2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ناصر محمدخانی :  قیمت من 10 میلیارد تومان است

ناصر محمدخانی : قیمت من 10 میلیارد تومان است

محمدخانی: به نظرم امسال تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی خوب هستند و پرسپولیس هم قطعاً جزو مدعیان خواهد بود اما باید چند هفته از لیگ بگذرد تا اظهارنظر بهتری داشت.

دوات آنلاین-وقتی روی مستطیل سبز پا به توپ به سمت دروازه حریف می‌رفت سکونشین‌ها نیم‌خیز می‌شدند چون مطمئن بودند که شاهد یک صحنه جذاب فوتبالی خواهند بود. محمد خاکپور درباره او اظهارنظر جالبی داشت. او مدعی بود که حرکات ناصر داخل زمین مثل یک اسکی‌باز است که روی چمن اسکی می‌کند. فوتبالی‌ها و آنها که دهه شصت را به یاد دارند، خوب می‌دانند که ناصر محمدخانی مهاجم آن سال‌های پرسپولیس و تیم ملی توان عبور از هر خط دفاعی را داشت. با او درباره شرایط این روزهای پرسپولیس و بخصوص وضعیت خط حمله آنها صحبت کردیم.

 

*فوتبال امروز با زمان شما خیلی فرق کرده و ما شاید دو، سه بازیکن نداشته باشیم که بتوانند یک در مقابل یک را به خوبی انجام دهند.

 متأسفانه همینطور است. هر تیمی به بازیکنی با این ویژگی نیاز دارد. بازیکنی پا به توپ که آرایش و نظم دفاعی حریف را به هم بزند، خوب پاس بدهد و داخل 18 قدم پنالتی بگیرد. علی کریمی این کار‌ها را در زمین خیلی خوب انجام می‌داد و اگر کمی جلوتر هم بازی می‌کرد حتی می‌توانست چند دوره آقای گل لیگ هم شود. زمان ما باید خیلی زحمت می‌کشیدی و در هر بازی گل می‌زدی تا عکست را یکی، دو تا مجله هفتگی چاپ کند اما الآن بازیکن با دو بار تعویض شدن و چند دقیقه بازی، در همه روزنامه‌ها عکس‌هایش چاپ می‌شود. فوتبالیست تا زحمت نکشد و تمرین نداشته باشد پیشرفت نمی‌کند. ما هفته‌ای سه روز با پرسپولیس تمرین می‌کردیم و خودم هم دو روز می‌رفتم بانک ملی جداگانه تمرین می‌کردم.

 

*چه تمرین‌هایی؟

 با توپ از وسط زمین حرکت می‌کردم و به سمت دروازه ضربه می‌زدم. اینقدر این کار را انجام می‌دادم تا در مسابقه راحت از حریفم بگذرم.

 

*ناصر محمدخانی اگر امروز بازی می‌کرد قیمتش چقدر بود؟

 جواب سؤال شما را باید آنهایی بدهند که فوتبال مرا دیده‌اند. من در همه سال‌هایی که برای پرسپولیس بازی کردم بیشتر از 6 میلیون تومان نگرفتم. اما الآن شنیدم که قراردادهای بعضی بازیکنان به بالای 10 میلیارد هم می‌رسد. شاید اگر الآن بازی می‌کردم من هم همان اندازه می‌گرفتم.

 

*شرایط پرسپولیس را با آمدن کالدرون چطور می‌بینید؟

 قطعاً کارش سخت است چون تیمی را تحویل گرفته که سه دوره پشت سر هم قهرمان لیگ شده است اما هنوز سر تمرین نرفتم و قرار شده با مجتبی محرمی یک روز برویم و از نزدیک کارش را ببینیم. در حال حاضر هم نمی‌توان اظهارنظر دقیقی داشت و باید 5، 6 هفته‌ای از لیگ بگذرد.

 

*این خیلی خوب است که برخلاف برخی پیشکسوتان چون تمرینات را ندیدید، اظهار نظری نمی‌کنید.

 به مربی جدید باید زمان داد و تا بازی‌های پرسپولیس را نبینیم اصلاً حرفه‌ای نیست که انتقادی کنیم.

 

*پرسپولیس مثل هر سال خروجی‌هایی داشت، بازیکنانی مثل سروش، مصلح، شریفی و...

