بی‌ام‌دبلیو سفید سری 5 سدان مدل 2015 دارد. این خودرو که این روزها قیمتش حدود یک میلیارد برآورد می‌شود در سال 96، گل زده شد تا خودروی شب عروسی علی قربانی، مهاجم تیم استقلال باشد.

 

علی دایی و خودرو‌هایی که عوض می‌شوند

علی دایی و خودرو‌هایش به نسبت معروف‌اند. از پرادویی که سال 90 با آن تصادف کرد و داستان کیسه هوایش که باز نشد تا مازراتی او در سال 94 که خیلی سر و صدا کرد. دایی با این مازراتی (با قیمتی حدود یک میلیارد) سر تمرین‌های پرسپولیس حاضر می‌شد اما بعد از مدتی مازراتی کنار رفت و با بنز دیده شد. در این سال‌ها او را با دو مدل بنز، دو پورشه، یک لندکروز و البته سه بی‌ام‌دبلیو دیده‌ایم. البته این اواخر سوار بر یک هاوال H9 دیده شده. خودرویی که قیمت آن حدود 600 میلیون برآورد می‌شود.

 

مهاجمان به دنبال اسپرت‌ و دروازه‌بان‌ها، شاسی بلند!

سال 2016 یک مجموعه فعال در زمینه خودرو در انگلیس، بررسی جالبی را درخصوص خودروهای 250 فوتبالیست مرد در باشگاه‌های تراز اول جهان انجام داد. در بخشی از مطالعه، آن‌ها به بررسی خودروهای محبوب در پست‌های مختلف پرداختند و به نتایج جالبی در این زمینه دست پیدا کردند. طبق این بررسی، ماشین‌های اسپرت محبوب‌ترین گزینه برای مهاجمان و بازیکنان خط میانی است، تا آن جا که 46 درصد بازیکنان میانه، ماشین اسپرت دارند. مروری بر خودرو‌های رونالدو، مسی، ساموئل اتوئو (مرسدس مایباخ) یا زلاتان ابراهیموویچ (پورشه) همگی تایید کننده یافته‌های این بررسی است اما آیا در بین فوتبالیست‌های ایرانی نیز چنین ترجیحی وجود دارد؟ هرچند برای پاسخ دقیق به این سوال نیاز به یک بررسی دقیق و جامع داریم اما نقدا با مرور خودروی ‌ تعدادی از بازیکنان ایرانی می‌توانیم ادعا کنیم که به نظر می‌رسد این الگوی انتخاب خودرو درباره آن‌ها نیز صدق می‌کند. بر این مبنا می‌توان به پورشه‌های سردار آزمون، پورشه مهدی طارمی یا آئودی A5 علیرضا جهانبخش و مازراتی خانزاده اشاره کرد.

 

بین خط دفاع و دروازه‌بانان خودروهای شاسی بلند معروف به اس‌یووی با 35 درصد حرف اول را می‌زند. نگاهی به خودروی کلودیو براوو (مرسدس GLS) یا بیرانوند (لکسوس شاسی بلند) می‌تواند تا حدی تاییدکننده‌ این موضوع باشد که دروازه‌بان‌ها علاقه خاصی به خودروهای شاسی بلند دارند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.