2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مرتضی پور علی گنجی : محدودیت‌ها کار را برای پیشرفت بازیکنان ایرانی سخت می‌کند

مرتضی پور علی گنجی : محدودیت‌ها کار را برای پیشرفت بازیکنان ایرانی سخت می‌کند

به نظرم بیرانوند با انتقال به اروپا می‌تواند بیشتر پیشرفت کند. البته اگر پیشنهادی بیاید و او به توافق برسد. انتقال او به ایتالیا باعث افتخار ما ایرانی‌هاست.

دوات آنلاین- یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران، بی‌شک مرتضی پورعلی‌گنجی است. بازیکنی که از چین به قطر رفت، از قطر به بلژیک منتقل شد و حالا هم نیم‌فصل است به لیگ ستارگان برگشته و پیراهن العربی را پوشیده. پورعلی‌گنجی در تمام این مدت یکی از بازیکنان ثابت خط دفاع تیم ملی بوده و مارک ویلموتس هم حساب ویژه‌ای روی توانایی‌های او باز کرده. مدافعی که در اردوی بارسلونا چشم مدیران تولوز را گرفته اما به دلیل قرارداد 3 ساله با العربی، حضور او در لوشامپیونا منتفی شده است. مرتضی که همراه العربی روزهای پایانی اردوی اسپانیا را پشت سر می‌گذارد، در گفت و گو با ایران‌ورزشی از شرایط العربی، انتقال بازیکنان ایرانی به اروپا و همچنین بازی زیر نظر مارک ویلموتس صحبت می‌کند.

 

*یکی دو هفته است همراه العربی به اردوی اسپانیا رفته‌ای. شرایط اردو چطور است؟ به مرز آمادگی رسیده‌اید؟

 ما از 15 جولای در بارسلونا هستیم و تمرینات خود را انجام می‌دهیم. اردوی فوق‌العاده‌ای را پشت سر می‌گذاریم و رفته‌رفته آماده حضور در لیگ ستارگان قطر می‌شویم. اردوگاه ما نزدیکی‌های پرالادا در بارسلونا است و در این اردو بازی‌های تدارکاتی نیز انجام داده‌ایم. بازی‌هایی که به ما برای آمادگی کمک شایانی کرده.

 

 *با چه تیم‌هایی بازی کرده‌اید و نتایج چطور رقم خورده؟

 ما 4 بازی انجام داده‌ایم که 3 تا از آنها را با نتایج 2 بر یک، 3 بر 2 و 2 بر صفر شکست خورده‌ایم. مقابل تولوز، پرالادا و پالاموس نتیجه را واگذار کرده و برابر خیرونا هم به تساوی رسیده‌ایم. امروز هم با تیم دوم خیرونا بازی می‌کنیم و سپس به قطر برمی‌گردیم تا تمرینات‌مان را در دوحه پیگیری کنیم.

 

*چرا 3 شکست در کارنامه العربی ثبت شد؟

 به دلیل اینکه ما در دوران بدنسازی بودیم اما تیم‌های حریف به شرایط بازی رسیده بودند، ضمن اینکه مربی العربی از تمام بازیکنان استفاده کرد. برخی‌ها 30 دقیقه و بعضی دیگر یک نیمه بازی کردند تا فرصت عرض‌اندام به همه برسد. به همین دلیل مقابل تیم‌های اروپایی نتوانستیم نتیجه بگیریم. هر چند آنها هم قدرتمند بودند و بازی‌های زیبایی به نمایش گذاشتند.

 

 *بارها پیش آمده که در چنین بازی‌هایی، چشم مربیان بازیکنی از تیم‌های حریف را می‌گیرد. برای تو در اردوی اسپانیا چنین اتفاقی رخ نداد؟

 من مقابل خیرونا به دلیل خستگی بازی نکردم اما برابر تولوز از فرانسه به میدان رفتم. بچه‌هایی که خارج زمین بودند می‌گفتند که بحث تو به میان آمده و مدیران تولوز سوال‌هایی را از مسئولان العربی پرسیده‌اند.

 

*چه سوال‌هایی؟

 اینکه چند سال دیگر قرارداد دارم. مسئولان العربی گفته بودند که 3 سال از قراردادم باقی مانده و بعد از آن دیگر صحبتی مطرح نشده. تیم‌های دیگر هم نه، حرفی نزدند.

 

 *لیگ ستارگان قطر برخلاف لیگ ایران قرعه‌کشی شده و تیم‌ها حریفان خود را شناخته‌اند. شما باید هفته اول با الاهلی بازی کنید. تیمی که امید ابراهیمی را در اختیار دارد.

  الاهلی تیم قدرتمندی است که بازیکنان آماده‌ای در اختیار دارد و چند ستاره نیز جذب کرده. آنها پارسال خوب بودند و این فصل نیز قوی هستند. هیچ دیداری در لیگ ستارگان قطر آسان نیست، بخصوص که حریف‌تان در نخستین گام الاهلی باشد. امیدوارم یک بازی کم‌نقص انجام بدهیم و نتیجه در نهایت به سود ما رقم بخورد. برای امید ابراهیمی هم آرزوی موفقیت دارم.

 

 *خیلی از بازیکنان ایرانی در نقل و انتقالات تابستانی راهی اروپا شدند و برخی دیگر هم درصدد جدایی از لیگ ایران هستند. نمونه‌اش مهدی طارمی که به لیگ پرتغال رفته یا علیرضا بیرانوند که از ایتالیا پیشنهادهایی دریافت کرده. فکر می‌کنی این انتقال‌ها به سود فوتبال ایران است؟

 درباره بازیکنانی که کنارشان بازی کرده‌ام، فقط می‌توانم این را بگویم که توانایی‌های‌شان بیشتر از این حرف‌هاست و می‌توانند به مدارج بالایی برسند. منتهی یک بحث هم مطرح است و اینکه شرایط و محدودیت‌هایی که وجود دارد کار را برای پیشرفت بازیکنان ایرانی سخت می‌کند. البته سخت و نه غیرممکن.

 

 *حرف من بیشتر علیرضا بیرانوند است. بازیکنی که در تیم‌های جوانان، امید و بزرگسالان کنار تو بازی کرده و چند سال نیز همزمان عضو نفت‌تهران بوده‌اید. او این روزها پیشنهادهایی از ایتالیا دریافت کرده. آیا در صورت انتقال می‌تواند آنجا هم موفق باشد؟

 چرا که نه. به نظرم بیرانوند با انتقال به اروپا می‌تواند بیشتر پیشرفت کند. البته اگر پیشنهادی بیاید و او به توافق برسد. انتقال او به ایتالیا باعث افتخار ما ایرانی‌هاست و معتقدم او در سری‌ آ هم می‌تواند روزهای موفقی را تجربه کند. البته باز هم تأکید می‌کنم که اگر انتقال نهایی شود.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.