 به نظرم سروش روزهای اولی که به پرسپولیس برگشته بود، خوب کار نمی‌کرد اما کم کم تأثیرگذاری‌اش را نشان داد و این اواخر خیلی هم خوب شده بود اما حیف که قدر خودش را ندانست. او سربالا بازی می‌کند و پاس‌های عمقی خوبی هم می‌دهد و به اعتقاد من می‌توانست برای تیم ملی هم بازی کند اما به هر حال باید به تفکرات سرمربی تیم احترام گذاشت و اجازه داد بازی‌ها شروع شود بعد از آن اگر اشکالات فنی وجود داشت درباره‌اش حرف زد. ما سال‌ها خودمان بازی کردیم و همیشه انتظار حمایت داشتیم.

 

*وقتی حضور طارمی در لیگ پرتغال قطعی شد، پرسپولیس سراغ یک مهاجم خارجی رفت.

 طارمی خیلی به کار پرسپولیس می‌آمد. این درست که هواداران از او دلخور بودند اما حتماً او را می‌بخشیدند. مهدی سرعتی است و گام‌های بلندی دارد و دونده و سرزن هم هست. به هر حال تصمیم گرفت به اروپا برود و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. اما وقتی یک مهاجم 31 ساله را می‌آورند باید خیلی خوب باشد. اگر نتواند بار پرسپولیس را در خط حمله بردارد و متوسط باشد مهاجم ایرانی بهتر است. اینطوری با این وضعیت دلار هزینه هم نمی‌کنند.

 

*در واقع بعد از جذب بودیمیر و اینکه او نتوانست کارآیی لازم را داشته باشد حساسیت‌ها روی خرید مهاجم خارجی بیشتر هم شده است.

 بودیمیر فیزیک خوبی داشت و با آن قد و هیکل می‌توانست از توان سرزنی‌اش هم استفاده کند. به نظرم پرسپولیس مهاجمی مثل کی‌روش استنلی سپاهان را می‌خواهد. بازیکنی شوتزن و دریبل‌زن که اگر فصل قبل در پرسپولیس بود بالای 20 گل می‌زد. اما خب امیر قلعه‌نویی آنقدر باهوش و زرنگ است که چنین مهاجمی را به سادگی از دست ندهد.

 

*البته علیپور مانده و مثل سال‌های گذشته انتظارها از او زیاد است.

 من با علیپور زیاد حرف زدم. به او گفته بودم که برای آقای گل شدن و مؤثر بودن باید بیشتر تمرین کرد. به او گفتم هیچ‌وقت در گلزنی اشباع نشود. اگر یک گل زد برای دومی تلاش کند و اگر دومی را زد به فکر هت‌تریک باشد. به او گفتم تو بازیکن بی‌حاشیه‌ای هستی و خیلی جای پیشرفت داری، هیچ‌وقت در زمین با داور کل‌کل نکن. علیپور بچه خوبی هم هست و مطمئنم با تمرینات اختصاصی بیشتر عملکردش خیلی هم بهتر خواهد شد.

 

*پرسپولیس می‌تواند برای چهارمین سال متوالی قهرمان لیگ شود؟

 به نظرم امسال تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی خوب هستند و پرسپولیس هم قطعاً جزو مدعیان خواهد بود اما باید چند هفته از لیگ بگذرد تا اظهارنظر بهتری داشت.

 

*با تیم پیشکسوتان تمرین می‌کنید و شنیدیم تمرینات این تیم هم چند وقت پیش از سوی آقای پروین به خاطر جر و بحث دو، سه پیشکسوت تعطیل شد.

 خیلی خوب است که این تیم تشکیل شده و به قول علی آقا بچه‌های قدیمی دور هم جمع می‌شوند و حال و هوایشان عوض می‌شود. یک بار هم بحثی به وجود آمد که علی آقا ناراحت شد و حالا امیدواریم دوباره تمرینات آغاز شود.

 

*زمان آغاز لیگ هنوز مشخص نیست و خیلی تیم‌ها از این موضوع ناراحت هستند.

 این اتفاق اصلاً خوب نیست چون تیم‌ها برای دوران بدنسازی پیش از فصل‌شان برنامه‌ریزی می‌کنند و هر چه زمان آغاز لیگ به تعویق بیفتد شرایط بدنی بازیکنان هم از فرم مطلوب خارج می‌شود.

 

*آقای مصطفوی در برنامه تلویزیونی گفت که فیفا تا نهم شهریور به فدراسیون ایران فرصت داده تا شرایط حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را فراهم کنند.

 به نظر من اتفاق خوبی خواهد بود و توهین در ورزشگاه‌ها کمتر می‌شود چون همه می‌دانند آن خانم‌هایی که به ورزشگاه می‌آیند هم از خانواده خودشان هستند. البته باید جایگاه خوبی به آنها اختصاص داده شود تا رفت و آمدشان راحت باشد.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.