2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
دوربین مخفی‌های اینستاگرامی ؛ پدیده‌ای خطرناک و رو به گسترش

دوربین مخفی‌های اینستاگرامی ؛ پدیده‌ای خطرناک و رو به گسترش

به تازگی یک دوربین مخفی که در داخل آرایشگاهی گرفته شده، در فضای مجازی با واکنش های زیادی همراه بوده است. در این ویدئو آرایشگر که مثلا در حال مکالمه با همسرش است، ضرباتی را به سر و صورت مشتری اش می زند ...

دوات آنلاین-دوربین مخفی هایی که برای جذب فالوئر  با نمایش سربریدن،خودکشی و مواد کشیدن  در خودرو  خشونت و ترس را در جامعه ترویج می دهند

 

به تازگی یک دوربین مخفی که در داخل آرایشگاهی گرفته شده، در فضای مجازی با واکنش های زیادی همراه بوده است. در این ویدئو آرایشگر که مثلا در حال مکالمه با همسرش است،  ضرباتی را به سر و صورت مشتری اش می زند که هر لحظه امکان یک درگیری می رود. پیش از این هم برخی از اینستاگرامی ها با نصب دوربین مخفی در خودروهای شان اقدام به ترساندن مردم برای جذب فالوئر کرده بودند. این حرص افزایش فالوئر هم تنها برای دیده شدن نیست چون آن ها با افزایش دنبال کننده های شان می توانند تبلیغ بگیرند و هر چه دنبال کننده های شان بیشتر باشد درآمدشان هم بالاتر می رود. در ادامه چند نمونه از این دوربین مخفی ها را با هم مرور می کنیم و در پایان هم درباره قانونی یا غیرقانونی بودن آن خواهیم گفت.

 

1. مسافر در صندلی عقب ماشین نشسته در حالی که راننده چند سرفه می کند از همدست اش که روی صندلی جلو نشسته می خواهد به او قرص بدهد، سرفه ها بیشتر می شود، راننده خودرو را نگه می دارد و روی  پای همدست اش می افتد و ناگهان با صورتی پر از خون شبیه زامبی ها در حالی که یک چاقوی خاص دارد بلند می شود و ...

 

2. بازهم دوربین مخفی از داخل خودرو، بازهم سوژه روی صندلی عقب.  خانمی در صندلی جلو نشسته که همسر راننده است و سر لایک کردن در اینستاگرام به شکل صوری باهم درگیر می شوند و مرد همسرش را تهدید می کند که سرت را می برم و چاقویی در می آورد و سر زن را پایین آورده و ناگهان یک کلاه مویی خونی بیرون می آید.

 

3. راننده و همدست اش که در جلو نشسته اند در حالی که یک مرد و زن در صندلی عقب مسافر آن ها هستند طوری وانمود می کنند که انگار در حال مصرف مواد توهم زا هستند و از حالت طبیعی خارج شده اند. کار به جایی می رسد که خانمی که در صندلی عقب نشسته در خودرو را باز می کند و قصد دارد از خودروی در حال حرکت پایین بپرد که ...

 

از این دست دوربین مخفی ها زیاد است. در نگاه اول شاید این کلیپ‌های چند دقیقه ای برای ما خنده دار باشد ولی اگر کمی به این موضوع فکر کنیم که این بلا بر سر چند مسافر دیگر آمده و آن‌ها یا از روی ترس یا هر موضوع دیگری اجازه پخش کلیپ را نداده اند، دیگر موضوع از خنده دار بودن خارج می شود. این در حالی است که این دوربین مخفی ها ممکن است خدایی نکرده پایان غم انگیزی داشته باشد، مانند آن دوربین مخفی روسی که یک نفر بعد از ترس اسلحه کشید و بازیگر دوربین مخفی را  در صندوق پست به گلوله بست.

 

نیاز مجوز قضایی برای دوربین مخفی

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت، نصب دوربین مخفی در ماشین و فیلم گرفتن از رفتار مسافران و منتشر کردن آن را کاری خلاف دانسته و اعلام کرده است، اگر شاکی خصوصی در این موارد به پلیس مراجعه کند، قطعاً پلیس با آن فرد برخورد جدی می‌کند. همچنین او نصب دوربین مخفی را با حکم قضایی و اطلاع مسافران بلامانع دانست.

 

پلیس فتا:مردم شکایت کنند

سرهنگ نوروزی رئیس پلیس فتا هم درباره دوربین مخفی های خشن به مهر گفته است: «اگر کلیپ‌ها حاوی ترویج خشونت باشند، قطعاً مدعی العموم و پلیس فتا وارد می‌شوند و برخورد می‌کنند. پرونده‌هایی هم بوده است که افراد مراجعه کرده و گفته اند فیلم‌های شان پخش شده که به محض شکایت از فرد متخلف، پلیس وارد ماجرا شده است.»

 

قانون یک طرف، امنیت روانی مسافران چه می‌شود؟

با ترویج این رفتار می‌توان گفت امنیت روانی مسافران به ویژه مسافران خانم به خطر می‌افتد. شاید  در قانون به این نکته دقیق اشاره نشده باشد اما می‌تواند افرادی از جامعه را به برخی اقشار بدبین کند و حتی موجب اختلال در برخی کسب و کار‌های نوین شود.

 

از دستگاه‌های مربوط انتظار می‌رود با افرادی که به خاطر جذب چند فالوئر در فضای مجازی اقدام به چنین رفتار‌هایی می‌کنند، برخورد کنند تا این سبک کار‌ها باب نشود که مردم را بترسانند و فالوئر جذب کنند و با همین تعداد فالوئر زیاد تبلیغات بگیرند و برای خودشان پولی به جیب بزنند!بعید نیست در یکی از همین دوربین مخفی ها، با واکنش مردم بی خبر درگیری و قتل هم رخ دهد و پایان خونین واقعی داشته باشد!

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.