2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
معرفی کامل فیلم نیوکاسل + بازیگران، خلاصه داستان و نقد

معرفی کامل فیلم نیوکاسل + بازیگران، خلاصه داستان و نقد

محسن قصابیان کارگردان نیوکاسل است. او اغلب فعالیت هایش در حوزه بازیگری در تئاتر و تلویزیون بوده و نیوکاسل نخستین تجربه کارگردانی سینمایی او محسوب می شود.

دوات آنلاین-فیلم نیوکاسل یک فیلم کمدی خانوادگی است که هرچند نقدهای مثبتی نگرفته است اما می‌توان برای تفریح به سینما رفت و آن را تماشا کرد.

 

ساخت این فیلم در سال ۱۳۹۵ در تهران آغاز شد، اما به دلیل مشکلاتی که بین گروه تولید و سرمایه‌گذار پیش آمد نیمه تمام باقی ماند. در سال ۱۳۹۷ پس از گذشت دو سال و با رفع مشکلات، سرانجام بخش‌های باقی مانده این فیلم مقابل دوربین رفت.

 

خلاصه داستان

فرید ساعت نه صبح با خبر می شود که صاحب عمارت قدیمی شده و نه شب به فرودگاه می رسد. حالا او و ساکنینی که فرید بدون اطلاع صاحب خانه آن ها را به عمارت آورده تنها دوازده ساعت فرصت دارند تا خانه را خالی کنند و در این میان اتفاقات رخ می‌دهد که شرایط را پیچیده می‌کند.

 

زمان فیلم نیوکاسل ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه است.

 

درباره نام این فیلم هم باید توضیح داد نیوکاسل ، یک بیماری در پرندگان به خصوص کبوتران است که اولین بار در شهر نیوکاسل انگلیس به این بیماری پرندگان تعلق گرفت. بیماری که در آن پرندگان، به خصوص پرندگانی که در مرغدانی و در قفس زندگی می‌کنند را درگیر خود می‌سازد. در حقیقت نوعی بیماری واگیردار برای کسانی که با هم زندگی می‌کنند.

 

کارگردان

محسن قصابیان کارگردان نیوکاسل است. او اغلب فعالیت هایش در حوزه بازیگری در تئاتر و تلویزیون بوده و  نیوکاسل  نخستین تجربه کارگردانی سینمایی او محسوب می شود.

 

بازیگران

حمید گودرزی، پژمان بازغی، رز رضوی، رضا ناجی، بابک نوری، نسرین مقانلو، سحر قریشی و نیما شاهرخ شاهی در این فیلم بازی کرده‌اند.

 

لینک دانلود قانونی فیلم نیوکاسل با کیفیت 480

لینک دانلود قانونی فیلم نیوکاسل با کیفیت 720

لینک دانلود قانونی فیلم نیوکاسل با کیفیت 1080

 

نقد

تابناک نوشت: فیلم سینمایی نیوکاسل بیش از آنکه یک فیلم سینمایی باشد، یک تله فیلم است؛ چه به لحاظ قاب بندی‌ها که تماشایش این اثر در تلویزیون باعث نمی‌شود چیزی از دست دهید و تمامی جزئیات قابل تشخیص است و چه به لحاظ فرم داستان که بسیار ساده و دم‌دستی است. به نظر نمی‌رسد  انرژی صرف شده برای تولید این اثر از نگارش فیلمنامه تا ضبط نیز بیش از یک تله فیلم بوده باشد. با این اوصاف کارگردان این فیلم خوش‌شانس بوده که در این جدال نفس‌گیر، در درجه اول فیلمش اکران شده و در درجه بعد، فروش قابل توجهی داشته که قطعاً بیش از انتظار در قبال چنین اثری است.

 

روزنامه جوان نوشت: نیوکاسل یک اثر شلخته و بی‌محتواست که هدف و رویکردش مشخص نیست البته مشخص است که این اثر فیلمنامه کاملی نداشته و فیلمسازش بر اساس موقعیت‌سازی و دیالوگ آن را ساخته است چراکه این فیلم به هیچ وجه چارچوب‌های لازم برای ساخت یک کمدی را رعایت نکرده و فقط دیالوگ و موقعیت‌سازی‌های بی‌منطق باعث شده است این فیلم جلو برود. محسن قصابیان در کارنامه هنری‌اش چند تله‌فیلم ساخته و همین باعث شده او با رویکرد تله‌فیلم سازی نیوکاسل را بسازد.فیلمساز با یک طرح چند خطی منسوخ شده یک خانه با چند همسایه را جلوی دوربین برده است و قصد داشته از طریق کمدی به مقوله بحران‌های اجتماعی نزدیک شود، اما نتیجه آن یک فیلم شلوغ و بی‌اساس شده است؛ فیلمی هجو که اساساً هیچ پیامی در آن نیست و حتی نمی‌تواند یک طنز تلویزیونی باشد. استفاده کردن از تیپ و موقعیت هم باعث نشده که نیوکاسل بتواند مخاطب را بخنداند یا اینکه بخش درام فیلم به دلیل شرایط ساکنان خانه مخاطب را احساسی کند.

 

مووی مگ نوشت: یک خانه و چند بازیگر که در تمام دقایق فیلم در حال فریاد کشیدن بر سر هم هستند، در عین حال که قصه ای هم روایت نمی شود، باعث می شود در طول تماشای فیلم یک سردرد حسابی را نیز تجربه کنید! نیوکاسل مشکل عجیبی هم دارد که به انتخاب بازیگران مربوط می شود. بخش زیادی از بازیگران مطرح فیلم انتخاب نامناسبی برای نقش هایشان هستند اما مشکل اصلی فیلم نابازیگرانی هستند که برخی از نقش های مهم فیلم به آنها سپرده شده و نمی دانیم این انتخاب ها بر چه اساسی بوده است.

 

آسمون آبی نوشت: کمدی در این فیلم دیده نمی‌شود فقط بازی و چند دیالوگ “بهرام افشاری “کمی لب‌هایت را برای لبخند باز می‌کند که وجود “افشاری” و شخصیتش در فیلم نیز یکی از ضعف‌های فیملنامه است. فیلم از همان اول با جیغ و سروصدا بازیگران سرگردان آغاز می‌شود و ترا تا آخر فیلم در سردرد ناشی از این همهمه و شلوغی دنبال می‌کند. سردردی که تا خارج سینما نیز ترا رها نمی‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.