2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
سر کالدورن و برانکو بی کلاه ماند

سر کالدورن و برانکو بی کلاه ماند

درست وسط خردادماه بود که باشگاه پرسپولیس جذاب‌ترین خبر نقل و انتقالاتی‌اش را منتشر کرد. با این تیتر: «با اجرای توافق بر سر پرداخت مطالبات؛ ادامه قرارداد سرمربی حداقل برای یک فصل دیگر.»

دوات آنلاین-سرمربی پرسپولیس عصبانی است و برای این عصبانیت چه دلیلی بهتر از بدقولی‌ها و دخالت‌های مدیران باشگاه؟ مدیرانی که برانکو از همراهی و ادامه همکاری با آنها گریخت و حالا کالدرون را مقابل خود می‌بینند. شاید تصورشان این بود که مرد آرژانتینی به اندازه ایوانکوویچ یکدنده نیست و چون محبوبیت او را هم ندارد، به آسانی می‌توانند کنترلش کنند و خواسته‌های خودشان را به کرسی بنشانند. گابریل کالدرون اما خریدار هیچکدام از توصیه‌های مدیران باشگاه نیست و تبعات پرداخت نشدن حق و حقوقش را هم به آنها گوشزد کرده. هر چند تا امروز جز وعده، سهمی از قراردادش نداشته. راستی مگر قرار نبود پولی را که ایرج عرب می‌گفت برای برانکو در گونی ریخته‌اند، به جانشین او بدهند؟ پس چه شد که کالدرون هنوز حتی پیش‌پرداخت قراردادش را هم نگرفته؟

 

 درست وسط خردادماه بود که باشگاه پرسپولیس جذاب‌ترین خبر نقل و انتقالاتی‌اش را منتشر کرد. با این تیتر: «با اجرای توافق بر سر پرداخت مطالبات؛ ادامه قرارداد سرمربی حداقل برای یک فصل دیگر

 

توضیح خبر هم این بود: «در پی شایعات منتشر شده در روزهای اخیر درباره شرایط کار برانکو ایوانکوویچ و ابراز نگرانی‌های هواداران، این باشگاه در راستای اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف به هواداران عزیز و رسانه‌های محترم، اعلام می‌دارد همانطور که پیش از این مورد تأکید بود، آقای برانکو ایوانکوویچ به مدت یک فصل دیگر تحت قرارداد با باشگاه پرسپولیس است. این مدت قرارداد با اجرای توافق رسمی دو طرف مبنی بر پرداخت معوقات و مطالبات به ایشان، به اجرا در خواهد آمد. اقدامات باشگاه در این راستا در حال انجام است و هواداران از این بابت نگران نباشند

 

و بعد همان حرف‌های تکراری در مورد امضای قرارداد بلندمدت و از این حرف‌ها. خبر بعدی سایت رسمی باشگاه پرسپولیس از این هم جالب‌تر بود و راوی ادامه همکاری با مرد کروات. این یکی را 5 روز بعد از خبر اول و با تیتر «پیش‌پرداخت قرارداد جدید پرداخت شد، برانکو در پرسپولیس ماند» منتشر کردند. با این توضیحِ ایرج عرب: «باشگاه پرسپولیس طبق توافق با برانکو و با تأمین اعتبار مورد نیاز، پیش‌پرداخت فصل جدید را به وی پرداخت نمود و مطالبات وی در فصل گذشت را نیز تسویه کرد

 

توضیح تکمیلی سایت باشگاه اما با حرف‌های مدیرعامل همخوانی نداشت و در واقع نقض می‌کرد ادعای او را در مورد پرداختی‌ها به برانکو: «باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای به برانکو ایوانکوویچ ضمن اعلام مطلب فوق از وی خواست برای دریافت این مبلغ، شماره حسابی معتبر که امکان انتقال پول به آن با توجه به شرایط مالی کشور وجود داشته باشد را به باشگاه اعلام کند یا دوشنبه هفته آینده 27 خرداد، خود یا نماینده قانونی وی که معرفی می‌شود، برای دریافت وجوه، در باشگاه حضور پیدا کند

 

بعد از آن، اطلاعیه باشگاه پرسپولیس را خواندیم که در پاسخ به درخواست برانکو برای فسخ قرارداد منتشرش کرد و تأییدی بود بر ادعای عرب مبنی بر تهیه ارز: «در پی موافقت آقای برانکو ایوانکوویچ مبنی بر تسویه‌حساب قرارداد فصل 98 – 97 و وصولی پیش‌پرداخت فصل 99 – 98 حداکثر تا تاریخ 28 خردادماه 1398، این باشگاه آمادگی خود را برای پرداخت مبلغ مورد توافق در زمینه مطالبات فصل خاتمه یافته و پیش‌پرداخت فصل آتی (بر اساس قرارداد معتبر فی ما بین) اعلام و ارز مورد نیاز را نیز تهیه کرد. لازم به توضیح است که باشگاه بیشتر از 60 درصد اصل قرارداد ایشان را قبلا پرداخت نموده است. مابقی اصل قرارداد، پاداش‌های تعهد شده در قرارداد و پیش‌پرداخت فصل بعد هم آماده پرداخت بوده و کتبا نیز به ایشان اعلام گردیده است

 

حالا بگذریم که به خودِ برانکو گفته بودند تنها 620 هزار یورو از مطالبات خود او را تهیه کرده‌اند و مابقی را به همراه پاداش‌ها و پیش‌پرداخت قرارداد جدید و همینطور مطالبات دستیاران پیش از شروع فصل تازه پرداخت خواهند کرد. حتی اگر این وعده را نشنیده بگیریم و ادعای مدیران باشگاه در مورد تهیه کل مطالبات برانکو و پیش‌پرداخت او را باور کنیم، باز ایرج عرب است که متهم می‌شود چرا که پول داشته و از سرمربی جدید پرسپولیس یک طلبکار عصبانی ساخته است.

