2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کاویانپور: امیدوارم کالدوران حیا کن رها کن نشود

کاویانپور: امیدوارم کالدوران حیا کن رها کن نشود

به نظر من برانکو یکی دو ماه قبل از پایان فصل قبل تصمیمش را گرفته بود و شاید هر مربی دیگری هم جای او بود همین کار را می‌کرد.

دوات آنلاین-پیشکسوتان پرسپولیس نسبت به آینده این تیم در لیگ برتر نظرات متفاوتی دارند. حامد کاویانپور بر این باور است که تکرار قهرمانی‌های برانکو با کالدرون خیلی سخت خواهد بود. او مدعی است که انتظار هواداران خیلی بالا رفته و در واقع این آرژانتینی به نوعی محکوم به نتیجه گرفتن است. البته به همان اندازه هم از هواداران توقع صبوری دارد و اینکه به سرمربی جدید تیم‌شان هم فرصت بدهند.

 

*لیگ هنوز آغاز نشده و بسیاری از تیم‌ها نسبت به نامشخص بودن زمان آغازش گلایه دارند.

 من اگر اشتباه نکنم سال گذشته همین موقع دو هفته از لیگ هم برگزار شده بود اما الآن این بلاتکلیفی حتی تاثیرش را هم روی هواداران می‌گذارد. آنها در ناخودآگاه خودشان با لیگ قهر می‌کنند و از طرف دیگر باشگاه‌ها برنامه‌ریزی داشته‌اند و با این شرایط به سمت نابودی هم کشیده می‌شوند.

 

*برانکو رفت و حالا کالدرون مسئولیت سنگینی را برعهده گرفته است. شما شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 به نظر من برانکو یکی دو ماه قبل از پایان فصل قبل تصمیمش را گرفته بود و شاید هر مربی دیگری هم جای او بود همین کار را می‌کرد. چون برانکو حرفه‌ای بود و با شناخت کاملی که داشت خیلی خوب می‌دانست که قهرمانی برای چهارمین سال خیلی سخت است. الآن هم کالدرون کارش خیلی سخت است و من به عنوان یک پرسپولیسی از هواداران می‌خواهم که به او زمان بدهند تا تفکراتش را در تیم پیاده کند. امیدوارم نتایج خوبی کسب کند تا حیا کن رها کن را نشنود. چون هوادار تیم نتیجه می‌خواهد و سابقه نشان داده که با بزرگتر از برانکو و کالدرون تعارف ندارد.

 

*البته درباره کالدرون گفته می‌شود که خیلی با انگیزه، پر انرژی است و یکی دو ساعت قبل از بازیکنان در محل تمرین حضور دارد؟

 از مربی پرسپولیس و مربیان خارجی همین انتظار هم می‌رود. من مربیان اکتیو را در ترکیه دیدم. آنجا آنقدر فشار تمرینات زیاد بود که من برای اولین بار به دروغ گفتم که کشاله‌ام درد می‌کند. کالدرون اگر آن طوری باشد خیلی هم خوب است. به هرحال او باید نتیجه بگیرد تا انتقاد‌ها درباره انتخابش از بین برود. شاید اگر من حق انتخاب داشتم بعد از برانکو یک مربی تاپ خارجی با رزومه قوی را می‌آوردم و پس از آن هم اهداف بزرگتری را نشانه می‌گرفتم.

 

*چه اهدافی؟

 ببینید قهرمانی لیگ خیلی خوب است اما من احساس می‌کنم که پرسپولیس با هت‌تریک قهرمانی تا حدودی اشباع شده است. پرسپولیس باید سه چهار تا بازیکن کلیدی خیلی خوب را جذب می‌کرد و انرژی‌اش را می‌گذاشت برای قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا. به نظر من این مسأله از نان شب برای پرسپولیس واجب‌تر است.

 

*البته یک اتفاق خوب هم این بود که اکثر بازیکنان این تیم حفظ شدند که این مسأله خیلی به مربی کمک می‌کند.

 من هم با شما موافقم. اما پارسال هم وقتی می‌گفتند پنجره نقل و انتقالات تیم بسته است خیلی کار را برای تیم سخت نمی‌دیدم چون هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس بازیکن نداشت.

 

*در این میان تعدادی از بازیکنان هم کنار گذاشته شدند.

 ببینید به ما یاد دادند که باید به تفکرات مربی احترام گذاشت که کاملاً هم درست است اما من فکر می‌کنم که درباره سروش اشتباه کردند. کاش حداقل در شأن یک بازیکن پرسپولیس با او قطع همکاری می‌کردند. من سال‌ها در پرسپولیس بازی کردم و می‌دانم اگر نارضایتی پشت سر تیم باشد نتیجه گرفتن سخت‌تر هم می‌شود. امثال سروش، محمد انصاری یا چند نفر دیگر می‌توانند به لحاظ اخلاقی هم الگو باشند. امیدوارم نتایج تیم طوری نباشد که زیر سایه سه قهرمانی فصل قبل قرار بگیرد.

 

*اما شاید پرسپولیس باز هم قهرمان شد.

 اینکه آرزوی قلبی همه پرسپولیسی‌ها است اما شما هر چه بکارید را درو می‌کنید.

 

*پرسپولیس همچنان پیگیر جذب یک مهاجم خارجی است و...

 به نظر من پرسپولیسی که عملکرد امسالش زیر ذره‌بین خیلی‌ها قرار دارد اگر در ‌این میان بازیکن خارجی ضعیفی را هم بگیرد مشکلات و حاشیه‌هایش چند برابر می‌شود.

 

*بودیمیر هم عملکرد خوبی نداشت اما چون تیم قهرمان شد خیلی به آن پرداخته نشد.

 دقیقاً. ضمن اینکه قهرمانی‌های پرسپولیس با برانکو هم دلیل نمی‌شود تا ایرادش را نگوییم. به هر حال او مسئول مستقیم خرید‌هایش بود. اما دوست دارم پاسخ سؤال شما را با اشاره به تیم‌های پایه بدهم. واقعاً اگر قرار است پول بابت بازیکن بی‌کیفیت بدهیم بهتر است همان پول را در تیم‌های پایه هزینه کنیم تا تیم‌های نوجوانان و جوانان در ساعت‌های 12 و 14 در چمن مصنوعی تمرین نکنند. من تازه متوجه شدم که تیم‌های پایه باید در چمن مصنوعی تمرین و بازی کنند. این فاجعه است و آن‌وقت ما می‌گوییم چرا بازیکن نوجوان رباط پاره می‌کند.

 

*استقلال هم سرمربی خارجی جدید آورده است.

 من فکر می‌کنم استراماچونی و کالدرون تا حدودی شرایطی نزدیک به هم دارند. در این میان نقش مشاوران‌شان خیلی حیاتی و تعیین کننده است. آنها باید خیلی خوب توجیه شوند که هدایت چه تیم‌های بزرگی را قبول کرده‌اند. کالدرون تا امروز برای من خیلی شناخته شده نیست. امیدوارم او با مشکلاتی که فوتبال ما مثل زمین، لباس و ... روبه‌رو است هیچ‌وقت مواجه نشود.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.