2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ردپای برانکو در تمرینهای تجویزی کالدرون

ردپای برانکو در تمرینهای تجویزی کالدرون

پرسپولیس در لیگ نوزدهم به احتمال فراوان با کمترین تغییر ممکن نسبت به فصل گذشته پا به میادین خواهد گذاشت و احتمالا فقط شاهد 2 تغییر در ترکیب سرخ‌ها خواهیم بود.

دوات آنلاین-گابریل کالدرون بعد از چند جلسه تمرینات تاکتیکی تیمش و آزمایش کردن چند سیستم مختلف در‌نهایت تصمیم گرفت به همان روش فصل قبل یا بهتر است بگوییم 4 فصل قبل بازی کند. گابریل کالدرون قصد داشت تیمش را با 2 سیستم 3-4-3 و 2-5-3 روانه میدان کند اما خیلی زود متوجه شد که شاگردانش به بازی با 3 دفاع عادت ندارند و از این‌رو مجبور شد همان سیستم مدنظر برانکو که 2-4-4 بود را در تمرینات اخیر تیمش پیاده کند.

 

به این‌ترتیب با توجه به کم شدن یک هافبک حالا رقابت در خط میانی سرخ‌ها برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی به اوج خود خواهد رسید. پرسپولیس در لیگ نوزدهم به احتمال فراوان با کمترین تغییر ممکن نسبت به فصل گذشته پا به میادین خواهد گذاشت و احتمالا فقط شاهد 2 تغییر در ترکیب سرخ‌ها خواهیم بود. در ادامه با بررسی بیشتر ترکیب پرسپولیس می‌توان تغییرات احتمالی تیم کالدرون با تیم برانکو را پیش‌بینی کرد.

 

 قفس توری بدون تغییر

علیرضا بیرانوند اگرچه در بازی دوستانه تیمش مقابل سایپا نشان داد که از نظر روحی و روانی شرایط چندان ایده‌آلی ندارد، یا بهتر است بگوییم تمرکز لازم را نداشت، اما در این‌که او دروازه‌بان اول پرسپولیس محسوب می‌شود، هیچ تردیدی وجود ندارد. بنابراین در لیگ نوزدهم نیز مثل فصول گذشته بیرانوند شماره یک سرخ‌ها خواهد بود و رادوشوویچ هم در نقش یک ذخیره مطمئن ظاهر خواهد شد.

 

 جلال و شجاع در قلب دفاع

هر‌چه از تمرینات پرسپولیس می‌گذرد، اعتماد کالدرون به سیدجلال به عنوان یک مدافع مطمئن بیشتر و بیشتر می‌شود. بر‌خلاف پیش‌بینی‌ها در لیگ جدید هم سیدجلال و شجاع خلیل‌‌زاده، 2 مدافع اصلی پرسپولیس خواهند بود. البته در صورتی که حاشیه‌های شجاع ادامه داشته باشد و اختلافات او با مدیران باشگاه بیشتر شود، شاید کالدرون مجبور شود کنعانی‌زادگان را جانشین او در خط دفاعی کند.

 

 مدافعان کناری؛ همان قبلی‌ها

از آنجا که پرسپولیس قرار است‌ مانند زمان برانکو با سیستم 2-4-4 بازی کند، مدافعان کناری این تیم را 2 بازیکن دونده و تقریبا سرعتی تشکیل خواهند داد. در جناح راست مهدی شیری گزینه اول کالدرون خواهد بود و در جناح چپ هم شرایط محمد نادری به مراتب بهتر از محمد انصاری است. در 2 بازی دوستانه اخیر پرسپولیس در جام شهدا هم کاملا‌ این موضوع به چشم آمد. بنابراین در کناره‌ها نیز تیم کالدرون تغییری نسبت به فصل گذشته نخواهد داشت.

 

 دوباره کمال و نوراللهی

در خط میانی احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا قرار است هافبک‌های دفاعی سرخ‌پوشان باشند. در این بین احمد کمی جلوتر از کمال بازی خواهد کرد و نقش بازیسازی او پررنگ‌تر خواهد بود. این زوج تدافعی و جنگنده در خط میانی نیز دقیقا همان زوجی است که به نقطه قوت تیم برانکو تبدیل شده بود.

 

 اوج رقابت وینگرها

پرسپولیس بیشترین بازیکن را در‌کناره‌ها در اختیار دارد. وحید امیری، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، بشار رسن و مهدی ترابی، بازیکنان کناری پرسپولیس هستند که از این جمع فقط 2 نفر در ترکیب اصلی خواهند بود. در تمرینات اخیر، کالدرون از امیری در پست وینگر چپ و از احمدزاده در پست وینگر راست استفاده کرده است. البته احتمالا با شروع فصل ترابی جای احمدزاده را خواهد گرفت و احتمالا امیری تنها تغییر در خط میانی تیم کالدرون به نسبت پرسپولیس لیگ هجدهم خواهد بود.

 

 علیپور و احتمالا مایگا

در خط حمله پرسپولیس فعلا‌ علی علیپور، محمدامین اسدی و امیر روستایی را در اختیار دارد و به زودی مادیبو مایگا هم به جمع این نفرات اضافه خواهد شد. کالدرون برای زوج خط حمله فعلا‌ روی علیپور حساب باز کرده و با آمدن مهاجم اهل مالی و آماده شدن او قاعدتا‌ کالدرون این بازیکن را در‌کنار علیپور قرار خواهد داد.

 

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.