 

به کالدرون گفته بودند پیش‌پرداخت قرارداد ۷۰۰ هزار دلاری‌اش را در تهران پرداخت خواهند کرد و وعده بعدی‌ این بود که در ترکیه، پیش‌پرداخت را به حساب او واریز خواهند کرد. نزدیکان‌ باشگاه اما در پایتخت شایعه کرده بودند که 300 هزار دلار از قرارداد مرد آرژانتینی به‌عنوان پیش‌پرداخت در اختیار او گذاشته شده و دروغ‌شان وقتی افشا شد که عرب به ترکیه رفت و کالدرون سراغ پولش را از او گرفت. هر چند مدیرعامل آن روز هم یک وعده تازه‌ گذاشت کف دست او و گفت که در بازگشت پرسپولیس به تهران قسط اول قراردادش را پرداخت می‌کند.

 

حال آنکه تا امروز حتی یک دلار هم به کالدرون و دستیارانش که البته هر کدام قراردادهایی جداگانه امضا کرده‌اند، پرداخت نشده و دلیل عصبانیت آقای سرمربی هم تکرار همین بدقولی‌هاست.

 

بدقولی مدیرانی که دروغ اول‌شان در مورد پرداخت 300 هزار دلاری به کالدرون را از یاد برده‌اند که امروز از پرداخت قسط اول قرارداد او حرف می‌زنند. حتما نمی‌دانستند که سرمربی جدید پرسپولیس به اندازه برانکو صبور نیست. تا الان اما باید کالدرون را خوب شناخته باشند و بدانند که اولتیماتومش خیلی جدی‌تر از تصور آنهاست.

 

همین چند روز پیش بود که آقای سرمربی پرداخت نشدن حقوقش را برای دومین بار به مدیرعامل باشگاه یادآوری کرد و خیلی جدی تذکر داد که بدقولی‌های اینگونه را هرگز تحمل نخواهد کرد. هر چند فرقی هم نمی‌کرد که اولتیماتوم بدهد یا نه چرا که این بار هم چیزی جز وعده دستگیرش نشد.

 

ایرج عرب وضعیت مالی باشگاه را برای کالدرون توضیح داد و اعلام کرد که پرداخت بخش اول قرارداد‌های او و دستیارانش در اولویت قرار گرفته و بلافاصله پس از تأمین بودجه، به آنها پرداخت خواهد شد. بعد هم در شهر جار زدند که قرار است تا چند روز آینده پولی به حساب باشگاه پرسپولیس بیاید و آن را گذاشته‌اند برای مربیان و بازیکنان خارجی‌.

 

حالا که حرف به اینجا رسید، بد نیست بدانید نه طلب 140 هزار دلاری بشار رسن پرداخت شده و نه پرداخت مطالبات بوژیدار رادوشویچ واقعیت داشت. واقعیت این است که بازیکنان خارجی پرسپولیس ماه‌هاست هیچ پولی از باشگاه دریافت نکرده‌اند که به همین دلیل، ماریو بودیمیر شکایت کرد و رسن و رادو هم ترجیح دادند بمانند و همین‌جا پول‌شان را بگیرند.

 

حالا که کالدرون هم مثل آنها از پرداخت نشدن پول قراردادش عصبانی است، شاید بهترین زمان باشد برای اینکه از مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بپرسیم پولی که برای برانکو تهیه کرده بودید و دل‌تان نیامد بعد از رفتنش به او پرداخت کنید، کجا خرج شد که نه خودِ برانکو نصیبی از آن داشت و نه به کالدرون رسید؟ پاسخی که می‌شنویم، حتما این است که آن پول برای تسویه‌حساب با بازیکنان هزینه شده اما کدام بازیکنان وقتی خیلی از آنها هنوز طلبکارند و شاکی هستند از پرداخت نشدن مطالبات‌شان؟

 

ایرج عرب اگر راست می‌گفت که کل بدهی باشگاه پرسپولیس به برانکو و دستیارانش و همینطور پیش‌پرداخت قرارداد فصل آینده آنها را تهیه کرده، باید الان هم پاسخی داشته باشد برای این پرسش که آن همه پول کجا خرج شد که حالا گابریل کالدرون به‌خاطر بدحسابی و بدقولی باشگاه بر سر مدیرعامل فریاد می‌کشد؟

 

 باشگاه بدقولی کرده و کالدرون عصبانی است. عصبانی از اینکه سومین وعده مدیرعامل هم عملی نشده و حالا حتما به حرف‌های برانکو فکر می‌کند؛ اگر شنیده باشد این توصیه او را که «به کالدرون پیشنهاد می‌کنم از همین الان خود را آماده شکایت از فیفا برای گرفتن دستمزدش از پرسپولیس کند.» سرمربی آرژانتینی پرسپولیس حالا به پولش فکر می‌کند و ما به اینکه آن همه پولی که برای پرداخت به برانکو تهیه کرده بودند (بر اساس ادعای ایرج عرب) و به خودِ او چیزی نرسید، کجا خرج شد که حالا کالدرون هم بعد از یک ماه به ستوه آمده و پولش را طلب می‌کند؟ شکایت احتمالی کالدرون (در آینده) که اتفاق تازه‌ای برای پرسپولیس نیست اما نکند باید شنیده‌های‌مان در مورد مأموریت ویژه ایرج عرب در پرسپولیس را باور کنیم؟

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.